Anonym (tjoho!) skrev 2012-07-16 21:53:50 följande:
Jag menar helt enkelt att många av dina svar antyder att du tycker att allt är svart eller vitt här i livet, av det lilla jag uppfattat får jag det intrycket. Sedan verkar det som om du verkligen går igång nu och blir irriterad, så där kom nog känslorna fram

Jag tål absolut att folk säger emot mig, det handlar inte om det. Sedan drar du många slutsatser av min enda mening till dig, fascinerande.
Eftersom din mening kan tolkas på många olika sätt så la jag fram några av sätten. Och bad om hjälp att tyda meningen.
Allt är inte bara svart eller vitt. Däremot är många experter på att sätta krokben för sig själva i sitt överdrivna analyserande av saker och ting, särskilt när många av sakerna enkelt kan lösas genom att helt enkelt föra en rak kommunikation med personen i fråga. Undrar du något? Fråga. Vill du något? Säg det. Vill du något skall hända? Se till att det händer. Varje normalt funtad person har någon form av magkänsla över vad som är okej och inte för en själv. Men många har en inneboende osäkerhet som gör att man ignorerar, eller inte vågar, lyssna på magkänslan, utan istället vill ha en handbok över vad som är okej och inte. När är det okej att hålla handen? När får jag pussa honom? Hur länge måste jag vänta innan jag SMSar? Skall jag ha sex efter tredje eller sjunde dejten? Det är tre timmar sen han ringde senast, älskar han inte mig längre? Etc, etc, etc.. Det är därför folk (läs: tjejer/kvinnor) söker sig till böcker som "The Rules" och annat tjafs. Så nej, allt är inte svart eller vitt. Men släpp överanalyserandet och nojjandet för en sekund och lyssna på magkänslan, så ordnar sig det mesta.