• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (Min tur snart?)
    jä jä skrev 2011-11-14 00:10:18 följande:
    Hallå på er!

Är helt ny här och tycker att detta är en rätt kul tråd.................

Har själv inte vågat mig på att prova på nätdejting ännu.
    Har nu snart gått ett år(herregud va tiden går:)), sen jag separerade med min sambo.
    Är en klassisk varannan vecka påppa, som kan känna mig väldigt ensam, den veckan jag inte har barnen. Men jag vet inte om jag är redo att gå ut djugeln. Har lite svårt ibland att släppa det som varit.............

Ni som har lite erfarenhet, är det en hit med nätdejting och vilka sidor ska jag välja då?
    Bor mitt i de smålänska skogarna, och ragga på krogen ligger inte riktigt för mig......

Hej och välkommen hit!
    Jag tycker HappyPancake har varit bäst för mig. Där händer det saker så det känns inte helt dött. Mest lycka eller olycka beroende på hur man ser det har varit på spraydate, för där träffade jag mitt ex. så det var ju lycka men även olycka då det inte funkade...

Och du.. det är nog bäst att se till att man känner sig helt redo att träffa nån ny innan man ger sig på nätdejtningen. När jag började efter mitt ex, var det nog för tidigt, jag visste det inte då men jag inser det nu så här nåt år efteråt.
  • Anonym ((rookie))

Finns det inga grabbar som klarar av att få stryk i en match på wordfeud utan att sura? Eller som sist, snubben jag träffat ett tiotal gånger.. Han klagar på att han är stel i benen och jag skämtar med honom "du börjar bli gammal! ;)". Istället för att bolla tillbaka eller skämta så får man en ordentlig utläggning om hur långt och snabbt han minsann sprang igår...

Suck. Jag vill ha nån som kan bjuda lite grann på sig själv och som inte tar allt dödsseriöst. Urk.

• Nicke
    Klöset skrev 2011-11-14 00:18:07 följande:
    Vad söker du i en tjej då?
    Alltid jättesvårt att säga. Jag letar efter någon som är "vanlig". Hon behöver inte träna flera gånger i veckan (inte alls är ok), hon behöver inte ha tusen bollar i luften och ett socialt liv som tar all vaken tid, hon ska väl vara rätt enkel tror jag. Ungefär som mig. Jag krånglar inte till saker i onödan... Barn spelar ingen roll. Avståndet spelar ju förstås en roll då jag inte är speciellt flyttbar. Jag har barnen skrivna hos mig och det är skola, dagis här.. och så bor ju deras mamma i närheten också. Åldern spelar heller ingen roll. En söt, enkel och rätt vanlig tjej. ;)

Äh, jag vet inte.

Sen har jag ju min mall som jag använder på nätet. När man inte har pratat med någon förr via telefon eller liknande så kollar jag mycket på hur hon skriver och vad hon skriver (förstås). Det är rätt viktigt för mig. Jag tror att jag är rätt bra på att bilda mig en uppfattning om hur en person är bara genom att analysera sättet hon skriver på. Det har aldrig varit fel i alla fall.
  • Smecker
    Klöset skrev 2011-11-14 00:19:35 följande:
    Så klart ska du vara slapp och ligga UNDER.....

Män asså *suck* Kyss 
    Nu saknar jag en smiley som tar sig för pannan och himlar med ögonen.. jag vet iofs att du fattar vad jag menar, men för övertydlighetens skull:

Beroende på hur första dejten går, ifall damen lever upp till det hon skrivit på nätet (söt, framåt och trevlig istället för ful, passiv och odräglig) så bestämmer jag mig för ifall jag kan tänka mig ha sex med henne. Det är inget jag bestämmer på förhand, vilket besparat mig en del otrevliga situationer och ett behov av att kapa av junior i ren självbevarelsedrift.

Frågor på det? 
  • Nicke
    Anonym ((rookie)) skrev 2011-11-14 00:22:52 följande:
    Finns det inga grabbar som klarar av att få stryk i en match på wordfeud utan att sura? Eller som sist, snubben jag träffat ett tiotal gånger.. Han klagar på att han är stel i benen och jag skämtar med honom "du börjar bli gammal! ;)". Istället för att bolla tillbaka eller skämta så får man en ordentlig utläggning om hur långt och snabbt han minsann sprang igår...

Suck. Jag vill ha nån som kan bjuda lite grann på sig själv och som inte tar allt dödsseriöst. Urk.
    Kan lägga till det i det jag skrev ovan. Jätteviktigt att man kan bjuda till lite och, ja.. som du skriver, inte tar allt så jäkla seriöst alltid. Jag gillar lite sarkastisk/ironisk humor så det är viktigt.

PS. Jag suger på wordfeud. Så mycket så att jag slutade att spela det.. hahaha
  • Nicke
    Anonym skrev 2011-11-14 00:20:42 följande:
    har försökt olika dating, men allt har tyvärr lett farm till en sak, en del kan verkligen såra en, fast dom skriver man låter sååå trevlig och så och sedan visar man kanske kort på sej,=tyst som i graven=(
    Det är en fördel om man visar korten direkt i sin presentation. Man lägger korten på bordet så att säga.
    "Här är jag!" typ..
  • Smecker
    Anonym ((rookie)) skrev 2011-11-14 00:22:52 följande:

*räcker frenetiskt upp handen* 
  • apsolut
    Smecker skrev 2011-11-14 00:25:28 följande:
    Nu saknar jag en smiley som tar sig för pannan och himlar med ögonen.. jag vet iofs att du fattar vad jag menar, men för övertydlighetens skull:

Beroende på hur första dejten går, ifall damen lever upp till det hon skrivit på nätet (söt, framåt och trevlig istället för ful, passiv och odräglig) så bestämmer jag mig för ifall jag kan tänka mig ha sex med henne. Det är inget jag bestämmer på förhand, vilket besparat mig en del otrevliga situationer och ett behov av att kapa av junior i ren självbevarelsedrift.

Frågor på det? 
    Oj vad jag kände mig ratad. Ska inte skoja med dig mer. Solig
    Ber om ursäkt för det!

Ma ha ha ha. 
  • kristinah
    Smecker skrev 2011-11-14 00:25:28 följande:

Frågor på det? 
    HAHA...nu går jag och sover...eller försöker iaf
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!