• MINI25

vad är märkeskläder för dig?!

När ni kallar något för "märkeskläder" vad är det ni syftar på då?
    Är det kläder som säljs på MQ eller är det sportkläder på Stadium eller är det "verkliga" märkeskläder såsom Ralph Lauren, Marc Jacobs eller Prada?

Bryr ni er överhuvudtaget om märken när ni shoppar?

• Svar på tråden vad är märkeskläder för dig?!
  • MINI25

AnnaGBG

Hej!

Jag håller med dig!
    Jag skulle ju aldrig, aldrig säga att i dag ha jag köpt en "märkeströja" eller jag önskar mig "märkesskor" i julklapp. Tydligen gör dock många det....
    Därav frågan

• Lakritsmonstret

Tack AnnaGBG, håller helt med dig!!

• skrutthumlan2

Fast en lampa på ikea tycker jag inte att man kallar för en designlampa! Det är ju en massproducerad lampa! Design lampa, då tänker jag mig lite mer exklusivt! Klart att båda har en designer...

• skrutthumlan2

Fast en lampa på ikea tycker jag inte att man kallar för en designlampa! Det är ju en massproducerad lampa! Design lampa, då tänker jag mig lite mer exklusivt! Klart att båda har en designer...

• Lakritsmonstret

Fast bakom denna massproducerade lampa på Ikea finns en designer...

• AnnaGBG

Fast då är det en industridesigner som gjort IKEAlampan, och det är lika lång utbildning för dem Ikea anlitar dessutom inte vem som helst

• AnnaGBG

Men egentligen så tycker jag inte att man använder ordet "designlampa" om någon lampa. Det är en lampa helt enkelt.

• Monstermamman

Märkeskläder för mej är Lee, Levis, Filippa K, JLindeberg och sånt.
    Prada och såna märken finns inte ens i min värld så det är ingenting jag funderar på..

• AnnaGBG

Och Heej MINI förresten! Och ursäkta att jag kapade din tråd med designprat...

Svar på tråden vad är märkeskläder för dig?!