• Juliette F

Vi som ska göra ÄD i höst!

Startar en ny tråd för oss som är på g med ÄD efter sommarsemestrarna! Skrattande.

Fick mail idag från kliniken i Brno -- de har hittat en donator till mig idag!! Solig
    Fick en tår i ögat när jag läste mailet, ren poesi i mina öron:

"We have found you a donor who perfectly matches your wish. She is 21 years old, her blood type is A and Rh factor positive.

She is 167 cm tall and weighs 54 kg. She has blue eyes and blond hair. She studies at the university to become a teacher"

Hjärta{#emotions_dlg.flower}

Planerad äggplockning är 5 september, ET (blastocyster) 10 september. Det känns så otroligt spännande nu! Håller alla tummar och tår för att donatorn svarar bra på medicinerna.

Ny lista för oss som vill följas åt i höst:

Har påbörjat /väntar på att påbörja behandling inför ÄD
    Juliette F, började med östrogen 27/7. Mitt första ÄD blir på Unica i Brno, Tjeckien. Planerad ET 10 september (blastocyster).

Ruvar

Gravid

Fått barn

• Svar på tråden Vi som ska göra ÄD i höst!
  • Juliette F
    Kulan10 skrev 2011-08-29 06:29:19 följande:
    Verkligen spännande i Riga. Det kommer säkert gå bra. Bättre att de stimulerar en dag extra än tar ut äggen för tidigt. Men jag förstår att du är orolig, man oroar sig över allt i det här stadiet. Jag går runt och funderar på varenda känsla i magen och spänning i brösten. Det är såååå svårt att låta bli. Jag börjar bli riktigt nervös över att testdagen närmar sig. När vi har gjort IVF tidigare har det tidigt känts att mensen varit på väg men nu känns det som att det finns ett visst hopp. Dock kände jag inte så för ett par dagar sen...

Vi fick tyvärr inga till frysen. De fick ut 7 ägg, varav 2 var omogna.  
    Tänker på dig Kulan10, förstår att spänningen är olidlig Skrikandes. Snart, snart får ni veta...förresten, när är din testdag?

Tazty, hoppas det löser sig med äggen - tror precis som Tazty att det är bättre med någon extra dag för att äggen ska mogna till sig, och 23 år är ju absolut en bra ålder! Håller tummarna...  
  • Juliette F
    Juliette F skrev 2011-08-29 11:24:22 följande:
    Tänker på dig Kulan10, förstår att spänningen är olidlig Skrikandes. Snart, snart får ni veta...förresten, när är din testdag?

Tazty, hoppas det löser sig med äggen - tror precis som Tazty att det är bättre med någon extra dag för att äggen ska mogna till sig, och 23 år är ju absolut en bra ålder! Håller tummarna...  

Förlåt, "tror precis som KULAN10" ska det vara, inget annat. Börjar bli tankspridd - det är säkert pga hormonerna Flört
  • Caspianne

Ja, Kulan, när har du testdag? Känner du av några symptom? Delade ni embryon md ett annat par? Har för mig att du gör ÄD i Sverig?

Jag känner också av hormonerna, magen känns helt uppsvullen, men det kan även bero på att vi frossat lite mer än vanligt de senaste dagarna Tungan ute

Imorgon är det dags för första bsöket på kliniken och äggplock/ICSI. Hoppas innerlig t tt ni har rätt angående stimuleringen. Nu vill vi ha toppkvalitet!     

• Juliette F
    Caspianne skrev 2011-08-29 20:42:05 följande:
    Ja, Kulan, när har du testdag? Känner du av några symptom? Delade ni embryon md ett annat par? Har för mig att du gör ÄD i Sverig?

Jag känner också av hormonerna, magen känns helt uppsvullen, men det kan även bero på att vi frossat lite mer än vanligt de senaste dagarna Tungan ute

Imorgon är det dags för första bsöket på kliniken och äggplock/ICSI. Hoppas innerlig t tt ni har rätt angående stimuleringen. Nu vill vi ha toppkvalitet!     
    Lycka till i morgon Tazty!!! Håller tummarna för toppkvalitet, i alla detaljer - och hela vägen fram till Plus!

{#emotions_dlg.flower}
  • Caspianne

Vi fick 8 ägg och 7 befruktade, vilket känns ok med tanke på att äggplocket belv uppskjutet. Denna gång är det både donerade ägg och donerad sperma så kanske att vi optimerat våra chanser!

ET på fredag 1/9. Hoppas innerligt på toppembryon! Vi får sätta tllbaks upp till 3 embryon beroende på kvalitet.

• Juliette F
    Caspianne skrev 2011-08-31 19:37:05 följande:

Vi fick 8 ägg och 7 befruktade, vilket känns ok med tanke på att äggplocket belv uppskjutet. Denna gång är det både donerade ägg och donerad sperma så kanske att vi optimerat våra chanser!

ET på fredag 1/9. Hoppas innerligt på toppembryon! Vi får sätta tllbaks upp till 3 embryon beroende på kvalitet.

Grattis Tazty!! Bra resultat! Skål Låter bra att ni optimerat era chanser, jag håller tummarna för många toppembryor! Stort lycka till - och glöm ej meddela oss hur det går... {#emotions_dlg.flower}
  • Kulan10

Grattis Tazty! Roligt att det blev så många befruktade ägg.

Vi har testdag på måndag så det börjar verkligen närma sig. Jag har bokat tid för blodprov. Jag har också gjort äggdonation i Riga men på AVA-kliniken. Vad det gäller symptom är det bara det vanliga; ömma bröst och trötthet. Tycker även att jag vissa dagar känner av mensmagen, men svårt att veta. Får hoppas att det bara är inbillning.

Juliette: Hur går det för dig? Vet ni när det blir äggplock?  

• woo

Hej. Får man hoppa in här hos er även om vi nog inte kommer komma igång i höst? Det här var en posetiv tråd o posetivitet behövs! 

• Juliette F
    woo skrev 2011-08-31 20:57:54 följande:
    Hej. Får man hoppa in här hos er även om vi nog inte kommer komma igång i höst? Det här var en posetiv tråd o posetivitet behövs! 
    Absolut! Välkommen hit woo!Skrattande
  • Juliette F
    Kulan10 skrev 2011-08-31 20:46:38 följande:
    Grattis Tazty! Roligt att det blev så många befruktade ägg.

Vi har testdag på måndag så det börjar verkligen närma sig. Jag har bokat tid för blodprov. Jag har också gjort äggdonation i Riga men på AVA-kliniken. Vad det gäller symptom är det bara det vanliga; ömma bröst och trötthet. Tycker även att jag vissa dagar känner av mensmagen, men svårt att veta. Får hoppas att det bara är inbillning.

Juliette: Hur går det för dig? Vet ni när det blir äggplock?  

Kul med nyheter från dig Kulan10! Bara några dagar kvar... hoppas hoppas, för din skull. Glad

Här är det lugnt, inga problem med humör längre, eller andra symtom. Känns bara spännande nu, för vi åker till Tjeckien på lördag morgon Solig. Äggplock blir förmodlingen 5 september, men fick ett mail från kliniken i morse att de ska kontakta mig imorgon, fredag, för bekräftelse av exakt ÄP-datum. Det kan bli plus minus en dag - 4, 5 eller 6 september alltså. Så ET blir antingen 9-10-11 september. Vi kommer stanna ett par dagar i Prag innan vi åker vidare till Brno, så det blir lite sightseeing på köpet. Har aldrig varit där, så det ska bli kul!Skrattande
Svar på tråden Vi som ska göra ÄD i höst!