Inlägg från: lemonina |Visa alla inlägg
  • lemonina

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Har en snickare som kommer hit på onsdag och ska renovera vardagsummet:D riktigt trevlig lät han på
    telefonen och han sa även att han skulle hjälpa mig att ställa ihop alla möbler. Vem vet han kanske är singel haha! 

• lemonina
    Anonym (ok) skrev 2012-03-27 07:00:05 följande:
    Jag har en fundering på den jag har dejtat om han är intresserad eller inte. Vi har pratat i ca 3 veckor och har träffats en gång. För lite mer än en vecka sedan. Vi pratar över msn och telefon hela dagarna. Fast vi båda är ganska upptagna med vad vi sysslor med om dagarna. Jag frågade lite försiktigt om vi skulle träffas nåt framöver. Men fick till svar att han ville ta det lungt och se vad han kände först. Jag börjar nästan funderar om han har något i beteendet han vill undvika att jag ser eller att han inte alls är intresserad. Jag är förvirrad,han säger en sak och visar ett helt annat beteende.

Han kanske behöver lite tid:) jag själv vill inte träffa någon så snabbt utan pratar gärna i två månader innan, men då har jag inte varit singel så länge heller. Hur ser det ut för honom, har han varit singel länge? han kanske är lite rädd att det ska gå för fort. Ni har träffats en gång hur var han då? hörde han av sig efter dess eller var det du som tog initiativet?
  • lemonina
    Smecker skrev 2012-03-27 18:48:34 följande:

2 månader?! Jag dånar.. nej jag dubbel-dånar! Kul att du hittar folk som har sånt tålamod.
    Varför ha så bråttom? jag har hela livet på mig
  • lemonina
    Heidi1 skrev 2012-03-27 18:50:04 följande:
    Suck vad trött jag blir på mig själv. lyckats ta bort alla kontakter på msn + blockerat dom.

oj då! Hur gick det till hihi?
  • lemonina
    Heidi1 skrev 2012-03-27 18:57:58 följande:
    Men det är sant. Jag vet skit klantigt.

Skulle tro att det var när jag tog bort mail adresserna från telefonboken i den nya mobilen, tyckte det var onödigt att dom låg där.

Ja det där med nya mobiler är inte alltid så lätt.
  • lemonina
    Heidi1 skrev 2012-03-27 19:04:09 följande:
    Nä det är det inte. blir tokig snart. Men men nu vet jag hur jag inte ska göra nästa gång iaf
    haha precis vi lär oss av våra misstagGlad
  • lemonina
    Smecker skrev 2012-03-27 19:05:36 följande:

Jag ser ingen poäng att slösa två månader på någon som kanske inte alls är intressant IRL. Finns intresse på nätet, varför inte ses? Finns alldeles för många bekräftelseknarkare där ute för att jag skall ha lust att vänta och riskera att göda någons ego. Är hon seriös så vill hon med ses och kolla om det finns någon kemi.

Vi vänder på det. Varför ha så bråttom? Du har hela livet på dig, varför inte vänta 6 månader? Eller ett år?

Nä jag förstår vad du menar. Men just nu vill jag inte träffas för snabbt, pga av att jag inte varit singel så länge så jag är väl inte riktigt redo, det är det jag vill säga. Tänkte att det möjligtvis kunde vara så för ovanstående skrivare gällande hennes date.
  • lemonina
    Smecker skrev 2012-03-27 19:55:46 följande:

Vad är "för" snabbt, och varför är det "för" snabbt? Vad vinner du egentligen på att vänta 2 månader? Du blir mer redo efter 2 månader än efter 2 veckor? På vilket sätt då?

Detta är alltså frågor, inte anklagelser.
     Jag känner att i nuläget så skulle två veckor vara alldeles för snabbt. Visst finns chansen att jag pratar med någon i två månader och det sedan visar sig att vi träffas och han alls inte är min typ men då får det bli så. Eller också börjar jag prata med någon och jag vill träffas snabbt och jag kanke bara tror att jag vill vänta två månader. Vet inte!

Men samtidigt är jag väl lite sådan att jag bryr mig lite för mycket om vad andra tycker och i mitt huvud har jag fantiserat ihop att de tycker att det är för tidigt att dejta någon när jag bara varit singel i tre månader. Det är dumt att tänka så men jag kan inte ändra på det tyvärr.  

• lemonina
    Heidi1 skrev 2012-03-30 07:37:37 följande:
    Blir ju nästan lite kär i den här 22 åriga pojken jag fick mail av Drömmer

Hejsan vackra du:)
    Jag satt och kollade lite och så plötsligt så fick jag syn på ditt underbara ansikte och den bilden kommer finnas i mitt huvud länge. Jag vill påstå att du är en av de sötaste jag har sätt här på Happypancake du är vacker som en dröm:)
    Ursäkta mig, jag vill inte verka patetiskt eller så, men jag kan i beskriva med ord hur söt jag tycker att du är. Jag var bara tvungen att skriva en rad eller två till dig för jag har svårt för att stå imot sötsaker:D
    Allt bra med dig ?=)

Gud så gulligt:) jag blir nästan kär jag med haha. Antar att detta gjorde din dag!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!