• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Mabaja

Vilka fina vagnar ni har! Nu längtar jag ännu mer efter vår donkey, men den ska inte beställas förrän i januari så den kommer i februari! :)

Flicka 101010, Grodan bf 120225 mabaja.blogspot.com
  • wiesio

Mabaja, vi har köpt men inte fått vår vagn ännu. Det som vi tyckte var negativt när vi kollade på den var att den kändes lite ranglig och inte lika robust som många andra vagnar vi kikade på. Dock hade den ändå så pass många fördelar jämfört med de andra syskonvagnarna att vi till slut valde den ändå.

• spigg

Är det så att jag måste ha den senaste modellen av ståbräda om jag ska kunna använda den, med adapter, på Donkeyn?

• axdal

Tinkerlina: tack för svaret.. Då borde den få plats i våran bil med :)

• Lillla My

Spigg, Du måste ha den med Bee/Bee+ hjulet. Den har adaptrar som följer med till B/C/F/G men inte till Donkeyn, den får man köpa till själv. Jag köpte min adapter när jag köpte vagnen och betalade 12,95€. 
    Jag har en bild i bildtråden med dottern på brädan, men adaptern syns inte på bilden.

Testade för övrigt att springa lite med vagnen igen. Framhjulen vobblar efter en liten stund när man har dem rörliga men inte när man låser dem. Bättre sen än aldrig va?  

• spigg
    Lillla My skrev 2011-09-19 21:44:10 följande:
    Spigg, Du måste ha den med Bee/Bee+ hjulet. Den har adaptrar som följer med till B/C/F/G men inte till Donkeyn, den får man köpa till själv. Jag köpte min adapter när jag köpte vagnen och betalade 12,95€. 
    Jag har en bild i bildtråden med dottern på brädan, men adaptern syns inte på bilden.

Testade för övrigt att springa lite med vagnen igen. Framhjulen vobblar efter en liten stund när man har dem rörliga men inte när man låser dem. Bättre sen än aldrig va?  
    Skit också. Jag har en ståbräda men det är den gamla modellen. Har den till min Cam. Måste alltså köpa en ny + adaptrar. Typiskt!

Haha, ja absolut! Ja men då är det som vi trodde då.
  • Silvera
    Mamma till W skrev 2011-09-18 20:47:41 följande:
    Åh tack för svar! Ska kolla er bildtråd så jag förstår hur du menar. :) Tänkte också lite på det där med åkpåse och annat och funderar på fårskinn istället och en filt över eller liknande i sittdelen. fotsack tänkte jag också på, men det är väl som med allt annat- man kan inte få allt?

Tack så jättemycket för svar- ska genast kolla bland era bilder! :)

Är det någon annan som tycker något?
    Jag skulle vilja ha en till fotbroms, på högersidan När jag åker buss är det ibland svårt att komma åt bromsen, beroende på hur trångt det är på bussen.(ställer alltid handtaget mot fönstret så att jag kan spänna fast vagnen i säkerhetsrepen) 
  • daniels baby

Nu är det inte långt kvar tills min donkey står här hemma!!! gud va jag har längtat! 
    ni som beställt från wh watts; enligt tracking sidan så är vagnen nu i köpenhamn, när tror ni att den hamnar hos mig i sthlm?

Svar på tråden Bugaboo Donkey