• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • spigg
    BeautifulFlower skrev 2012-02-14 08:32:48 följande:
    Våran dotter kommer vara 2 år och 10 månader när lillebror/lillesyster kommer, kommer hon passa i Donkeyn eller kommer det bli trångt för henne? Eftersom hon kommer då behöva ha overall på sig över vintern.
    Här är en bild på min son, han blir 3 år om tre veckor, är 97-98 cm lång och väger typ 14,5 kg. Och han har på sig både tjockt underställ och en tjock vinteroverall på bilden. Han rymdes fint! lite tight på längden när jag fällde upp suffletten men suffletten går att fästa även cirka 4-5 cm högre upp på chassit och då är det inga problem längre.

Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    Keeya skrev 2012-02-14 13:28:43 följande:
    Frågan har kanske dykt upp men hur bäddar ni era liggdelar? Har inte packat upp den ännu men jag tyckte inte att jag såg någon madrass. Kan ju ha fel...
    Jo det ska ingå en madrass, men den är rätt tunn. Om du ska ha barn snart skulle jag bädda med en gosig åkpåse och sen bomullsfiltar, ska du ha barn i vår skulle jag lägga en fleecefilt i botten och sen bädda ovanpå det.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Keeya

Spigg tack för svaret :) har inte kollat så noggrant utan mest använt sittdelen till dottern. Tvåan är beräknad till april så filt låter bra

• Luella
    Keeya skrev 2012-02-14 13:50:52 följande:
    Spigg tack för svaret :) har inte kollat så noggrant utan mest använt sittdelen till dottern. Tvåan är beräknad till april så filt låter bra
    Jag har madrassen, en fleecefilt (för att skydda madressen och en fårskinnsfäll. Sen har jag åkpåse när det är jättekallt och något lite tunnare när det är plusgrader.
  • ThereseX82

Igår tog vi fram vårt extension kit, heter det så? Och bäddade med täcke och kudde, storasyster (18 månader) provlåg liggdelen och hon rymdes. Nu blev det genast verkligare att det snart kommer en bebis! Bf 23/3. Längtar tills jag får rulla åsna som duo!

• Berry85
    ThereseX82 skrev 2012-02-15 09:24:53 följande:
    Igår tog vi fram vårt extension kit, heter det så? Och bäddade med täcke och kudde, storasyster (18 månader) provlåg liggdelen och hon rymdes. Nu blev det genast verkligare att det snart kommer en bebis! Bf 23/3. Längtar tills jag får rulla åsna som duo!

Vad spännande! Jag har bf 22/3 och har en son på 19 månader sen innan:) jag inväntar min donkey från wh watts, den ska komma om ca 2 veckor. Längtar:)
  • Lillebror12

Vi ska ha barn i april/maj och jag tänker bara köra med lakan och bomullsfilt ovanpå madrassen. Den är väl likadan som Cams och gjord i ngt bra material? Hade aldrig några problem med Camen iaf även om vi gick på åkpåse när dottern var typ tre mån.

• Mabaja

Vi var och hämtade vår bugga i helgen! Och vilken cruiser! Jag bara njöööööt när jag körde den! Dagen efter tog vi en tur ute i snön och där var den ju ännu härligare! Nu måste jag bara lära mig att fälla ihop den på smidigt sätt så jag törs ta med mig den ut! ;) Nu kör vi på vår sittvagn till Wildabus. :)

W går dessutom fram till vagnen och vill åka så fort vi ska ut så jag tror hon gillar den med! 

Angående bäddning i liggdelen så kommer vi ha en fårskinnsfäll och så täcke över nu när det är vinter. BF nästa söndag. 

Lade ner W i liggdelen för att se hur trång den är (ser ju väldigt trång ut) men hon var bara några enstaka cm för lång!       Så jag blev positivt överraskad även där! :)

Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • Stefanie

Idag har jag fått mail från pramworld och vagnen är skickad! 

Jaja88, du frågade precis samma saker som jag undrar nu, men nu kanske du har svaret... Hur funkar det med det här holländska trackingnumret, hur vet jag när vagnen är i Sverige..? Jag skulle så gärna vilja vara hemma när den kommer eftersom att vi inte har bil vilket krånglar till det om vi måste hämta den på posten.

Är så glad, äntligen är den på väg! 

• Jaja88
    Stefanie skrev 2012-02-15 18:42:01 följande:
    Idag har jag fått mail från pramworld och vagnen är skickad!  Jaja88, du frågade precis samma saker som jag undrar nu, men nu kanske du har svaret... Hur funkar det med det här holländska trackingnumret, hur vet jag när vagnen är i Sverige..? Jag skulle så gärna vilja vara hemma när den kommer eftersom att vi inte har bil vilket krånglar till det om vi måste hämta den på posten. Är så glad, äntligen är den på väg! 

Jag använde Google translate för att förstå vad de menade! Sen när jag uppfattade det som att den var i Sverige så ringde jag till posten och bad om ett svenskt kolli nummer! Sen ringde han från posten när han var på väg till mig för att se att jag var hemma.. Supersnäll var han och hjälpte mig att bära in allt också :) Jag är supernöjd med vagnen, den är fantastisk. Förutom att sonen inte får plats i selen när han har overall på sig fast han bara är 1,5! Men annars är den toppen :)
Svar på tråden Bugaboo Donkey