Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Smecker skrev 2012-07-08 01:33:32 följande:

...Är du säker på att dagordningen du ser är representativ för hela samhället? Jag t ex känner inte alls igen det du beskriver. Men du kanske menar att jag har fel?

Samhället förändras, och vi med det. Köttmarknad må det vara, men fortfarande är majoriteten ute efter något seriöst och varaktigt.

Självklart är det inte representativt för hela samhället. Jag beskriver hur jag upplever det i min miljö, min värld. Du och jag lever troligtvis i olika miljöer, det är kanske 15-20 är mellan oss, så varför skulle vi ha samma omgivning. Så nej, jag menar inte att du har fel.

De som ägnar sig åt köttmarknad, de som kanske har en två tre nya tjejer varje vecka. Det är väl klart att de kommer märkas rätt så markant. Det är många kvinnor som "drabbas" av dem. En kille som söker ett seriöst förhållande och inte letar på nätet kommer kanske inte i kontakt med så många kvinnor under ett år, men en player som vill dra över så mycket det går lämnar ju rätt så många spår efter sig.
  • Glädje58
    Opcode skrev 2012-07-08 01:27:03 följande:
    ...Jag känner mig bara så djävla glad över det, jag kan inte förstå att det var mindre än en månad sedan jag senast hade tankar på att ge upp helt. Jag känner mig så energifull och livslusten är enorm nu. Jag kan spela ensam spel igen och tycka det är roligt, tidigare var det bara en desperat jakt på socialt umgänge för att utan det kunde jag inte skjuta mina tankar åt sidan. Jag kände mig värdelös, det gör jag inte nu...

Kul att du känner dig så uppåt igen Glad   Själv fick jag ett totalt bryt i torsdags kväll. Till slut blir det för mycket och man bara ligger där på golvet, eller soffan i mitt fall. Men jag är på väg upp igen...

Åk till USA nu och ha kul. Önskar själv att jag hade råd. Förra året var det på gång att jag och barnen skulle åka dit på en roadtrip men annat kom emellan.

• Glädje58
    Opcode skrev 2012-07-08 02:21:40 följande:
    Jag åker dit genom jobbet om det blir av, men man hinner med iallafall 2/3 delar fritid då trots allt :)
    Hoppas du mår bättre snart också, jag förstår det känns jobbigt om det handlar om vad du skrivit tidigare.
    Ironi, för ett tag sedan hade jag bara blivit glad om det hänt mig.  

Jag kände mig helt uttömd på energi för att jag hela tiden ska hjälpa folk i min närhet. Vem kan hjälpa mig lite grann när jag behöver det. Att jag knappt hade sovit något på tre dagar gjorde mig ännu mer känslig bara.

När för du besked om jobbet?
  • Glädje58
    Anonym (Skrivkramp) skrev 2012-07-08 02:35:16 följande:
    Hur tänkte du där?
    Dom är väl inte ensamma om att vara det, eftersom du vet att dom alltid är inne!

Jag vet ju när jag jobbade min tolvtimmarspass att när jag loggade in då och då, så kunde jag se att vissa fortfarande var inloggade. Det kan man tolka som att de var inne hela tiden, men givetvis så kan de också ha loggat ut och kommit tillbaka efter en stund.

Men jag tror att många är inloggade och sen gör man andra saker under tiden. Tror inte att man sitter aktivt hela tiden.
  • Glädje58
    Opcode skrev 2012-07-08 02:39:01 följande:
    Jag har inte sagt jag vill ännu, jag spånar fortfarande- som jag sa tidigare behöver kontrollera att humöret är stabilt först. 
    Det blir ivilketfall inte aktuellt innan mina 5 veckors semester är slut- så kanske i slutet av aug, september typ om det blir av och inget oväntat inträffar, jag vet att jag kan åka om jag vill- fast samtidigt ger det mig lite prestations ångest, det står rätt mycket pengar på spel om jag väljer att åka.

Tiden kanske kan ge dig styrka och tro på dig själv. Se till att semestern blir något bra för dig nu.
  • Glädje58

Tror inte att jag har haft semester på minst tio år. I höst tar jag ut semesterdagar för att plugga, så semester blir det inte. Kanske om några år...

Hoppas ni alla får en härlig semester och gott väder Solig

• Glädje58
    Opcode skrev 2012-07-08 19:48:15 följande:
    Men några dagar måste du ju ha, det blir för jäkla tungt att aldrig ha ledigt.

Inte semesterdagar men den ordinarie ledigheten mellan passen har jag ju Glad
  • Glädje58
    Opcode skrev 2012-07-08 20:00:38 följande:
    Fast jag ljög iofs själv tidigare idag... Fick veta något som jag blivit lovad inte kommer inträffa och på frågan om det gjorde något så svarade jag nej. egentligen blev jag väldigt besviken och lite ledsen.... 

Dumt det där...  då är det bara att fortsätta att behandla dig på detta sätt
  • Glädje58
    Opcode skrev 2012-07-08 20:13:17 följande:
    ...Sen är problemet när jag känner mig trängd och säger ifrån så får jag uppenbart liknande reaktioner som i tråden här,...

Du får öva på att bli mer spontan med dina känslor. Se till att få ut det med en gång så det inte ligger och pyr, för då kan det bli en överreaktion.

Jag har varit jättedålig på detta men jag har blivit mycket bättre på detta tack vare min vän. När vi träffades så ville jag att vi skulle kunna vara helt ärliga och uppriktiga mot varandra. Det säger jag till de flesta jag träffar som jag vet kommer bli någon man kommer ha kontakt med framöver.

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!