• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • mrsbarry
    spigg skrev 2012-02-17 13:21:34 följande:
    Du behöver ju inte ha varukorgen där, men du kan inte få chassit smalare än så. Det har bara två lägen.
    - Duo, med två sittdelar (eller två ligg eller en sitt, en ligg), 74 cm bred. 
    - Mono, en sittdel eller en liggdel, plus sidokorgen, 60 cm bred.

Om jag inte minns helt fel är det 2 cm smalare. Kan dubbelkolla den siffran. 
    Ja förlåt jag var otydligt hehe, man måste ju ej ha varukorgen, men man kan ej fälla ihop den mer så själva bredden försvinner,
  • Skumboll

Tack hörrni! Hade en cameleon till förra barnet men vart förtjust i donkeyns framhjul, lite mer praktiskt när man bor på landet... 
    Om man ska importera från utlandet, vem har bäst priser? 

♥ Simon ♥
  • mrsbarry
    Skumboll skrev 2012-02-17 15:42:23 följande:
    Tack hörrni! Hade en cameleon till förra barnet men vart förtjust i donkeyns framhjul, lite mer praktiskt när man bor på landet... 
    Om man ska importera från utlandet, vem har bäst priser? 
    jag är oxå intresserad av att köpa en donkey, tycker det verkar så smidig och ja alltså jag älskar den hehe..
    Har varit i kontakt med pramworld idag och om man tar donkeyn i mono så ligger den på ca 9000 kr, plus frakt ca 400.. vill man ha duo (ligg och sittdel) så är det ca 11000 plus frakt ca 600
  • linaloo

Mono innebär en sittdel och en liggdel.

Duo innebär 2st sittdelar och en liggdel (dvs en extra SITTdel)

Twin innebär 2st sittdelar och 2st liggdelar.

• EEE

Åh, vad jag längtar efter vår Åsna! Speciellt nu när ni som nyligen fått era skriver att ni älskar den! Max tre verckor kvar tills vår kommer, hoppas jag!

• Tuna87

Vill oxå ha min åsna nu =) 

Det är max tre veckor tills vi får våran oxå. Nu håller vi på å ska sälja vår gamla syskonvagn oxå å jag vill hellst inte vara utan vagn så länge...

• Pärla

Så nu har jag fixat selerna på åsnan!
    Efter mycket klagande och irritation har jag gått tillbaka till barnbutiken och fått selerna lösare. Tjejen som jobbar där gjorde det på bara sekunder!
    Vilken skillnad och lättnad. Nu kan jag låsa henne utan problem, skrik och svett
    Härligt att ha större utrymme runt armarna med säkerheten med såklart ;/)

• Berry85

[quote=63576005][quote-nick]Skumboll skrev 2012-02-17 15:42:23 följande:[/quote-nick]Tack hörrni! Hade en cameleon till förra barnet men vart förtjust i donkeyns framhjul, lite mer praktiskt när man bor på landet...  Om man ska importera från utlandet, vem har bäst priser? 

♥ Simon ♥
    [/ Jag beställde min donkey från wh watts. Tycker dom gav mig väldigt bra pris. Jag betalade ca 13 500 kr. Då beställde jag en donkey duo, en Easy base 2, en adapter till maxi cosi babyskydd, en ståbräda, en adapter till ståbräda, en mugghållare, en åkpåse. Bara vagnen med frakt skulle dom ha 1059 pund för har jag för mig. Wh watts var dom som gav mig bäst pris när jag beställde så mycket:)
  • Incinta

Hej

Jag funderar på att köpa en åsna men förstår nog inte riktigt allt :) Jag vill ha en liggdel och en sittdel samtidigt, köper jag en Mono kan jag använda den då till två barn samtdigt? Eller måste jag ha en duo för det? Jag vill inte ha två sittdelar nämligen. Förstår inte när jag är inne på deras hemsida om Mono inte går att använda till två barn utan då måste man i så fall köpa ett extension kit eller duon?
     Hoppas någon kan svaraNi verkar kunna allt om vagen :)  

Svar på tråden Bugaboo Donkey