• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Lillebror12
    spigg skrev 2012-02-09 17:35:03 följande:
    Phil&Teds minsta mjuklift funkar i Cameleons liggdel så jag är ganska säker på att den funkar även i Donkeyns. Testa! 
    Det gör den, lägger upp bild i bildtråden nu!
  • mrsbarry
    JIncinta skrev 2012-02-18 19:18:29 följande:
    Hej

Jag funderar på att köpa en åsna men förstår nog inte riktigt allt :) Jag vill ha en liggdel och en sittdel samtidigt, köper jag en Mono kan jag använda den då till två barn samtdigt? Eller måste jag ha en duo för det? Jag vill inte ha två sittdelar nämligen. Förstår inte när jag är inne på deras hemsida om Mono inte går att använda till två barn utan då måste man i så fall köpa ett extension kit eller duon?
     Hoppas någon kan svaraNi verkar kunna allt om vagen :)  
    Hej..
    precis, du måste isåfall köpa donkey DUO.. Köper du en mono kan du bara använda den till ett barn, det är en ram, vilket man antligen klär med sitt eller liggdels tyg (man får med bägge). Vill man då ha möjlighet att ha två SITTdelar måste man köpa en DUO (eller om man har donkeyn sen innan så är det ju som sagt extension kit, men om du ska köpa den nu är det isåfall donkey DUO du ska köpa)
  • spigg
    Pärla skrev 2012-02-18 15:32:21 följande:
    Så nu har jag fixat selerna på åsnan!
    Efter mycket klagande och irritation har jag gått tillbaka till barnbutiken och fått selerna lösare. Tjejen som jobbar där gjorde det på bara sekunder!
    Vilken skillnad och lättnad. Nu kan jag låsa henne utan problem, skrik och svett
    Härligt att ha större utrymme runt armarna med säkerheten med såklart ;/)
    Vad exakt gjorde de? Satte i någon förlängning?
    Lillebror12 skrev 2012-02-18 19:27:03 följande:
    Det gör den, lägger upp bild i bildtråden nu!
     Toppen, jag såg bilderna! Tack så mycket för det, bra att ha i tråden!
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Pärla

Nej nej ingen förlängning alls! Hon pillade bara in där sömndelen är, alltså där sömnen slutar och bara förlängde på det sättet.
    Kanske vart det en dålig förklaring, men vet inte annars hur jag ska förklara
    Men hur som helst, det går att LÖSA UPP MER på selerna!
    Nu kan jag lätt låsa min dotter med säkerhetsbältet

• EEE
    Tuna87 skrev 2012-02-18 14:49:28 följande:
    Vill oxå ha min åsna nu =) 

Det är max tre veckor tills vi får våran oxå. Nu håller vi på å ska sälja vår gamla syskonvagn oxå å jag vill hellst inte vara utan vagn så länge...

Jag har varit utan vagn sen början på februari och det känns jäkligt fängslande. Min stora blir 2 i  mars och den lilla är ett halvår så det är ju omöjligt att ta sig ut själv med dem utan vagn.

Jag hoppas såklart att ni får vagnen såld men inte för fort då!Flört 
  • spigg
    Pärla skrev 2012-02-18 22:48:37 följande:
    Nej nej ingen förlängning alls! Hon pillade bara in där sömndelen är, alltså där sömnen slutar och bara förlängde på det sättet.
    Kanske vart det en dålig förklaring, men vet inte annars hur jag ska förklara
    Men hur som helst, det går att LÖSA UPP MER på selerna!
    Nu kan jag lätt låsa min dotter med säkerhetsbältet
    Jag måste få fråga lite mer! Det var inte bara så att hon drog ut remmen på det längsta upp vid fästena vid axlarna? Hur menar du där sömmen slutar? Nere vid barnets rumpa, där selen är fastsydd i ryggen? Eller det vid sidofästena?
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Stefanie

Vagnen var i Malmö idag så nu närmar det sig!

Fundering: Har alla behövt ta sig till en mack för att pumpa upp däcken eller kan man klara sig med en cykelpump först för att justera på macken senare. Alltså, kan jag pumpa med cykelpump och sedan köra vagn (med barn i?) till en mack för att få det perfekt?

Och om ni klarat det med cykelpump, måste det vara en sån med mätare på? 

• Pärla

Spigg: Jo, jag tror att hon drog ut spännena vid axlarna och bara förlängde dem, alltså pillade ut remmen ur klämman. Sen vid benens rem gjorde hon samma sak. Jag såg inte så himla bra och tydligt, så ursäkta min dåliga förklaring.
    Men ni som klagar på tighta seler, ta er till barnbutiken där dem säljer Bugaboo Donkey, och kolla upp selen!
    Jag lovar, det är det värt!

Svar på tråden Bugaboo Donkey