Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Heidi1 skrev 2012-07-09 13:13:27 följande:
    Vet inte heller hur jag vågade. Tur att han inte var farlig.

Var han inte? Vad tråkigt :-P
    I like the way you say please while you're looking up at me...
  • Smecker
    Opcode skrev 2012-07-09 13:33:21 följande:
    Fas 1 i min isolerings process är iallafall genomförd nu. facebook är permanent borttaget (eller kommer iallafall bli om jag inte avbryter inom några veckor)... var nästan bara jag som skrev iallafall och dom privata vänner jag trodde mig ha var inte så riktiga när allt kom omkring. Dom kan ju tro att jag kommer när det passar dom jag fick nog igår. 

Detta får väl bli nästa steg misstänker jag, det är ju ganska mycket det enda sociala umgänge jag har kvar nu,
    men det är ju ganska mycket detsamma här att jag måste försvara varenda inlägg jag gör och trots att jag försöker förklara så tydligt som bara går så blir det så.
    Så jag får tänka på det ett litet tag...
    Du kanske skall fråga dig varför det är så. Att du vet bättre än alla andra, inklusive de av oss som har kunskap och/eller erfarenhet, får mig att undra hur illa det egentligen är med dig.
  • Smecker
    takida skrev 2012-07-09 17:21:05 följande:
    L: nej ingen sjuk men sonen ramlade med sin spark o har ont i sin hand:(
    Om den blir svullen och/eller han får feber, in akut och röntga.
  • Smecker
    Opcode skrev 2012-07-09 19:21:47 följande:
    Varför är vad? Att jag behöver svara på 5 inlägg för att jag tolkade ett inlägg som ett angrepp? 

Eller att dom jag trodde var mina privata vänner inte visade sig vara det? Det är väl samma problem där jag har hängt upp mig på enskilda individer och sett mellan fingrarna när dom gjort mig besviken, eller egentligen en enskild individ som är bättre kompis med dom andra än mig. 

Det är ganska uppenbart varför det är så, jag har en hög tröskel som nya bekantskaper måste passera och när dom väl kommit igenom så tolererar jag istället nästan vad som helst.
    Varför det är så att du måste försvara varenda inlägg här. Du verkar inte kunna ta till dig hur samtliga här uppfattar dig, nämligen periodvis manisk, besatt och/eller omotiverat aggressiv. De råd du får här viftar du bort, trots att det kommer från personer med mer kunskap och erfarenhet av sådana tillstånd och vilken hjälp och medicinering som du kan behöva, för du saknar djupgående (observera ordvalet) sjukdomsinsikt. Du har "lämnat" tråden minst 5 gånger hittills, men återkommer gång på gång eftersom tråden är din enda kanal och enda plats där folk inte kommer att lämna dig eller svika dig med annat än att de själva lämnar tråden. Ditt "ex" fick igenom ett kontaktförbud, något som är väldigt svårt om det inte förekommer våld, vilket säger en del om omfattningen och arten av din kontakt.

Jag föreslår att du börjar ta till dig det folk skriver om och till dig, och det för din egen skull, till såvida att du inte verkligen tror att alla andra har fel och du rätt. Vilket i sig återkopplar till det jag skrivit i föregående stycke.
  • Smecker
    Madida skrev 2012-07-09 19:35:33 följande:
    Suck...
    Ja.
  • Smecker
    Ernst Hugo skrev 2012-07-09 19:43:23 följande:
    Smecker: Du är, skriver och andas mycket ironi och din humor är din sköld vilket piggar upp men du har en gard även du men din ofta avslappnade stil Glad       
    Och jag vet exakt hur jag uppfattas, min käre Stig Helmer Flört
  • Smecker
    Opcode skrev 2012-07-09 19:52:06 följande:
    Ok, jag sammanfattar detta kort. Jag återvände hit gång på gång för att ja jag trivdes här ett tag. Jag har inte hymlat med att jag inte mår bra.
    Vad det gäller kontaktförbudet, så har det inte förekommit något våld. Jag har skickat sms och skrivit brev som sagt för att jag ville ha något svar. Anmälningen gällde ofredande och olaga hot. (För jag skrev att "Om du är så djävla feg att du inte svarar så kommer jag åka upp till dig" bla.) 

Jag tar negativa inlägg väldigt hårt om jag inte tycker dom är befogade, vad det gäller diagnos så har jag varit i kontakt med läkare som har betydligt mer insikt i vad som hänt, vem jag är och gjort tester för att helt enkelt inte _ha_ någon diagnos, jag har "drag av"- ursprungskontakten med psykiatrin fick jag för att jag blev tvångs inlagd när jag gjorde ett suicidförsök.  
    Jag har skrivit allt helt som det var och ärligt, jag ser att du fritolkat och format din egna uppfattning efter det. 

Du tappade helt mitt förtroende nu ivilketfall, du pratar om att VåC läkare har hybris, du kan tydligen ställa diagnos utifrån inlägg på nätet. utan några som helst tester eller formulär. 

Hur som helst- gör detta till 6:te och sista gången jag postar något i den här tråden, jag trodde som sagt att några av er iallafall gick att lita på och inte hittade på er egen skit.  
    Jag ställer ingen diagnos, jag kan däremot tydligt se att något inte står rätt till. Jag kan även läsa innantill vad du själv skriver, och ja, det är lätt att läsa att du saknar djupgående sjukdomsinsikt. Blanda Lamotrigin och alkohol, vilket förstärker suicidalrisken. Vad gäller VåC-läkare så skall de remittera folk med uppenbara psykiatriska problem till psykiatriker. Istället försöker många av dem att själva utreda/behandla, vilket de inte har kompetens nog för. Enough said.
  • Smecker
    Madida skrev 2012-07-09 19:51:25 följande:
    Min första semesterdag har iaf varit underbar. Jag har shoppat. Det gillar jag
    Bläddrade igenom min kalender och insåg att jag har något inbokat VARJE dag hela veckan. Kallas det semester? 
    Japp, fast du kan stryka de mindre viktiga uppbokade sakerna Drömmer
  • Smecker
    Madida skrev 2012-07-09 20:04:55 följande:
    Jag bokar aldrig mindre viktiga saker
    Känns som att jag tagit denna veckan till att träffa vänner jag känner att jag inte umgås tillräckligt med för att jag jobbar för mycket.
    Och så ska jag på lägenhetsvisning. Och till veterinären.  
    Vill du följa med? 
    Beror på vilken stad lägenhetsvisningen är i Solig
  • Smecker
    Madida skrev 2012-07-09 20:14:26 följande:
    Gbg. Tänkte du skulle dumpa tjejen och flytta ihop med mig och mina katter Solig
    Deal. Minus katterna.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!