• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Smecker
    floya skrev 2011-11-14 01:49:01 följande:
    Jag tror det sket sig vid könsbytet för dig. Byt ut Christoffer mot Emma och skippa könsbytesbiten så ska du se att det går vägen. ;) Förväntar mig rapport efteråt!
    Nej tack, andras schablonmallar kommer inte överens med min inneboende natur. Spritt språngande galen, alltså

Jag brukar läsa profilen och kolla på bilderna, sedan skriver jag ihop något trevligt till damen ifråga. Problemet är att tjejerna på nätsajter oftast skriver en kravmall i 100 punkter, sen sätter de sig och väntar på att Mr Perfect skall trilla ner i knät på dem. Och eftersom det är ganska opersonligt, till skillnad från krogen t ex där man måste lära känna en person innan man hissar eller dissar, så ratas alla som inte passar in på precis alla punkterna. Är man inte afrikan, 168-171cm lång, väger 64-69 kg med 11-13% kroppsfett, har en ingenjörsexamen i ventilationsteknik med 7 års arbetslivserfarenhet och en kuk på 21-23 cm så går man fetbort. Stackars jävel som stämmer in helt, men har en kuk på 20 cm.

Nej, sessor och panelhönor som inte kan ta egna initiativ är det värsta jag vet.
  • floya
    Smecker skrev 2011-11-14 01:58:07 följande:
    Jag brukar läsa profilen och kolla på bilderna, sedan skriver jag ihop något trevligt till damen ifråga. Problemet är att tjejerna på nätsajter oftast skriver en kravmall i 100 punkter, sen sätter de sig och väntar på att Mr Perfect skall trilla ner i knät på dem. Och eftersom det är ganska opersonligt, till skillnad från krogen t ex där man måste lära känna en person innan man hissar eller dissar, så ratas alla som inte passar in på precis alla punkterna. Är man inte afrikan, 168-171cm lång, väger 64-69 kg med 11-13% kroppsfett, har en ingenjörsexamen i ventilationsteknik med 7 års arbetslivserfarenhet och en kuk på 21-23 cm så går man fetbort. Stackars jävel som stämmer in helt, men har en kuk på 20 cm.

Nej, sessor och panelhönor som inte kan ta egna initiativ är det värsta jag vet.
    Men vadå, menar du att den perfekta killen inte bara kommer att knacka på min dörr en vacker dag?

Skämt åsido, personer med såna kravspecifikationer kan gott få sitta och vänta på sina drömprinsar och prinsessor.. De går ju miste om alldeles underbara, normala personer. Their loss.
  • Smecker
    floya skrev 2011-11-14 02:05:49 följande:
    Men vadå, menar du att den perfekta killen inte bara kommer att knacka på min dörr en vacker dag?
    Jomenjovisst! Och en kuk på 20 cm är som mellan tummen och pekfingret ungefär.
    Skämt åsido, personer med såna kravspecifikationer kan gott få sitta och vänta på sina drömprinsar och prinsessor.. De går ju miste om alldeles underbara, normala personer. Their loss.
     Ungefär min inställning. Problemet är att folk är så inne i sina listor och personlighetsundersökningar som skall fyllas i och vad nu dessa kontaktsajter tutar i dem, att de verkligen inbillar sig att det där 100% som gäller. Att, som jag, ha inställningen att det gäller att hitta någon man gillar för det den personen är, och vars fel och brister man kan ha överseende med, det går dem helt förbi.

Nepp, sängen gäller. Hasta luego! Solig
  • floya
    Smecker skrev 2011-11-14 02:17:07 följande:
    Jomenjovisst! Och en kuk på 20 cm är som mellan tummen och pekfingret ungefär.
     Ungefär min inställning. Problemet är att folk är så inne i sina listor och personlighetsundersökningar som skall fyllas i och vad nu dessa kontaktsajter tutar i dem, att de verkligen inbillar sig att det där 100% som gäller. Att, som jag, ha inställningen att det gäller att hitta någon man gillar för det den personen är, och vars fel och brister man kan ha överseende med, det går dem helt förbi.

Nepp, sängen gäller. Hasta luego! Solig
    Jag skulle till och med nöja mig med 19 cm... ;)

Jag tycker din inställning verkar sund och jag är övertygad om att det finns såna brudar där ute - men visst, det är uppenbarligen en fight att hitta dem.

