• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • goldensea
    Liafia skrev 2011-09-02 21:24:08 följande:
    Hej alla i tråden!

Väntar vårt andra barn nu i november, storasyster är då 20 mån. Har försökt intala mig att buggan inte är värd sitt pris och att jag kan ha en annan syskonvagn men nu när det drar ihop sig har jag insett att så nog inte är fallet.
    Den har ju allt, utom en tilltalande prislapp.Flört
    Har en Cam sen innan som jag älskar och vill gärna ha nått som är lika lättkört.
    Undrar därför följande:

Varifrån har ni beställt era Donkeys? Och vad har slutnotan hamnat på inkl frakt?

Ni som redan kör med era Donkeys är ni lika nöjda som ni trodde? Några nackdelar stora eller små??
    Går den in i bilen utan problem (har en mindre kombi själva)?

MYCKET tacksam för alla synpunkter och tips!! Glad
    Hej!

Vi köpte vår vagn i Köpenhamn. Den butiken hade vagnen i lager så det är bara att rulla dit, provåka den och ta med den hem. Vi gav DKK 11450 vilket med den dagens växelkurs blev 13800 i svenska kronor. 

Nu vet jag ju iofs inte var du bor. För oss var det ingen big deal att ta oss över till Köpenhamn då både jag och min man jobbar där.  
  • memo

Catox9: Har du kollat på Bugaboos hemsida? De har alla återförsäljare där. Frila2: Har man inte bråttom att få hem vagnen, så är det ju billihare utomlands, min blev cirka 3000 billigare (då har jag bara räknat vagnen + frakt)

• memo

Pysseltroll: Har bara haft den i 2 dagar, men vad jag blev lite besviken på var selen; den är väldigt tajt och ligger bakom barnet - dock har jag lyckats få till den så den bara går runt midjan, mellan benen - titta i bildtråden. Alla varningstexter är väl inte heller så vackra, och de verkar ju vara fastsydda överallt...... Men annars tycker jag den är toppen, den rullar jättemjukt, hoppas den blir lika bra till vintern. Är lite orolig för att sitt och liggdelen är så smal, hur ska det gå med åkpåse, overall osv...dock när jag tittat på andra vagnar där barnen sitter bredvid varandra så är de också väldigt smala. Går in i min bil utan problem men jag har en hyundai santafe, så bilen är ganska stor.

• s07

Mjmc- smala sitsen också vad jag funderar på. Smart Av bugaboo att lansera vagnen under vår- sensommaren då kidsen inte är speciellt påbylsade. Jag har bylsat på barnet idag med tjockare jacka och ska testa i butik tillsammans med min vinteråkpåse från 7 AM (den är inte liten den heller, men kan dras ihop. Få se om han accepterar sitsen. Camen känns alldeles lagom i nuläget i bredden men jag behöver mer förvaringsplats. Ang safetylapparna- kan inte man sprätta bort de försiktigt?

• Tant Mutti

Tack för svar Glad. Får påbörja operation övertalning här hemma.

• memo

S07: det kan man säkert, men jag känner inte för att börja sprätta upp någonting på min vagn riktigt än

• s07

Mjmc-Förstår dig! Tycker inte de är särskilt plottriga iofs. Testade sittdelen med åkpåse, barn och kläder. Det gick...knappt. Känns som marginalen blir litet för iaf min pojke som satt fint men såg något inklämd ut och åkpåsen vällde ut nedom sufletten. Nja blev betyget...

• spigg
    s07 skrev 2011-09-03 15:19:04 följande:
    Mjmc-Förstår dig! Tycker inte de är särskilt plottriga iofs. Testade sittdelen med åkpåse, barn och kläder. Det gick...knappt. Känns som marginalen blir litet för iaf min pojke som satt fint men såg något inklämd ut och åkpåsen vällde ut nedom sufletten. Nja blev betyget...
    Hur gammalt är ditt barn? Hur mycket kläder hade du på honom? Jag har inte ens orkat testa min åkpåse i vagnen än. Lever i förnekelse, det kommer vara sommar för eeeevigt. ;)
  • Tant Mutti

Hej! Mejlade John Lewis i London om pris igår och har fått svar nu. Låter inte detta väldigt billigt? Har de missat nåt?

"The Bugaboo Donkey Duo is for children of different ages, and for this, you will also need to buy the Donkey Duo Extension set (£155) and the Donkey Tailored Fabric (£70).

If you need a Bugaboo Donkey for children of the same age/twins, you will need to buy the Bugaboo Donkey Base (£829), and the Donkey Complete Carrycot Base (£95) and also another hood for the pram."

Totalt: 1054 pund vilket är 11 600 kronor med Forex valutaväxlare. Sen tillkommer ju frakt på det, det vet jag inte hur mycket det är.

Nån som har köpt från John Lewis som vet pris?

• spigg
    Tant Mutti skrev 2011-09-03 17:53:39 följande:
    Hej! Mejlade John Lewis i London om pris igår och har fått svar nu. Låter inte detta väldigt billigt? Har de missat nåt?

"The Bugaboo Donkey Duo is for children of different ages, and for this, you will also need to buy the Donkey Duo Extension set (£155) and the Donkey Tailored Fabric (£70).

If you need a Bugaboo Donkey for children of the same age/twins, you will need to buy the Bugaboo Donkey Base (£829), and the Donkey Complete Carrycot Base (£95) and also another hood for the pram."

Totalt: 1054 pund vilket är 11 600 kronor med Forex valutaväxlare. Sen tillkommer ju frakt på det, det vet jag inte hur mycket det är.

Nån som har köpt från John Lewis som vet pris?

Vad är det du vill beställa? Mono eller duo? För Duo tror jag gått på 1099 pund för de andra som köpt från England, dvs det priset är fast men sen är frakten olika beroende på från vem man köper + förstås att valutakursen ändrats. (Kan eventuellt minnas siffran 1099 fel.. ska kolla upp det.)
Svar på tråden Bugaboo Donkey