• MINI25

vad är märkeskläder för dig?!

När ni kallar något för "märkeskläder" vad är det ni syftar på då?
    Är det kläder som säljs på MQ eller är det sportkläder på Stadium eller är det "verkliga" märkeskläder såsom Ralph Lauren, Marc Jacobs eller Prada?

Bryr ni er överhuvudtaget om märken när ni shoppar?

• Svar på tråden vad är märkeskläder för dig?!
  • Cuthalion

Jag bryr mig om märket på det sättet att det finns vissa märken som jag föredrar framför andra eftersom de har visat sig sitta bäst, vara bäst kvalité, vara snyggast design etc, men jag köper aldrig ett plagg bara för att det är av ett visst märke.

Sedan anser jag väl att alla kläder är märkeskläder på ett eller annat sätt eftersomde är knutna till en kedja eller en deigner

• MimmiLina

Alltså, det känns som att märkesgrejer var nåt som var viktigt när man var fjortis. När det var viktigt att "vara nån". Och det var man om man hade vissa märken. Man litade till materiell status eftersom man inte hade så mycket annat att komma med. Som det självförtroendelösa mähä man var.
    Märkesgrejer var ett sätt att dölja att man egentligen inte var så intressant helt enkelt.

Funkar det så bland oss vuxna nuförtiden oxå kanske, till en viss del?

• Poena

Plagg som ofta kostar 4-5000:- per plagg och uppåt, dvs det jag ej har råd med

Ex Anna Sui, Prada, Balenciaga, Luella Bartley, Christian Dior m.m

Jag bryr mig definitvt inte om märken, försöker hellre hitta det som är trendigt till bra priser och plagg som inte alla har = shoppar mycket på nätet

• jajo

Märkes kläder är i alla fall inte kläder från HM, MQ och sådana kedjor där kläderna produceras i massvis och inte har någon speciell prägel..

Nej, märkeskläder är Gucci, DVF med fler med flera.

• Supermummy

Jag bryr mig inte om märkeskläder, men jag räknar märkeskläder till namnen, ex Peak performance eller Ralph Lauren, ja, du förstår.

• Supermummy

För övrigt håller jag med Manson dust i att det är töntigt att bry sig om ett märke. I synnerhet på barn, då skrattar man ju istället!

• idiotblondinen

Haha... Ja fy fan vad larvigt det är.. *skrattar*

• vadskajaghetadå

jag tycker att mq har märkeskläder....jag handlar ej gucci, prada etc

är väl inget fel på mqs peak eller boomerang..?

tycker tiger är bra med men jag handlar inte bara sånt...

• vadskajaghetadå

nä jag tycker också att det är extremt larvigt om folk bara tänker på märket och inte hur kläderna ser ut....

Svar på tråden vad är märkeskläder för dig?!