Nighty! Jag ska slänga iväg några mail på HP innan jag också hoppar i sängs. 
  • Anonym (h)

skit va ni har skrivit sen igår, tog en liten stund och läsa

var på dejt igår Den gick bra. Först gick vi en promenad och pratade om allt möjligt sen bjöd han in mig på en kopp kaffe.Verkar va en himla go kille som är snäll och har lätt och prata om allt
    Ska träffa han igen på onsdag, ska hem till han så ska vi fixa lite middag tillsammans

• Smecker
    floya skrev 2011-11-14 02:25:01 följande:
    Jag skulle till och med nöja mig med 19 cm... ;)

Jag tycker din inställning verkar sund och jag är övertygad om att det finns såna brudar där ute - men visst, det är uppenbarligen en fight att hitta dem.

Nighty! Jag ska slänga iväg några mail på HP innan jag också hoppar i sängs. 
    Men varför skrev du 19.4 cm på listan? Förvånad

Det är väldigt bra beskrivet, en fight att hitta dem. Med 12 ylande hanhundar per kvinna på de flesta sajter (utom BC där det är 30 ylande hanhundar per kvinna) så är det inte sådär hemskt jättelätt, särskilt som jag vägrar sänka mig till den nivån. Om kriteriet för att få någons uppmärksamhet är att studsa omkring som en terrier med ståkuk och yla "See miiiig, sEEEE MIIIIG, titta på miiiiiiiiiig, här är jag, hääääär ääär jaaaag", nej då får det fan vara. Kvinnor som uppmärksamhetsknarkar har ju en field day på sajterna, de som är normala och är något att ha drunknar i oönskad uppmärksamhet. Själv tar jag ett steg tillbaks och tänker "What the fuck?!". Det var fan bättre förr, när GP-chatten och AB-chatten fortfarande fanns Drömmer
  • Anonym (Min tur snart?)
    Anonym (h) skrev 2011-11-14 08:56:20 följande:
    skit va ni har skrivit sen igår, tog en liten stund och läsa

var på dejt igår Den gick bra. Först gick vi en promenad och pratade om allt möjligt sen bjöd han in mig på en kopp kaffe.Verkar va en himla go kille som är snäll och har lätt och prata om allt
    Ska träffa han igen på onsdag, ska hem till han så ska vi fixa lite middag tillsammans
    Vad kul!
    Så hur känns det då? Något pirr? Glad 

Jag frågar om pirr eftersom jag själv funderar på det. Är pirr nåt man borde känna redan vid första dejten för att det ska vara värt att gå vidare eller blir det annars bara en vänskapsrelation? 
  • Anonym (h)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-14 09:34:42 följande:
    Vad kul!
    Så hur känns det då? Något pirr? Glad 

Jag frågar om pirr eftersom jag själv funderar på det. Är pirr nåt man borde känna redan vid första dejten för att det ska vara värt att gå vidare eller blir det annars bara en vänskapsrelation? 
    kännde lite pirr när jag skulle gå och lite mer senare på kvällen. få se om pirret är kvar när man har träffat på onsdag. tur att man är lite barnledig i veckan så man kan träffa han lite mer och känna efter. Han har ett barn sen innan och jag har två, så det blir lite mäkit och träffas, men tur att han är barnledig i veckan oxå
  • Anonym (h)

Nu är ju bara frågan hur man snyggast dumpar kk om allt fortfarande känns bra på nästa dejt.

• Anonym (jag innan)

som tjej vill jag bara säga, at det räcker med hej och några vanliga frågor! Det avgörande e ju om man kan konversera text,  om humorn finns, om man förstår varandra(läsförmåga).

Hur man skriver och svarar brukar säga en del om någons personlighet. Har en handfull urtrevliga mogna män, jag är nyfiken på. Speciellt en som jag ringde häromkvällen, var kanon. Vi skrattade verkligen och klickade på det sättet, så är nyfiken och ska försöka träffa honom på Onsdag, men jag är inte naiv..jag vet att verkligheten alltid avgör..antingen finns ngt där eller inte. Gillar folk som vågar ta initiativ och låter bli att tala sex och kan vänta med det, vill ju att de ska tycka om mig som person ju....suck. Jag vill ju bli attraherad av en personlighet!

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!