Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Glädje58 skrev 2012-07-08 01:15:50 följande:
    Ja, jag antar att det är unikt för mig att dra slutsatser från det som händer runt mig, men sån är jag.

Min uppfattning är att det har ändrats sig väldigt mycket på 15-20 år. Från det att man mer var intresserad av en relation som varade, till nu, där det är en köttmarknad. Många är vilsna och vet inte vad tusan man söker egentligen. Med datorns hjälp så är det så lätt att få upp volymen när det gäller att träffa en dejt.

Jag har från nära håll sett och hört hur dagsordningen går. Skicka bilder på dig i trosorna eller dra. Vi kan väl träffas i kväll för lite mys. bla bla bla...Och så alla trådar där kvinnor undrar hur de ska tolka killarnas meddelanden...

Och killarna sitter på kammaren och undrar hur de skall tolka tjejernas meddelanden, för i den manliga könsrollen ingår att de på något magiskt vis skall kunna sånt, och man visar sig inte okunnig genom att fråga killkompisarna. Givet könsfördelningen på FL, samt den kvinnliga traditionen att dela med sig och diskutera, så är det väl knappast förvånande att den absoluta majoriteten av de trådarna du pratar om är startade av kvinnor.

Är du säker på att dagordningen du ser är representativ för hela samhället? Jag t ex känner inte alls igen det du beskriver. Men du kanske menar att jag har fel?

Samhället förändras, och vi med det. Köttmarknad må det vara, men fortfarande är majoriteten ute efter något seriöst och varaktigt.
    I like the way you say please while you're looking up at me...
  • Smecker
    Cocacola skrev 2012-07-08 09:59:39 följande:
    Du kanske ska satsa på att hitta nån asexuell tjej då? Du lär ju ha mindre konkurrens där iaf.
    Tror han menar vettig tjej (flickvän) än närhet och sex (enbart).. men vad vet jag?
  • Smecker
    Cocacola skrev 2012-07-08 10:24:57 följande:
    Det tror iofs jag också, men allt är ju inte alltid som man tror? Dessutom, tror du inte att det finns vettiga tjejer som är asexuella? och om det på allvar inte är viktigt så vore det väl värt att ge dem en chans iaf? Eller?
    Det finns säkert asexuella tjejer som är vettiga, där har jag dock ingen personlig erfarenhet.
  • Smecker
    Opcode skrev 2012-07-08 11:32:12 följande:
    Jag tolkade det inte som ett skämt eftersom svaret är så uppenbart, statistik. Hade du skrivit "hur vet du det?" eller något så hade jag inte reagerat på sammasätt men när man inleder med "hur tänkte du nu??" så tolkar jag det som någon som vill attackera och sker det utan solid grund så är anfall bästa försvar. Ja jag är likadan på riktigt, men betydligt bättre på att uppfatta om någon skämtar, det har troligtvis sina anledningar att jag blir väldigt aggressiv när jag känner någon försöker attackera min person utan att vara i en sådan position att det är berättigat. Jag attackerar aldrig först, men jag är snabb att slå tillbaka och kanske slår hårdare än nödvändigt. Men det brukar effektivt ta död på diskussionen tidigt och dom flesta lär sig att vara mer tydliga om dom skämtar eller helt enkelt inte skämta med mig om humor är deras svaga sida.
    Du kanske skall fundera över ifall ditt förhållningssätt till din omvärld är konstruktiv. Hur man bemöter människor runt omkring en, oavsett deras intentioner, påverkar ens eget liv med.
  • Smecker
    Opcode skrev 2012-07-08 11:56:43 följande:
    Du har rätt till i att det påverkar ens eget liv också, jag har dock fått ta så många påhopp utan att svara med något och det blev inte bättre, tillslut lär man sig att ända sättet är att slå tillbaka snabbt och hårt. Att det förmodligen träffar en och annan oskuldsfull person är något som jag får leva med, dom personer som inte genuint har elakt uppsått omvärderar man över tiden och i dom fall det inte är ömsesidigt så är det kanske olyckligt. men jag har hellre än vän mindre än att återvänder där jag varit.
    Så länge det funkar för dig och du kan leva med dig själv.
  • Smecker
    Opcode skrev 2012-07-08 13:33:40 följande:
    Det kan jag och gör jag ofta om det inte märkts tidigare. Jag tolererar bara inte påhopp från personer jag inte känner och som inte känner mig, dom kan omöjligtvis veta hur jag är, kan eller gör. 
    Det är möjligt att jag förlorar potentiella vänner på det, men vänner som inte har vett att bete sig innan man känner varandra är jag inte intresserad av ivilketfall. 

Att göra sig rolig på andras bekostnad är ok om den andra personen inbjuder till det, det ska inte forceras på någon annan och sedan resoneras som att man faktiskt får tåla lite. Förstår man inte det så respekterar man uppenbarligen inte andra, alla är unika men alla har rätt att ha sin egna personligasfär och om det sker övertramp på den utan inbjudan så får man också räkna med att några kommer bli irriterade på det.

Man kliver inte in i någons trädgård utan inbjudan det är allmänt folkvett, även om vissa av markägarna kanske svarar med att säga välkommen medans andra plockar fram hagelbössan eller släpper hunden på personen ifråga.

Som sagt jag accepterar det inte, jag tycker egentligen inte jag ska behöva förklara mig heller, men jag gör det för att jag anser att ingen av er har tillräcklig införståelse för hur, vem, vad jag är.
    Du upplever inte att du är överdrivet känslig? Jag har, även med godaste vilja, svårt att tolka det som ett påhopp.
  • Smecker
    Niklas2k skrev 2012-07-08 23:05:39 följande:
    Barnen kom hem i fredags med lite snuva och hosta. Jag brukar alltid klara mig men det var riktigt elaka bakterier. Nu sitter jag här med förkylningen från helvetet, det är barnvecka och jag har INTE semester. Skjut mig!

Kan ordnas. Vart skickar jag räkningen?
  • Smecker
    Niklas2k skrev 2012-07-08 23:39:19 följande:
    Eh, skicka den till mig. Den lär ju inte bli betald.

Typiskt.. patroner är inte gratis skall du veta.
  • Smecker
    Heidi1 skrev 2012-07-08 22:52:47 följande:
    Ja det finns bra killar här med.

Har träffat en från fl. Hade himla kul och trevligt när jag träffade han.

Jag förstår inte att du vågade.. tänk om han hade varit en galen yxmördare. Eller ännu värre, en svartmuskig bibelförsäljare..
  • Smecker
    Opcode skrev 2012-07-09 12:18:29 följande:
    Det är vad jag är räddast för på FL, man vet ju att alla vänligt inställda användare förmodligen har någon elak baktanke.

Och så har man ju hört att 75% av alla kvinnor på nätet är egentligen män, så man är ju aldrig säker på om man egentligen chattar med skogshuggaren karl-börje eller inte.

:P 

Det förstår jag att du är.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!