• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • spigg

Yup, sökte i tråden. 1099 pund för vagnen i duoutförande från både JL och WH Watts.

• memo

Tant Mutti: Jag köpte hos WH Watts, verkar som de flesta köpt där. Anledningen att köpte hos dem var att de svarade först på mitt mail, och priset var det samma hos båda. Däremot om jag minns rätt, så har jag läst någonstans i tråden att John Lewis ej ger någon garanti och att WH Watts ger, mot ev. fraktkostnad av reservdelar......kan vara värt att kolla upp.

• s07

Mjmc- min son är tio mån och tio kg och rätt så bredaxlad. hade en vinterjacka på med fleecefoder och 7 am åkpåse strl Medium som är som ett tjockt duntäcke. Hade han haft en tunnare åkpåse hade det kanske gått men jag älskar 7am, de är gosiga och varma. Kanske donkeyåkpåsen skulle funka bättre när den kommer? Men själva vagnen är uuuuuunderbar!

• Tant Mutti
    memo skrev 2011-09-03 18:33:47 följande:
    Tant Mutti: Jag köpte hos WH Watts, verkar som de flesta köpt där. Anledningen att köpte hos dem var att de svarade först på mitt mail, och priset var det samma hos båda. Däremot om jag minns rätt, så har jag läst någonstans i tråden att John Lewis ej ger någon garanti och att WH Watts ger, mot ev. fraktkostnad av reservdelar......kan vara värt att kolla upp.
    Tack, det är ju definitivt värt att kolla! Anledningen till att jag kollade med John Lewis är för att jag ville ha en återförsäljare i London, eftersom jag ska dit i höst. Men vagnarna finns ändå inte på plats i affären utan måste beställas från deras lager så det spelar ju ingen roll från vilken affär jag beställer.

Japp, det är en Duo jag vill ha. Undrar vad han fick priset 1054 från?
  • C060908

Nyss hemkommen ifrån Italien landet utan bra barnvagns vägar Donkeyn har levererat varje dag och är värd vartenda öre! Den kommer fram över allt och är enligt mig en perfekt resvagn! Fick mycket blickar och kommentarer så här nöjd med en vagn har jag nog aldrig varit!

• Xina

Vad härligt att du är så nöjd! Jag är också väldigt nöjd med min donkey. Och sonen sov middag länge i den idag :)

• memo

s07, spigg: vart lite orolig för vintern så jag klädde min son först i vinterjacka (dock bara t-shirt) under och åkpåse (donkeys) sen i overall, och tog då bort överdelen (täcket) på åkpåsen - och det fungerade faktiskt ganska bra, visst kommer han ha mer kläder under vintertid, men han verkade nöjd och jag fick in båda händerna mellan åkpåsen och rumpan, så förhoppningsvis kommer det att fungera bra i vinter med mer kläder också. Min son är 85 cm lång och väger 11,7 kg. Problemet fick jag dock båda gångerna han skulle ur vagnen, han ville inte och det vart en protest

• Fujji

Hemma från USA, fick betala 200$ = 1400:-  för extra vikt för vagnen!!! Är det någon som vet om detta verkligen är ok? Vi hyrde en väska från airshells för att vara säkra på att vagnen skulle hålla, den vägde en del bara väskan. Känns surt!

I San Francisco gick det som sagt inte att åka buss med vagn då de var fullproppade och de krävde att man fällde ihop vagnen  = Donkey inte såå smidig. När vi inte skulle åka buss så funkade den verkligen hur bra som helst, shoppade som en galning och Donkeyn rymde alla påsar och annat som vi behövde ha med oss för en heldag på stan. :) Den är verligen lättkörd och lufthjul är att föredra, har saknat det på Teutonian och Babyjoggern.

Nu ska jag försöka mig på att sy en suflett med svärmors hjälp. :)

• Joddan
    Fujji skrev 2011-09-04 19:28:11 följande:
    Hemma från USA, fick betala 200$ = 1400:-  för extra vikt för vagnen!!! Är det någon som vet om detta verkligen är ok? Vi hyrde en väska från airshells för att vara säkra på att vagnen skulle hålla, den vägde en del bara väskan. Känns surt!

I San Francisco gick det som sagt inte att åka buss med vagn då de var fullproppade och de krävde att man fällde ihop vagnen  = Donkey inte såå smidig. När vi inte skulle åka buss så funkade den verkligen hur bra som helst, shoppade som en galning och Donkeyn rymde alla påsar och annat som vi behövde ha med oss för en heldag på stan. :) Den är verligen lättkörd och lufthjul är att föredra, har saknat det på Teutonian och Babyjoggern.

Nu ska jag försöka mig på att sy en suflett med svärmors hjälp. :)
    NÄÄÄÄ det ska man inte få betala! Vagnväskan ska inte vägas!
    Silas 2009-03-03 Lily 2011-04-30 minigard.blogspot.se
  • spigg
    Joddan skrev 2011-09-04 19:34:59 följande:
    NÄÄÄÄ det ska man inte få betala! Vagnväskan ska inte vägas!
    Håller med!

Fujji: Inte om man har ett barn med sig i alla fall! Låter jättekonstigt, aldrig hört talas om att man måste betala för vagnen! Jag skulle maial till flygbolaget och undra vad det var frågan om?
Svar på tråden Bugaboo Donkey