• MrC

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym skrev 2012-10-20 00:59:01 följande:
    Ja, jo, jag har förstått det. Det är bara så annorlunda från att träffa någon för första gången irl. Det är lite som att fönstershoppa och det kanske dyker upp någon bättre. De får inte vara för snygga och inte för oattraktiva, de måste kunna uttrycka sig, ha liknande intressen, musiksmak, vara kompatibla på alla tänkbara sätt. Vem bryr sig om sådant när man träffar någon "på riktigt" och faller pladask?
    Logiskt. IRL går man i början bara på utseende, kanske rösten och första intrycket.
    Vid nätdejting har du utseendet (av en massa kassa bilder) + massvis med annan information som du ska filtrera.
    Bra analys av dig.
  • MrC
    Anonym skrev 2012-10-20 01:31:55 följande:
    Första intrycket, men vid en nätdejt och första dejten kan man antingen vara så jäkla nervös för att man byggt upp en massa, så man sabbar det innan man kläckt ur sig första meningen, eller tvärtom. Fel och brister är en dödssynd. Alternativt att man byggt upp en bild av den andra som personen omöjligt kan uppfylla.
    Krogragg har sina fördelar. Med alkohol i kroppen är man avslappnad, schnygg och rolig :)
  • MrC
    Cocacola skrev 2012-10-20 02:32:58 följande:
    Är av nån anledning inte helt nykter

Skrev till pojkstackarn och chattade ett tag . får nog läsa igenom det imorgon

Men nu - vem kommer med pizza till mig? ska sabba de senaste veckornas fina viktminskning tror jag, om inte alkoholen grejjat det redan. :P
    Pizza idag runt kl 14?
    Eller vi tänkte ta Jensens kanske... (vi=jag, Fv73 och 7åringen)
  • MrC
    Cocacola skrev 2012-10-21 22:41:16 följande:
    ?
    Haha jag skojar med trådens titel.
    Hur överleva?
    Nej, jag kommer att dö på kuppen. Skrattande
  • MrC
    Cocacola skrev 2012-10-21 22:50:05 följande:
    Tja, det kan man ju faktiskt göra, även om det känns väldigt osannolikt. xD

Hur går nätdejtandet då?
    För mig? Illa. Kan inte nätdejta just nu, för jag är "bostadslös" några veckor till.
    Just nu "bor" jag hos exet till onsdag, sedan ska jag bo hos syrran/mamma i nästan 6 veckor... och SEN får jag tillbaka min gamla lägenhet.

Om min nätdejt skulle fråga: -Jaha, var bor du då?
    ...och svaret...
    -Jag är bostadslös, men jag sover hos exet, mamma och syrran....
    ....skulle bli liiiite pinsamt va? Skrattande
  • MrC
    Cocacola skrev 2012-10-21 23:22:38 följande:
    Haha, jo du har en poäng där.
    Men det är inte värre än mitt svar på hur länge jag varit singel under de första trevande stegen i nätdejtingdjungeln där jag svarade att det var en definitionsfråga och att vi fortfarande bodde ihop i några veckor till... :P
    Just det Skrattande äh jag tycker ju om mitt ex, hon är bra.
  • MrC
    Niklas2k skrev 2012-10-21 23:24:11 följande:
    Jag har gett upp tanken på att träffa någon via nätdejting. Visst, jag är där och dyker någon upp som faktiskt också hör av sig så svarar jag ju... om hon verkar intressant.

Orkar inte skicka mail. Skulle kunna köra med något klipp och klistra men det passar ju inte brudarna heller.   
    Var bor du? Var det Stockholm?
  • MrC
    visma1 skrev 2012-10-22 09:42:17 följande:
    Haha äsch såna krav kan väl inte tjejerna ha så att du måste ha en egen bostad
    Hehe jag kan flytta in direkt hos dem? Pang på bara, sambo direkt.
  • MrC
    visma1 skrev 2012-10-22 11:54:15 följande:
    Ja varför inte? Då får ni ju se alla dåliga sidor hos varandra på en gång liksom
    Jag har faktiskt redan provat det där...och det gick ju sisådär. Solig
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!