• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • tvåbarnsmammavillkanske haentill

Äntligen tog jag Donkeyn i drift med ny liten bebis och storasyskon precis på viktgränsen. Hon ser lite stor ut (102 cm), men hon gnällde inte utan tyckte det var mysigt. Klart det blir utmaning med overall, men det kändes bra och inte rangligt trots att hon klättrar själv, höll dock i chassit när hon klättrar. Hon får klara sig utan åkåse tror jag av platsskäl. Lilla ska dock kanske ha, funderar på coccon. Hmm. Eller bara lammskinn, overall och filt. Eller lammskinn och Bunker Lodger eller vad de nu heter bara för att det är mysigt?

Men så lättrullat! Bor på backkrön och trots mördarbacke gick det smidigt med ca 16+4 kg barn och rejäl skötväska.

Återkommer med mer feedback.

• spigg
    memo skrev 2011-09-17 12:19:15 följande:
    Spigg: snyggt!! Vilka härliga färger!
    Tack! :)
  • Xina

Nybliven fru: låter bra :) älskar också att den är så lättrullad! Vet inte än riktigt hur jag ska göra med åkpåsar/cocoon/lammskinn.. Drömde härom natten att jag köpte bugga åkpåsar till båda ;)

• memo

4 små älsklingar: eftersom jag just nu är på jakt efter tyg (vind/regn skyddsaktigt) och utbudet i vår lilla stad är mkt begränsat använde jag idag en footsack från Emmaljunga, jag sydde fast två större knappar på footsackens sidor, tog ett tjockare svart gummiband, gjorde öglor i båda ändarna på det. Sen var det bara att "klä" vagnen med footsacken, trä öglorna kring knapparna och gummibandet bakom ryggen på sittdelen, funkar perfekt!!!

• memo

ser inte så jättetokigt ut heller......alltid en lösning tills jag finner tyg

• NaBas

Spigg: Verkligen jättefint!

Ska ut imorgon och kolla tyger:) borde få ihop en sufflet tillsammns med mamma.

• Fujji

Spigg: Såååå snyggt!!! Jag är helt besatt av detta syande...!

• axdal

är det någon som har vagnen som inte har en kombi som får in den i bilen?? och vad har ni för bil?? 

• JANniela
    Fujji skrev 2011-09-14 10:47:20 följande:
    Vi hyrde en väska från airshells.se, vi tog den för dubbelvagn för att vara säker men det räcker nog med den för enkel kombivagn! Annars kan man säkert byta på plats om det inte skulle funka med den enkla. Den för tvillingvagn var hur stor som helst...

Annars kan man tydligen köpa Stokkes prampack, sa dom till mig iaf där jag köpte vagnen i USA.
    Våran höll iaf utan skråma från USA till Sverige i väskan från airshells. :) Kostar typ 149:- för en vecka.
    Fuji, tack för tipset.
    Tyvärr hyr dom inte ut från Amsterdam annars hade det ju varit perfekt. Finns det andra såna företag som hyr ut väskor så? Kanske ska kolla nätet..

Sen flyger vi inte så mycket, så en Pram Pack, som jag såg på nätet kostar 160 Euro, känns lite väl.

Finns det några andra förslag?  Glad
Svar på tråden Bugaboo Donkey