• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • BejbyBoo
    Luella skrev 2011-10-26 13:19:19 följande:
    Om du bor i Stockholm kan du gå in på NK och testa 7 am i en Donkey.
    Eller på Bonti, Norrtullsgatan.
    ♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • Blomma80

Måste bara hoppa in å säga att jag är kär i min åsna :) Tok nöjd :)
    Nu ska bara lillskrutt i magen komma ut också så jag får prova den i duo...

• emkalo

Neeej, läste nu på Bugaboos hemsida att reseväskan (travelbag) för Cameleon inte passar för Donkeyn, vilket jag tidigare hört. Ni som tagit hem vagnen själva från annat land via flygplan, hur har ni paketerat den?

• Silvera
    emkalo skrev 2011-10-27 11:06:02 följande:
    Neeej, läste nu på Bugaboos hemsida att reseväskan (travelbag) för Cameleon inte passar för Donkeyn, vilket jag tidigare hört. Ni som tagit hem vagnen själva från annat land via flygplan, hur har ni paketerat den?
    Plastade bara in den på flygplatsen, eftersom jag behövde få den till 1 kolli. Men, ta gärna med någon handduk eller lakan att via runt, innan du plastar in(om de har inplastningsmöjlighet på flygplatsen) för min Donkey fick lite smårepor. Inget vi anmälde efteråt,men som vi retar oss lite grann på... Jag reste från  Miami, Usa.
  • Lillebror12
    Prampack?
  • Lindsey

Ringde dhl nu då de inte gett wh watts något trackingnummer och vagnen befinner sig i köpenhamn! De skulle antagligen leverera den imorrn! Jättespännande men en typisk dag att leverera på då jag endast är hemma till 10.50 imorrn så kommer de imorrn kommer de säkert när jag inte är hemma :( Och isf blir det nästa vecka ist...

Ellie 101016 ♥ Lillebror bf 120307 ♥
  • spigg
    De här rymmer en hel Donkey med råge enligt uppgift: www.airshells.se/
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Fujji
    spigg skrev 2011-10-27 16:46:13 följande:
    De här rymmer en hel Donkey med råge enligt uppgift: www.airshells.se/
    Vi hyrde av airshells.se, tog den för dubbelvagn, hade nog funkat med den vanliga. Den för dubbelvagn var HUR STOR som helst! Fick dessutom betala 200$ i överviktsavgift! Det var med american airlines. Annars väldigt smidigt att hyra på arlanda och lämna när man kom hem igen.
  • Cassie2007

Knyttenasmamma: vi har en donkey i syskon modell. Använder både ligg och sittdel just nu. Och köpte nyss bugga åkpåsar. Som en annan sagt här så är de inte jätte tjocka. Men det beror ju också på hur mycket du vill ha på dom. Har du tänkt att ha bara en lurvoverall så räcker dom inte men har du en ordentlig overall så räcker de gott o väl. Går ju också att lägga på en lite tjockare filt i åkpåsen.
    Hoppas du hittar va du vill :)

Svar på tråden Bugaboo Donkey