Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Vanilla ice queen skrev 2012-07-24 20:06:03 följande:
    Smecker: Jo kanske blir bättre på dejting när jag får medicin :-/
    Det tror jag. Men prova att dejta med något fysiskt. Bowla, badminton, vad som helst som är fysiskt ansträngande och som lugnar ner din kropp.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    lemonina skrev 2012-07-24 20:28:59 följande:
    Ja nu blev jag lite rädd. Är på Badoo och en kille dyker upp och frågar hur det är och om jag vill ses nu ikväll. Då skriver jag att jag tycker att det är lite väl tidigt med tanke på att jag inte fått en uppfatnning alls. Men då skriver han att det är det som är kul. Jag skriver att jag är ute efter vänskap och han säger att det inte måste bli något mer, utan bara en spontan grej men en puss hade varit trevlig. Nog för att jag gillar spontanitet men detta känns ju galet
    Om du visste hur många såna spontangrejer jag gjort här i livet.. Skrattande Varför är galet == dåligt?
  • Smecker
    lemonina skrev 2012-07-24 20:36:01 följande:
    En del av mig vill, men en del av mig säger "nej nej akta dig"! Men jag tänker om han ska dricka öl och kör bil hit var har han tänkt sova? Men han vill ju mer eftersom han skriver om vi båda gillar det vi ser kanske det kan bli en puss.
    Jag vet ju ingenting om mannen!  
    Han vet ju ingenting om dig! Dessutom är det inte ditt ansvar hur han skall lösa sova-problemet om ni inte kommit överens om något innan.
  • Smecker
    Vanilla ice queen skrev 2012-07-24 22:12:56 följande:
    Madida: 2mån cellibat?
    Celibat, inte cell-i-ba't Drömmer
  • Smecker
    Vanilla ice queen skrev 2012-07-24 22:55:21 följande:
    Smecker: Puss på dig
    Solig
  • Smecker
    Näckrosen skrev 2012-07-25 06:43:10 följande:
    Att vara utan sex är något man vänjer sig vid. Det var inga problem under slutet av mitt äktenskap. Vara med maken fanns inte på kartan och att vara otrogen fanns inte heller i min värld. Och just då var det inget jag saknade.

Att vara med "vem som helst" bara för sex känns väldigt främmande för mig. Det ska vara någon speciell som jag har respekt för och blir respekterad av.

Gammalmodig? - ja kanske...

Tja, funkar det för dig att ha den inställningen så inget fel i det. Det är mig främmande att kalla det gammalmodigt eftersom jag har samma inställning. Jag har bara sex med personer som är speciella, som jag respekterar och som respekterar mig. Därmed inte sagt att jag är kär i dem eller att de är flickvänsmaterial (för mig), det krävs det lite mer än så för.

Så nej, bara för att man gillar sex, inte vill vara utan det och har tillfälliga förbindelser, så innebär det inte automatiskt att man tar vem som helst, och att man inte respekterar personen och att man inte blir respekterad. DEN synen däremot är gammalmodig.
  • Smecker
    Anonym (tjoho!) skrev 2012-07-25 08:45:15 följande:
    Jag skulle absolut inte kunna ha sex med vem som helst, men däremot har jag haft sex/och kan tänka mig att ha det med med någon som jag gillar men inte vill ha ett förhållande med. Ett par KK förhållanden har man ju haft.
    Nej, men vem kan tänka sig att ha sex med vem som helst?

Ok, jag tar tillbaks det, det finns nog en och annan herre på FL som enbart går efter 3+2-regeln.. Obestämd
  • Smecker
    Vanilla ice queen skrev 2012-07-25 09:55:23 följande:
    Vad är 3+2regeln?

Jag kan absolut inte heller ha sex med vem som helst men behöver inte vara kär heller men tackar nej till fysiskt oattraktiva och fluffiga män! Det fungerar inte!
    3 hål, 2 bröst..
  • Smecker
    lemonina skrev 2012-07-25 10:37:56 följande:
    Uppdatering: Hade en väldigt trevlig spontan dejt med massa snack och hångel.
    Varje gång jag tittade på honom började jag le och kom av mig i vad jag skulle säga haha. Han är så snyggDrömmer
    Han ville träffas idag, men jag vet inte riktigt. Hur seriöst kan det bli om han bor i göteborg och jag i Örebro. Fast å andra sidan vem har sagt att det måste bli seriöst?  
    Hey, you only live once!
  • Smecker

En stilla fundering..

Jag hoppas innerligt att de av er som har lite casual sex gör klart för personen att det handlar om just casual sex.. för det kanske vore lite taskigt annars.

Det är ingen kritik mot casual sex, jag är definitivt den siste som kommer kasta sten i det glashuset. Men tänkte att det borde påpekas..

Färdig med dig? Jag kommer aldrig att bli färdig med dig.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!