• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Frila2

Min vagn kommer imorgon!! Åh så spännande!
    Tror plötsligt att det kommer bli lite mer verkligt när vagnen är här, faktumet att jag ska få fler barn

• Xina

Åh grattis till er som fått vagnen nu! Lägg gärna upp bilder sen :) jag följer mitt trackingnr, men det uppdateras inte så ofta verkar det som.. Men då färdas det ju närmare iaf :)

• memo

Tja, det tog mer än 10 minuter, men nu är den monterad Måste säga att jag som är ovan när det gäller Bugaboo vagnar, tycker den ser väldigt liten ut... min son sover just nu, men då han vaknar ska han få provsitta. Vagnen i monoläge tyckte jag såg vääldigt stor ut, men jag jämförde med Emmaljungan som är lika bred, så det är nog pga att att sitt delen är liten och att hjulen ej går utanför vagnen på sidorna, om Ni förstår vad jag menar, vagnen är bredast upptill. Dock lite besviken på sittdynan, det verkar vara samma modell till alla Bugaboo vagnarna, för den går även att använda till Caneleon och Bee, och just nu ser den lite "pölsig" ut i Donkeyn, men det kanske rätar till sig vid användning. Babyskyddet ser jätteläckert ut bredvid sittdelen! Ska försöka fota lite sen och visa.

• BejbyBoo

Jag var iväg till Bonti idag och köpte den nya sittdynan. Det blev en svart till vår sandbas och rosa suflett. Tycker att dynan sitter riktigt bra.
    Kul att vagnen/tillbehören äntligen finns att köpa här hemma!

♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • Läängtar

Mjmc: har du den nya dynan? För i min vagn är inte den ett dugg pölsig! Men däremot tyckte jag den gamla modellen satt så,,,

• Ckm

Mjmc: Är donkey verkligen lika bred som en emmaljunga, vilken model av emmaljunga jämförde du med?

• s07

Nyfiken på vad ni med barn >1 år tycker om sittdynans bredd- verkar vara i smalaste laget? (har en cameleon). Hur smidig är den att köra/ bära uppför trappor jmft med cameleon (bor en krokig trappa upp så vagnar kan ej dras upp)?

• memo

Läängtar:Ja, det är den nya. Sitterdock bättre nu när sonen har suttit en stund i den . Dock ville han inte sitta länge...hoppas det var bara för att han var nyvaken och vi var inomhus....... Ckm: jag har en emmaljunga edge duo

• BejbyBoo
    Joddan skrev 2011-09-01 17:23:00 följande:
    Finns nya åkpåsarna också???
    De hade inte fått in dem på Bonti Norrtullsgatan än. Hon trodde att de skulle få de sakerna med leveransen i oktober.
    ♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
Svar på tråden Bugaboo Donkey