Inlägg från: lemonina |Visa alla inlägg
  • lemonina

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Heidi1 skrev 2012-04-09 17:08:57 följande:
    Var med en kompis när hon skulle köpa ny mobil. Hon fick även ett skal till mobilen gratis och försäljaren telefon nummer. Hon vet hur man flörtar

Det var inte illaGlad
  • lemonina
    Kärnfamilj skrev 2012-04-09 17:23:58 följande:
    Nä, just... De dära guldkornen är ack så svåra att vaska fram... Glad
    Så väldigt mycket som måste klaffa (bla attraktion, ålder, avstånd och så vidare...)

Så om du råkar känna några sällsynta guldkorn (och med det menar jag singeltjejer som intresserar sig för kille vars barnaklocka väckte honom vid 40)... så, by all means... sprid ryktet.

/Påstridig?? Vem? Jag? Oskyldig
    Ja du det blir nog svårt när jag inte bor i göteborg eller känner några göteborgstjejer heller för den delen.
    Bli medlem i HP så kanske det blir lättare. Flört
  • lemonina
    FredrikCA skrev 2012-04-09 17:34:11 följande:
    Det kan nog jag svara på... 

Generellt så tyder det väl delvis på att om personen har barn sedan innan så är det en person som förmodligen inte tänker igenom sina beslut väl, Och man kan heller inte känna sig säker på om personen ifråga enbart vill ha hjälp med sin familj och ekonomi osv (Dvs. Känslan av att bli utnyttjad är överhängande).

Det kan också vara svårt att känna sig tillräcklig och rättvis mot ett barn man troligtvis inte har mycket känslor för initialt, Även om man skulle falla och älska barnets förälder så innebär det inte automatiskt att man får känslor för dess avkomma.

Men självklart har du rätt att det viktigaste är att man träffar någon man tycker om och älskar, Men man vill väl helst göra ett bra jobb och känna att man kan älska alla i den familjen isåfall.

Och om man känner att det inte fungerar så försöker man undvika ensamstående mammor.

Mer avancerat än så är det inte.

Men va?! Ok nu har jag inga barn, men varför skulle någon som har det vara dålig på att ta beslut? Eller jag förstår inte vad du menar egentligen.
  • lemonina
    Legacy skrev 2012-04-09 20:29:44 följande:

Jaha vad tror ni då om detta. J har sagt flera gånger nu att jag gärna får ta med katterna till honom om jag vill så jag inte behöver åka hem. Alltså, inte så att jag inte vill men för fan han har ju en papegoja, är det bara jag som befarar att den kanske liksom blir katternas dyraste måltid. OCH är det någon som håller med om att det kanske är lite för snart att börja rota in sig i någon annans hem sådär. Alltså, tror ni han gillar mig ens?

(det sista kan ni ju ta med en nypa ironi, jag har fattat det nu att han kanske tycker _lite_ om mig iallafall)

Men alltså. Jag vill ju inte verka för av, så han tror att jag inte vill vara med honom, men han verkar inte riktigt greppa detta med att hans dyra djur kan bli en dyr måltid, och ja alltså. Dagens Legacyproblem      

Jag skulle nog inte ta med katterna. Jag hade en gång en dvärgpapegoja som blev attackerad av min katt, men då var det också bara en katt och inte tre som du har. De kommer nog försöka. Men är papegojan mycket utanför buren?
  • lemonina
    Anonym (cocacola) skrev 2012-04-09 20:42:38 följande:

{#emotions_dlg.flower} Låt det ta den tid det tar, du har inte bråttom.

och välkomna alla nya i tråden!    

Ja jag försöker med det{#emotions_dlg.flower} det blir nog bra tillslut.
  • lemonina
    Glädje58 skrev 2012-04-09 21:17:43 följande:
    Sen vill jag passa på att önska alla nya som har tillkommit sen jag var här senast, varmt välkomna Solig

Vad många nya som har kommit, är det våren som är boven bakom det här?
    TackGlad Ja eller också var det vinterdeppen.
  • lemonina
    Madida skrev 2012-04-09 21:20:17 följande:
    Sen när det gäller nya folk i tråden - ALLA är välkomna! Denna tråd är öppen för alla och det tror jag att de flesta förstår.
    När jag startade tråden så var det för att folk skulle kunna stötta och peppa varandra. Sen har det blivit så att några har hängt med en väldigt lång tid (vilket jag tycker är väldigt roligt) men jag tycker inte att vi är ovälkomnande?!

Och att kräva att få ett "välkommen!" är kanske too much enligt mig. Det får man väl sällan i andra trådar? Man hoppar in och deltar i diskussionen och det är nog min tanke även med denna tråd.

Sen tror jag att här emellanåt är en speciell jargong som kanske inte alltid är lätt att hänga med i. Men stannar man ett tag så kommer man in i det.    

Kontentan: Alla är välkomna! Och här är vanliga människor som behandlar andra som dem själva blir behandlade. Enkelt     
    Jaha så det är du som är grundaren av tråden? Glad Jag har haft lite funderingar på vem hopplös är.
  • lemonina
    Glädje58 skrev 2012-04-09 21:27:59 följande:

Det spritter i kroppen och nu vill man uppleva kärlek och mys. När det inte infinner sig, då är det hit man vänder sig...

Ja men då är jag på rätt plats!
  • lemonina
    Madida skrev 2012-04-09 21:32:40 följande:

Jajamen, det är jag! Du kan få knäböja för mig nu

HAHA gör det efter jag är klar med fotbadetFlört
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!