Inlägg från: Milkina cerka |Visa alla inlägg
  • Milkina cerka

Är det rätt att adoptera sn-barn?

Thalis skrev 2011-08-03 13:20:02 följande:
    Det tror jag att hon har!!
    Glad
    Om en man kan visa så mycket hat, tänk så mycket kärlek vi alla kan visa tillsammans
  • Milkina cerka
    Anonym skrev 2011-08-03 13:23:21 följande:
    T o m min sjuåring fattar hur sjukt ditt resonemang är. Jag förklarade dina åsikter för henne, ts.

Hennes reaktion:

Det är klart att de barnen också ska få ha en familj och har de ett funktionshinder som man inte kan hjälpa dem med i det land de kommer från så är det ju jättebra att de kommer till Sveige där de kan få hjälp! 
    Vilken fin tjej du har!  En stor Kram till henne {#emotions_dlg.flower}Solig
    Om en man kan visa så mycket hat, tänk så mycket kärlek vi alla kan visa tillsammans
  • Milkina cerka
    HannaS86 - Du kan inte tänka dig att det ligger något i det både Thalis och Tonnårsmamman1 säger?
    De är inte ensamma om att tycka det är svårt att nå fram till och argumentera med signaturen ifråga.

Har du sett den provocerande tråden där vi som är adopterade påstås vara köpta ( www.familjeliv.se/Forum-26-74/m59888837-1.html )?
    Där vi var många som förklarade hur det fungerar och det var som att hälla vatten på en gås? - Allt rann av trots att vi försökte allt vad vi kunde.

Ä r  det så konstigt då tror du om man till slut tröttnar?
  • Milkina cerka
    butterflower skrev 2011-08-06 19:55:41 följande:
    Alla på ett forum delar inte ens åsikter.

Du har inte heller ändrat åsikt i frågan, eller?  
    Skillnaden är ju att vi som är insatta i ämnet är överens och att du inte ens verkar försöka förstå.
    Jag har ingen anledning att se mig själv som en handelsvara, jag vet vad mina föräldrar betalade för och att min pappa älskar mig o. min familj gränslöst.
    Mateju 7: 7I?tite i dat će vam se! Tra?ite i naći ćete! Kucajte i otvorit će vam se!
  • Milkina cerka
    butterflower skrev 2011-08-06 20:16:09 följande:
    Är det konstigt att "ni" har samma åsikt tycker du?
    För er är det känsligt och personligt. Inte för mig.

Men pratar vi inte om adoption av sn-barn nu?
    Jag skulle antagligen setts som ett sn-barn om det begreppet funnits då,min ålder mer än tvår(var "gammalt" på den tiden, inte numera dock), min synnedsättning plus mitt(gissar jag ännu) NPF. Jag ser ju stora likheter med mitt barn som ska utredas för just NPF framöver iaf. Se i mitt # 113.
    Mateju 7: 7I?tite i dat će vam se! Tra?ite i naći ćete! Kucajte i otvorit će vam se!
  • Milkina cerka
    butterflower skrev 2011-08-06 20:35:54 följande:
    OK. Jag förstår inte vart du vill komma.
    Så förvånad jag blev.. not..
  • Milkina cerka
    Emeli skrev 2011-08-08 20:10:13 följande:
    Ja, skattepengarna som du och jag och alla andra har betalat in rullar lika fort som när du eller din unge behöver vård, mediciner, stöd eller omsorg. Precis lika fort.

Det kanske har gått dig alldeles förbi, men vi adoptivföräldrar är som grupp ofta höginkomsttagare, och du ska ha fullständigt klart för dig att vi betalar massor av skatt.Massor! Mer än du kanske kan föreställa dig. Om någon insinuerar att våra barn inte skulle ha rätt att få vård, mediciner, omsorg eller annat stöd som det behöver blir jag vansinnigt irriterad. Våra familjemedlemmar har exakt samma rättigheter som alla andra som bor i Sverige. Det gäller ALLA våra familjemedlemmar.
    Tack för att du skrev detta, själv avvaktade jag med att svara för jag blir ju som vanligt bara ledsen ..
    Leg. Snåljåp det är ren sport att hitta det jag vill ha så billigt som möjligt, det går ofta att leva på mindre än man tror
  • Milkina cerka
    Thalis skrev 2011-08-08 20:18:30 följande:
    Strunt i dessa IQ befriade inlägg.
    Majoriteten av Sveriges befolkning är inte som dessa personer 
    Svårt att strunta i något som är så gement elakt, det är så enormt långt ifrån min människosyn över huvud taget att det är svårt att föreställa sig att någon verkligen kan resonera så. Men med tanke på vad som kom in i riksdagen senaste valet, så kanske man inte borde bli förvånadObestämd
    Leg. Snåljåp det är ren sport att hitta det jag vill ha så billigt som möjligt, det går ofta att leva på mindre än man tror
  • Milkina cerka
    butterflower skrev 2011-08-08 20:21:43 följande:
    Du kanske inte ska diskutera i trådar som gör dig ledsen? För din egen skull menar jag
    Om du tror att du kan få mig härifrån med dina elakheter så har du fel  o c h  mina barn o c h jag ä r  svenska d e t  kan ingen ta ifrån oss.. det blev visst lättare att skriva när jag blev arg av #425.
  • Milkina cerka
    chatnoir skrev 2011-08-08 20:53:36 följande:
    Kram till dig!
    Tack.
Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?