• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Lindsey

Jag hoppade faktiskt att beställa rosa sufletter av den enda anledningen att vi väntar en pojke nu, hade det blivit en tjej till hade jag beställt den i rosa! Nu blev det en helsvart ist då jag inte ville ha olika färger heller.
    Men jag tycker att man ska kunna se på barnet om det är en pojke eller flicka. Rosa är jättesnyggt på pojkar men inte när de är så små så att man inte ser vad det är för något, men det är min personliga åsikt. 

Ellie 101016 ♥ Lillebror bf 120307 ♥
  • smoolan

Funderar på att köpa en cameleon-åkpåse till donkeyn. Har förstått att de passar bra. Men de som är för donkeyn ska tydligen passa "perfekt" enl trådstarten. Vad skiljer åkpåsarna åt i passform?

• Lindsey

Åh mailade wh watts igår och frågade om vagnen blivit skickad än för att vi ändrar adress från och med nästa tisdag och då skrev de tillbaks igår att den blev skickad idag :) Trackingnumret skulle komma imorrn! Fattar dock inte vilken adress de har använt nu eftersom jag angav den nya så mailade tillbaks nu :P
    Men ni andra som beställt från wh watts, hur lång tid tog det för vagnen att komma när den väl blev skickad? 

Ellie 101016 ♥ Lillebror bf 120307 ♥
  • Tant Mutti
    Mamma Tes skrev 2011-10-24 22:26:32 följande:
    Tant Mutti: Vi hade lite samma funderingar. Har en dotter sen innan och var gravid. Jag älskar den rosa färgen men skulle inte vilja ha det, oavsett vad andra tycker eller gör, till en pojke. Inte för att jag bryr mig om jag ser ngn annan ha en rosa vagn till pojkar eller rosa kläder, tänker inget särskilt... Hur som så valde vi svart bas till båda och svart suflett till den extra sittdelen/liggdelen och rosa suflett till dotterns sittdel. Verkligen SKITSNYGG kombo! För en månad sen kom våran bebis till världen. Det blev en till tjej! Just nu körs vagnen med den rosa sufletten på liggdelen till det svarta locket och våran större tjej har den svarta sufletten med en blommig fin dyna (kolla bildtråden).
    Kollade i bildtråden och det var jättesnyggt med rosa och svart! Får se hur vi gör... Jag är otroligt velig och mannen tycker inte att det spelar så stor roll. Låter mig bestämma.
  • spigg
    smoolan skrev 2011-10-25 11:26:33 följande:
    Funderar på att köpa en cameleon-åkpåse till donkeyn. Har förstått att de passar bra. Men de som är för donkeyn ska tydligen passa "perfekt" enl trådstarten. Vad skiljer åkpåsarna åt i passform?
    Som jag förstått det är de nya något smalare, iom att Donkeyn är något smalare. Om du har möjlighet kan du ju alltid prova själv i affär. Jo, en annan skillnad men det är ju inte en passformsfråga direkt, men de nya påsarna har som jag förstått det håll för den "flärp" du vinklar sitsen med.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    Silvera skrev 2011-10-24 23:27:45 följande:
    En liten fråga...vår Donkey har börjat dra åt vänster något sjukt mycket, nästan så att det är svårt att styra den ibland. Min man har pumpat och kollat däckena, och de verkar vara ok. Har ni någon idé på vad det kan vara för fel? 
    Kör du den i mono eller duo när den drar till vänster? Är det överallt den drar eller i viss terräng?
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Tant Mutti

Hur funkar det om man köper en vagn i duo-läge, får man två eller tre suffletter? Alltså, får man två sittdels-suffletter och en liggdels-sufflett? Eller "gör man om" suffletten så att den passar både till liggdelen och sittdelen?

• spigg

Det är absolut okej, mer än okej, att diskutera färgval på suffletter i den här tråden. Men det är helt OT att diskutera färg kontra kön utan att ens involvera barnvagnar i ämnet. Vill man diskutera sådant startar man en egen tråd och så kan man länka till den här inne. Detta för att förenkla för alla som kommer in och vill läsa om Donkeyn men inte bryr sig om vad jag eller någon annan tycker i andra frågor.

• spigg
    Tant Mutti skrev 2011-10-25 21:00:42 följande:
    Hur funkar det om man köper en vagn i duo-läge, får man två eller tre suffletter? Alltså, får man två sittdels-suffletter och en liggdels-sufflett? Eller "gör man om" suffletten så att den passar både till liggdelen och sittdelen?
    Samma sufflett till liggdel som till liggdel, suffletter fästs separat vid chassit. Du får alltså två suffletter när du köper en duo, två när du köper en twin och en om du köper en mono.
Svar på tråden Bugaboo Donkey