Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (tjoho!) skrev 2012-07-15 13:07:47 följande:
    Ok detta är tyvärr lite för uppenbart. Dejten jag hade härom dagen smsade varje morgon "godmorgon" osv fram tills nu när vi träffats. Har inte hört nåt vare sig idag eller igår... däremot var det han som tackade för en trevlig dejt... blä!

Det är därför man inte skall dra ut på att träffas, annars hinner man bygga upp orealistiska förväntningar. Särskilt om man är en känslomänniska.

Tacka för en trevlig dejt är väl bara artigt?
    I like the way you say please while you're looking up at me...
  • Smecker
    Night sky skrev 2012-07-15 19:24:11 följande:
    Så vad sägs om daglig kontakt i ca 5 veckor innan man träffas? Kan bli hur illa som helst! Men hur som helst kan jag inte träffa vederbörande då jag inte är hemma.
    Detta är inte hur jag brukar göra...oh well time will tell...
    Så länge man är medveten om att man kan bygga upp en fantasibild av en person som inte stämmer med verkligheten så..
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Night sky skrev 2012-07-15 19:40:14 följande:
    Jo, tack... har vart med tillräckligt länge i dejtingdjungeln för att inse detta.
    Då så. Tuta och kör.
  • Smecker
    Night sky skrev 2012-07-15 19:53:45 följande:
    Jag håller på förfullt
    Pass på övergångsställena bara!
  • Smecker
    takida skrev 2012-07-15 22:17:16 följande:
    Det beror helt på men hellre för snabbt än att vänta för länge annars finns risk att man bygger luftslott. Men ibland kan det ju ta ett tag innan man kan synka sina scheman för att få till en dejt. 
    Jag är inte särskilt förtjust i förväntningar alls, drar lite öronen åt mig när en kille skriver att han längtar efter att träffa mig, hur kan han längta efter mig han har ju aldrig träffat mig. 

Men så är jag lite knäpp medSkrattande
    Njae, tycker snarare att du är väldigt realistisk i ditt tänk.
  • Smecker
    Anonym (tjoho!) skrev 2012-07-16 21:28:14 följande:
    takida: Spännande, lycka till! Var det han som ställde in sist?

Är ni så löjliga som jag att ni loggar in och kollar ibland bara för att se om dejten varit inloggad? Kollat igår och idag, och märker att han knappt är inne... ett gott tecken?!Tungan ute
    Finns säkert fler som gör, men jag tycker det är ovärt. På gränsen till stalking, faktiskt..
  • Smecker
    Anonym (tjoho!) skrev 2012-07-16 21:30:14 följande:
    Anade att jag skulle bli sågad... ska inte hända igen Skäms
    Seriöst, fråga inte om du bara vill ha svar som passar dig. Och fundera själv vad du hade tyckt om någon loggade in bara för att kolla ifall du varit inloggad.
  • Smecker
    Anonym (tjoho!) skrev 2012-07-16 21:34:20 följande:
    Va? Jag sa väl inte att jag bara ville ha svar som passar mig? Var står det någonstans? För övrigt tycker jag att du alltid verkar ha så raka och korrekta svar på allt som skrivs, men du kanske inte är känslomänniska.
    Tja, ditt inlägg här antydde det, med tanke på ditt ordval:
    Anonym (tjoho!) skrev 2012-07-16 21:30:14 följande:
    Anade att jag skulle bli sågad... ska inte hända igen Skäms
    Låt mig se här.. om man ger raka och "korrekta" - vad det nu är för något - svar på det som skrivs, så kan man inte vara känslomänniska? Eller menar du att känslomänniska är det högsta idealet, och att jag inte platsar där? Eller att enbart känslomänniskor, som inte ger raka och "korrekta" svar på det som skrivs, platsar i tråden? Jag kommer på ett par tre varianter till, men de är så insinuativa att du förmodligen skulle sätta inte bara rödvinet utan hela rödvinsglaset i vrångstrupen, så jag låter bli.

Men jag är lite förvirrad där, så hjälp mig gärna förstå vad du menar.
  • Smecker
    Anonym (tjoho!) skrev 2012-07-16 21:41:32 följande:
    Just det, jag är lite nyfiken på hur ni gör när ni nätdejtar? Jag har alltid gått in i det hela och haft kontakt med några stycken samtidigt, sen blir det någon som är mer intressant och jag håller väl lite halhjärtat kontakt med ett par till. Men de andra känns liksom mer vänskapliga och det kan ju vara trevligt men oftast känns de mer intresserade av mig än jag av dem. Hur gör ni? Har ni många kontakter även med de ni inte kan tänka er som något mer än vän?
    Några stycken i är alltid tidseffektivt, det funkar bra så länge det bara handlar om att träffas och kolla om det finns någon form av personkemi. Men så fort det blir minsta möjlighet att det kan bli seriöst så är det en i taget som gäller, de andra får ett vänligt "tack men nej tack, inte just nu". Helt av respekt för personen i fråga, jag hade inte uppskattat att någon jonglerat med flera på en gång, och jag varit en i mängden.

Men det är min uppfattning, det är upp till var och en.
  • Smecker
    Anonym (tjoho!) skrev 2012-07-16 21:53:50 följande:
    Jag menar helt enkelt att många av dina svar antyder att du tycker att allt är svart eller vitt här i livet, av det lilla jag uppfattat får jag det intrycket. Sedan verkar det som om du verkligen går igång nu och blir irriterad, så där kom nog känslorna fram Jag tål absolut att folk säger emot mig, det handlar inte om det. Sedan drar du många slutsatser av min enda mening till dig, fascinerande.
    Eftersom din mening kan tolkas på många olika sätt så la jag fram några av sätten. Och bad om hjälp att tyda meningen.

Allt är inte bara svart eller vitt. Däremot är många experter på att sätta krokben för sig själva i sitt överdrivna analyserande av saker och ting, särskilt när många av sakerna enkelt kan lösas genom att helt enkelt föra en rak kommunikation med personen i fråga. Undrar du något? Fråga. Vill du något? Säg det. Vill du något skall hända? Se till att det händer. Varje normalt funtad person har någon form av magkänsla över vad som är okej och inte för en själv. Men många har en inneboende osäkerhet som gör att man ignorerar, eller inte vågar, lyssna på magkänslan, utan istället vill ha en handbok över vad som är okej och inte. När är det okej att hålla handen? När får jag pussa honom? Hur länge måste jag vänta innan jag SMSar? Skall jag ha sex efter tredje eller sjunde dejten? Det är tre timmar sen han ringde senast, älskar han inte mig längre? Etc, etc, etc.. Det är därför folk (läs: tjejer/kvinnor) söker sig till böcker som "The Rules" och annat tjafs. Så nej, allt är inte svart eller vitt. Men släpp överanalyserandet och nojjandet för en sekund och lyssna på magkänslan, så ordnar sig det mesta.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!