• MINI25

vad är märkeskläder för dig?!

När ni kallar något för "märkeskläder" vad är det ni syftar på då?
    Är det kläder som säljs på MQ eller är det sportkläder på Stadium eller är det "verkliga" märkeskläder såsom Ralph Lauren, Marc Jacobs eller Prada?

Bryr ni er överhuvudtaget om märken när ni shoppar?

• Svar på tråden vad är märkeskläder för dig?!
  • vadskajaghetadå

jajo - så du tycker att peak kan jämföras med H&M?

• Indianica

Tycker det finns hmmm ...olika "status" på märken. HM t ex är lågstatus, även om de har rätt bra barnkläder till bra pris, men även HM är ju ett märke. Klassas dock ej som märkesplagg. Märkeskläder är mer "högstatus" märken, inkluderat Adidas mfl. Håller i REGEL bättre än lågstatusvarianten, inte alltid. Sedan finns det LYXMÄRKEN, högstatus, Prada odyl, där man mest betalar för mer originell design och lyxiga lokaler där de säljs tror jag (har aldrig provat, he,he)

Jag föredrar MQ för mina kläder därifrån, Maria Philippe, Mexx mfl håller i MÅÅÅÅÅNGA år och är lika fina.

• Linda1976

Det beror på, dels de "riktiga" märkena du nämner, men på MQ säljs ju tex Lindeberg och Bondelid och de är ockå märken för mig.

• MammaCaa

Jag handlar inte bara märkeskläder...Handlar mycket kläder på H&M, både till mej, sambon och sonen...
    men även Minimexx och Esprit till sonen, då jag tycker dom har sjyssta kläder...tuffa.
    Själv är jag ett Nike-freak så...Jag handlar en del *s*

• Ea30

jag handlar gärna peak kläder tycker att de är snygga och bra kvalitet...

• Dino78

Märkeskläder för mig är när jag känner till märket OCH när det är dyrt. Som Levis, Peak Performance och självklart även extremt dyra grejer som Armani och sånt.
    Alla kläder är ju egentligen märkeskläder eftersom dom har märken men jag klassar inte kläder som finns på typ HM för märkes ändå.

• Dino78

Och som savr på frågan: jag bryr mig bara i den bemärkelsen att jag aldrig skulle köpa märkeskläder

• Åsa

Tänker nog på de dyrare märkena i första hand, inte på "mellanmärken" som Boomerang eller Adidas. Men jag är ingen hejare på sådant där. Handlar kläder efter smak, kvalité och plånbok och ingendera behöver ha med märket att göra.

Jag tycker märkeshysteri är patetiskt; förstår visst om man i första hand tittar på ett märke som brukar ha modeller och kvalité man gillar, men förstår absolut inte hur man kan betala överpriser för dåligt skurna och sydda plagg i halvkass tygkvalité för att det står ett märke på dem. Såg barnkläder till rejäla priser på en NK-shop härom månaden som jag skulle ha valt bort på HM p g a den dåliga kvalitén.

• Jessica24

Jag bryr mig inte det minsta om märken då jag shoppar kläder.
    Själv tycker jag att märkeskläder är: D&G, Ralph Lauren osv.
    Kläder från MQ har jag och räknar inte dom som märkeskläder. Det är ju en helt vanlig butik.

/Jessica24

• Linda1976

nä, mq´s egnatyp soul e ju inget märke. Men de säljer ju Lindeberg och Bondelid, det r väl märken ändå?? Eller vad räknar ni det som?

Svar på tråden vad är märkeskläder för dig?!