• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • inebrine

Tack för svaret . Men nu har vi försökt det och det funkar fortfarande inte att öppna filen .

• Jaja88

Nu ska vi snart ta premiärturen med åsnan! Ska bli kul, blir dock i mono än så länge!

• mimmiv

Har äntligen köpt min donkey och ska hämta ut den den 12 mars. LÄNGTAR så (även efter lillebror förstås) :)

• juliae

Undrar om det är någon som vet vart man kan köpa delar till donkeyn, gärna england. Har ett reklamerat chassi jag ska sälja men undrar vart man kan få tag på delar så billigt som möjligt.

• spigg
    juliae skrev 2012-02-12 17:59:16 följande:
    Undrar om det är någon som vet vart man kan köpa delar till donkeyn, gärna england. Har ett reklamerat chassi jag ska sälja men undrar vart man kan få tag på delar så billigt som möjligt.
    Maila återförsäljare i England och fråga dem? Finns ju t.ex. W H Watts och Pramworld?
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Quirall

Hej alla Donkeyförare :)

Väntar syskon i september och vår stora tjej kommer då vara 19 månader, hade först bara tänkt köpa syskonsits till vår Emmaljunga, men sen fick jag syn på Donkeyn... Ja ni förstår ju hur det gick :D

Nu är bara frågan hur jag skall få ihop pengarna, är det någon som har tips på vart man kan hitta den begagnad? Eller är det kanske någon här vars barn börjar bli förstora? Hör gärna av er i då fall!

Vet ni om det kommer komma en uppdaterad variant/fler färger osv under 2012?

• spigg
    Quirall skrev 2012-02-13 12:36:02 följande:
    Hej alla Donkeyförare :)

Väntar syskon i september och vår stora tjej kommer då vara 19 månader, hade först bara tänkt köpa syskonsits till vår Emmaljunga, men sen fick jag syn på Donkeyn... Ja ni förstår ju hur det gick :D

Nu är bara frågan hur jag skall få ihop pengarna, är det någon som har tips på vart man kan hitta den begagnad? Eller är det kanske någon här vars barn börjar bli förstora? Hör gärna av er i då fall!

Vet ni om det kommer komma en uppdaterad variant/fler färger osv under 2012?
    Här i Sthlm har de flesta begagnade Bugaboo Donkeys gått för cirka 12000 kronor, och då är det alltså en duo (två sittdelar, en liggdel). Det kostar mindre än 12000 att köpa en ny från England...

Ja det har redan kommit ut nya färger:
    blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2012/01/02/bugaboo-slapper-varens-farger/
    Sen om de kommer att finnas att köpa som ordinarie vet jag inte, det kanske bara går att köpa till som tillbehör. Hör med en butik angående det! Uppdateringar av själva vagnen har Bugaboo inte sagt något om, den har ju bara funnits i knappt ett år och Bugaboo har ju inga årsmodeller så min gissning är att de inte lär ändra något på den riktigt än. Men det är som sagt bara en gissning.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Quirall

Okej, tack för svar! Har aldrig kört bugga så har väldigt dålig koll :) Tittar på blocket nästan dagligen, men vagnen är ju så ny så inte helt vanligt med begagnade än, och till det priset kanske jag lika gärna skall våga mig på att beställa från england.

Måste försöka övertala sambon att vi skall ha en donkey, han tycker det är onödigt, men eftersom det är jag som är ute med barnen mest känner jag att det är ohållbart att "stora" tjejen bara skall ha ståbräda/syskonsits. Å andra sidan tyckte han ju att det var onödigt med vagn över huvudtaget när jag var gravid med första haha han trodde det räckte med bärsele men det har han ju märkt att det inte går, så kanske kan lyckas övertala honom till en sån här också :)  

• BeautifulFlower

Våran dotter kommer vara 2 år och 10 månader när lillebror/lillesyster kommer, kommer hon passa i Donkeyn eller kommer det bli trångt för henne? Eftersom hon kommer då behöva ha overall på sig över vintern.

• Keeya

Frågan har kanske dykt upp men hur bäddar ni era liggdelar? Har inte packat upp den ännu men jag tyckte inte att jag såg någon madrass. Kan ju ha fel...

Svar på tråden Bugaboo Donkey