• Nicke

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Men sova? Det är inte OK

• Nicke
    Klöset skrev 2011-11-14 00:34:47 följande:
    Men alltså. Tävlar tv 4 med äckliga program eller?
    Jepp, från yoni's till mord ;)
  • Nicke
    etanol skrev 2011-11-14 00:58:22 följande:
    Vad var frågan?

*förvirrad*
    Vilken fråga?
    floya skrev 2011-11-14 00:59:08 följande:
    Är du seriös? Wow. Ska vi gifta oss?

Tungan ute
    Hmm.. sen kanske. ;)
  • Nicke
    floya skrev 2011-11-14 01:01:20 följande:
    Loggade in på HP och hade fått ett meddelande från nån till synes (iaf enligt presentationen) vettig snubbe:
    ”Hej du!
    Om du verkligen vill kan vi bekanta oss…”

Eh... och om jag inte vill? ;)
    Då behöver ni inte bekanta er. Smart va?
  • Nicke
    floya skrev 2011-11-14 01:10:13 följande:
    AAAAH, är det så det funkar? Då är jag med. ;)

Skämt åsido, antar att det inte bara är jag som får märkliga brev från folk som inte för fem öre lockar till vidare kommunikation? Ska nog börja spara ner alla i en txt-fil...
    Nä, det är inte bara du. Det var nog rätt nyligen som en tjej mailade.. Jag svarade och ställde väl ungefär samma fråga som motfråga och hon svarade.. men inget mer. Antingen så var jag så pass sämst i mitt första svar eller så var hon bara konstig. Tror på det senare. Skrev nog någon rad efter det också men fick ett kort svar utan möjlighet att bygga vidare på. Jättekul. Verkligen!
  • Nicke

Men sen tröttnar man väl. Jag har gjort det. Skrev personliga första mail till folk förr men när man inte får svar så känns det som att man skriver helt i onödan. Att mitt första meddelande till någon inte är så värst jättekul alla gånger nu för tiden får väl funka helt enkelt. Kanske får man svar och då vet man ju att det eventuellt finns något intresse..

• Nicke
    floya skrev 2011-11-14 01:17:31 följande:
    Haha, ja, ibland blir man lite trött. Jag hade en konversation för nån vecka sen som löd ungefär såhär:
    Han: "Hur är läget?"
    Jag är vansinnigt trött på såna frågor som bara känns lama och massutskickade, men bestämmer mig ändå för att slänga iväg ett svar till karln ändå. Skriver det mest standardaktiga jag kan komma på: "Jodå, det är bra, hur är det själv?"
    Han: Det är bara fint. Hur är det själv?""

Ridå.
    hahah mitt första kan som jag skrev ovan bli lite.. standardlikt men om jag får svar så hoppas jag på att mitt andra funkar. Kanske måste lägga mer krut på mina förstamail också..
  • Nicke
    floya skrev 2011-11-14 01:22:19 följande:
    Jag tycker ändå att det finns skillnad på rena massutskickade mail och såna som har lite tanke bakom. Jag tycker inte man ska behöva skriva halva A4:n och anstränga sig en timme, men jag försöker ändå få till något lite personligt. Brukar försöka snappa upp något i profilen/på en bild. Istället för "Hej, läget?" så brukar det bli "Ah, ser att du varit i Egypten. Var pyramiderna lika mäktiga som på bild?" eller "Ser att du också bor på Kungsholmen. Jag är nyinflyttad, har du något tips på schysst restaurang?" eller "Jäklar, bungyjump! Nåt jag skulle vilja göra, men inte vågat. Var har du hoppat någonstans?"
    Det tar liksom inte lång tid, men jag inbillar mig att svarsfrekvensen blir högre än på rena standardutskick (i alla fall svarar jag nog 9 av 10 gånger på såna mail jämfört med max 1 av 10 på standardmail)..
    Intressant. Min fantasi är så sjukt dålig. Får samla på mig lite smarta tips från den här tråden. ;)
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!