• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Stefanie
    Jaja88 skrev 2012-02-15 19:25:53 följande:
    Jag använde Google translate för att förstå vad de menade! Sen när jag uppfattade det som att den var i Sverige så ringde jag till posten och bad om ett svenskt kolli nummer! Sen ringde han från posten när han var på väg till mig för att se att jag var hemma.. Supersnäll var han och hjälpte mig att bära in allt också :) Jag är supernöjd med vagnen, den är fantastisk. Förutom att sonen inte får plats i selen när han har overall på sig fast han bara är 1,5! Men annars är den toppen :)
    Smart, det ska jag göra!

Jag fick två mail med olika trackingnummer. Antar att det betyder att det är två olika kollin som åker för sig... Hur många dagar tog det innan din vagn kom fram från att de skickat den?
  • Jaja88
    Stefanie skrev 2012-02-15 20:45:05 följande:
    Smart, det ska jag göra! Jag fick två mail med olika trackingnummer. Antar att det betyder att det är två olika kollin som åker för sig... Hur många dagar tog det innan din vagn kom fram från att de skickat den?

Ja, det fungerade helt okej att översätta så faktiskt! Jag tror att det tog sex dagar om jag inte minns fel! Ja, det betyder att det är två kollin! Den extra sittdelen kommer i ett eget mindre paket! Den var riktigt smidig att montera faktiskt, jag blev positivt överraskad av det. Svårast var att pumpa hjulen men vi åkte till macken sen för att se hur mycket luft man fick i! Vad ska du ha för färg på din donkey?
  • Stefanie
    Jaja88 skrev 2012-02-15 21:26:34 följande:
    Ja, det fungerade helt okej att översätta så faktiskt! Jag tror att det tog sex dagar om jag inte minns fel! Ja, det betyder att det är två kollin! Den extra sittdelen kommer i ett eget mindre paket! Den var riktigt smidig att montera faktiskt, jag blev positivt överraskad av det. Svårast var att pumpa hjulen men vi åkte till macken sen för att se hur mycket luft man fick i! Vad ska du ha för färg på din donkey?
    Jag har beställt svart bas med vitt topset. När man kollar står det leverans 18 feb, det verkar ju inte troligt i sverige när posten inte levererar på helgerna. Eller gör de det? 

Du har beställt samma färg va?!

Längtar efter vagnen något galet, speciellt nu när jag lånar en mindre bra vagn och försöker ta mig fram i snömodden! 
  • Mamma Tes

Vi har ett fårskinn i botten av liggdelen och ett vanligt vagnstäcke på bebis som har på sig vanliga kläder och en tunn fleeceoverall. En åkpåse hade blivit för trångt för våran bebbe som blir 5 mån till veckan. Då blir det ju liksom "fluff" från åkpåsen på sidorna också som tar bort yta.

• Jaja88
    Stefanie skrev 2012-02-15 22:29:45 följande:
    Jag har beställt svart bas med vitt topset. När man kollar står det leverans 18 feb, det verkar ju inte troligt i sverige när posten inte levererar på helgerna. Eller gör de det?  Du har beställt samma färg va?! Längtar efter vagnen något galet, speciellt nu när jag lånar en mindre bra vagn och försöker ta mig fram i snömodden! 

Det där datumet ändrades ett par gånger för mig, men jag tror att det står för när vagnen anländer till sverige! Nej, jag har svart bas med rosa topset till liggdelen och svart sufflett till sittdelen :) Den rullar riktigt smidigt i snön, så hoppas att du får den snart!
  • Stefanie
    Jaja88 skrev 2012-02-16 15:25:35 följande:
    Det där datumet ändrades ett par gånger för mig, men jag tror att det står för när vagnen anländer till sverige! Nej, jag har svart bas med rosa topset till liggdelen och svart sufflett till sittdelen :) Den rullar riktigt smidigt i snön, så hoppas att du får den snart!
    Okej. Det borde ju vara så.

Fint med rosa! Tycker nog det är den finaste kombon, svart rosa, men nu är det två småpojkar som ska åka så det fick bli så här. Tänker att det är lätt att matcha också, men svart vill jag inte ha igen efter förra vagnen, tröttnade lite... 

• Keeya

Köpte också vår från Holland men våra vänner tog med sig den på flyget. Vi har svart bas och vita suffletter. Så enkel att köra i snön! Är verkligen super nöjda med vagnen. Men nu har vi använt pulka för jag är höggravid och vi bor på en backe ;)

• Skumboll

Har en fråga ni säkert kan ge mig ett bra svar på! Om man ska ha donkeyn som singelvagn, går det att skjuta ihop chassit helt eller måste man ha den extra varukorgen bredvid? Och hur mycket smalare är sittdelen på donkeyn i jämförelse med cameleon?

♥ Simon ♥
  • spigg
    Skumboll skrev 2012-02-17 13:08:10 följande:
    Har en fråga ni säkert kan ge mig ett bra svar på! Om man ska ha donkeyn som singelvagn, går det att skjuta ihop chassit helt eller måste man ha den extra varukorgen bredvid? Och hur mycket smalare är sittdelen på donkeyn i jämförelse med cameleon?
    Du behöver ju inte ha varukorgen där, men du kan inte få chassit smalare än så. Det har bara två lägen.
    - Duo, med två sittdelar (eller två ligg eller en sitt, en ligg), 74 cm bred. 
    - Mono, en sittdel eller en liggdel, plus sidokorgen, 60 cm bred.

Om jag inte minns helt fel är det 2 cm smalare. Kan dubbelkolla den siffran. 
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • mrsbarry
    Skumboll skrev 2012-02-17 13:08:10 följande:
    Man måste ha varukorgen bredvid, går ej att få den med endast ligg/sittdel, MEN bredden är lika bred som en vanlig cameleon, så den blir ej extremt bred.. Jag sökte på internet och fick uppgifter att sittdelen på cameleon är 30 cm bred, och på donkey 27.. Men kanske ngn annan som har andra uppgifter?
Svar på tråden Bugaboo Donkey