• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Mamma Tes
    Frila2 skrev 2011-09-02 09:59:40 följande:
    Åh nu är jag såå besviken! Ska få vagnen levererad idag och nu ringer Schenker och säger att sändelsen har delats på väg hit så två paket kommer idag och det tredje på måndag. Nu kan jag ju inte montera ihop vagnen idag som jag hade tänkt.
    Sedan blev jag lite nervös när jag insåg att den kommer i tre olika paket. Cameleonen var färdigmonterad och klar när vi fick den för några år sedan.
    3 paket? Hade du beställt babyskydd och grejer? Jag fick våran donkey i 2 paket.
  • Xina

Frila2: typiskt att du inte får alla paket idag. Tråkigt att behöva vänta hela helgen.

• Frila2
    Mamma Tes skrev 2011-09-02 10:11:27 följande:
    3 paket? Hade du beställt babyskydd och grejer? Jag fick våran donkey i 2 paket.
    Nej, bara vagnen fast i twin-format om det kanske påverkar. Man jag beställde från den svenska sidan, vet inte om någon annan också gjort det och redan fått sina paket. Tyckte också att det var väldigt konstigt att jag skulle få tre paket eftersom jag vet att ni andra verkar ha fått två (eller tom ett).
  • Frila2
    Xina skrev 2011-09-02 10:30:43 följande:
    Frila2: typiskt att du inte får alla paket idag. Tråkigt att behöva vänta hela helgen.
    Ja, det hade varit så kul att ha alltihop här nu i helgen. Inte för att jag har några barn att köra i vagnen än men ändå. Själva känslan liksom
  • thj
    Frila2 skrev 2011-09-02 10:32:54 följande:
    Nej, bara vagnen fast i twin-format om det kanske påverkar. Man jag beställde från den svenska sidan, vet inte om någon annan också gjort det och redan fått sina paket. Tyckte också att det var väldigt konstigt att jag skulle få tre paket eftersom jag vet att ni andra verkar ha fått två (eller tom ett).
    Hej
    Jag gissar på att du kommer få ett stooort paket med vagnen ( den ligger precis som camen färdigmonterad bara att sätta på hjul och suflett,varukorg och basklädslar) de två andra är setet med extra liggdel/sittdel..
    kram
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • BejbyBoo

Hur var det nu med Elodie Details åkpåsar? Är det någon som provat en i liggdelen?
    Vet att Joddan har en sittdyna, men nu har jag hittat matchande sittdyna och åkpåse och är såååå sugen! Vill ju dock inte att det ska bli knöligt i liggdelen med åkpåsen. 

♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • Frila2
    thj skrev 2011-09-02 10:54:00 följande:
    Hej
    Jag gissar på att du kommer få ett stooort paket med vagnen ( den ligger precis som camen färdigmonterad bara att sätta på hjul och suflett,varukorg och basklädslar) de två andra är setet med extra liggdel/sittdel..
    kram
    Åh det låter ju mycket bättre Spännande. Kan de inte dyka upp snart så jag får mina paket. Är otålig.
  • Lycklig89

Hejsan ! . Schenker ringde i morse o dom kommer med bugaboon donkey nu mellan 11-14 , spännande .. Min vagn va i ett paket !!! .. Lägger upp bilder ikväll på biltråden !

• Lycklig89

OBS : beställt från kidzshop !!

• Frila2

Jag har ju också beställt från kidzshop! Varför ska min vagn komma i tre paket om du fick ditt i ett?
    Är riktigt irriterad nu. Nu kom mina paket som visade sig vara ett litet paket som innehöll en liggdel. Inget annat! Vagnen då? Så ringer jag till Schenker eftersom de i morse ringde och sa att jag skulle få två paket idag och ett på måndag och nu fick jag bara ett. Då säger människan att det är en delad försändelse. Ursäkta? Det är deras jävla bolag som inte klarade av att flytta alla tre paket från en lastbil till en annan utan glömde två. Hur kul är det att vänta på sin vagn i månader och sedan få en liggdel. Endast.

Svar på tråden Bugaboo Donkey