Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
Glädje58 skrev 2012-07-08 01:15:50 följande:
Ja, jag antar att det är unikt för mig att dra slutsatser från det som händer runt mig, men sån är jag. Min uppfattning är att det har ändrats sig väldigt mycket på 15-20 år. Från det att man mer var intresserad av en relation som varade, till nu, där det är en köttmarknad. Många är vilsna och vet inte vad tusan man söker egentligen. Med datorns hjälp så är det så lätt att få upp volymen när det gäller att träffa en dejt.
Jag har från nära håll sett och hört hur dagsordningen går. Skicka bilder på dig i trosorna eller dra. Vi kan väl träffas i kväll för lite mys. bla bla bla...Och så alla trådar där kvinnor undrar hur de ska tolka killarnas meddelanden...
Och killarna sitter på kammaren och undrar hur de skall tolka tjejernas meddelanden, för i den manliga könsrollen ingår att de på något magiskt vis skall kunna sånt, och man visar sig inte okunnig genom att fråga killkompisarna. Givet könsfördelningen på FL, samt den kvinnliga traditionen att dela med sig och diskutera, så är det väl knappast förvånande att den absoluta majoriteten av de trådarna du pratar om är startade av kvinnor.
Är du säker på att dagordningen du ser är representativ för hela samhället? Jag t ex känner inte alls igen det du beskriver. Men du kanske menar att jag har fel?
Samhället förändras, och vi med det. Köttmarknad må det vara, men fortfarande är majoriteten ute efter något seriöst och varaktigt.