Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Är det rätt att adoptera sn-barn?

Grätchen skrev 2011-08-11 11:51:29 följande:
    Och? Vad är då skillnaden? Barnet blir uppfostrat av svenska föräldrar?
    Vad är det du inte förstår?

Vid en adoption så blir barnet  svenskt. på vilket sätt stör det dig?

Det har inte de unika svenska generna, kanske? Du vet, de där generna som styr trångsynthet... ;D
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    MammaG skrev 2011-08-11 11:58:58 följande:
    Lustigt, i släktforskarkretsar uppmanar man adopterade att släktforska på sina svenska familjer eftersom adoptivföräldrarnas ursprung och rötter kommer att påverka mer i i livet än var man själv föddes.

Meh, det är ju för att de är PK förstår du väl! :P
  • Dorian Ertymexx
    MammaG skrev 2011-08-11 12:03:53 följande:
    Men för att gå till ts; det var bland det dummaste jag läst! Jag tycker att de som adopterar sjuka barn och ger dem ett bra liv med tillgång till sjukvård, mediciner och chansen att få ett liv de aldrig hade fått annars är helt fantastiska. De ska förr ha en eloge, inte en massa skit.

Det lustiga är att så fort någon kallar sig "skattebetalare" så dyker det snart upp en massa människofientliga åsikter från den samme 

Har du också märkt det? Märkligt hur girighet och misantropi och/eller rasism går hand i hand...
  • Dorian Ertymexx
    butterflower skrev 2011-08-11 12:14:34 följande:
    Nu har jag tröttnat på att svara på alla "buhu jag är visst svensk" inägg Skrattande

Tillbaka till TS

Du har alltså inga svar på frågorna.
  • Dorian Ertymexx
    butterflower skrev 2011-08-11 12:51:08 följande:
    Det är nog sant. Adopterade barn blir lite rotlösa på det sättet.
    Och adoption är inte naturligt. Barn ska växa upp med sina biologiska föräldrar.
    Det är väl därför adopterade barn ofta har en identitetskris.

Hur menar du att adoption inte är naturligt? Adoption är i högsta grad naturligt. Långt mer naturligt än nationer, äktenskap och andra sociala hittepå. Djur adopterar andras ungar rätt konstant, speciellt bland våra närmare släktingar. Fan en del djur adopterar till och med barn av helt andra arter!
  • Dorian Ertymexx
    butterflower skrev 2011-08-11 13:04:07 följande:
    Att åka till andra sidan jordklotet och hämta barn är inte naturligt.

(att andra djur "adopterar" andras ungar är inte helt vanligt)  

Det är precis lika naturligt som att åka till andra sidan jordklotet för semester. Eller att köpa en dator som designats och byggts där. Fan, som att ha en dator punkt!
  • Dorian Ertymexx
    Thalis skrev 2011-08-11 15:58:43 följande:
    Men då måste man stå ut med ungarnas gnäll....

Att bygga en ljudisolerad cell är en relativt billig engångskostnad.
  • Dorian Ertymexx
    Lilla My21 skrev 2011-08-11 17:00:37 följande:
    Jag fick indentitetskris av denna tråden, jag trodde jag fick räkna mig som svensk men tydligen icke pga mina 4 månader i Indien, och här sitter jag i mina blåjeans samt träskor medan sambon lagar till en helig ko på spisen...vart ska jag göra av mig? Jag menar jag måste ju vara så FEL... =)

Terrorbomba maken för hans brott mot din tro, sätt en prick i pannan, gift bort dina barn och bränn sedan dig själv på bål, eftersom din man är död och du är änka? :P
  • Dorian Ertymexx
    Lilla My21 skrev 2011-08-11 17:48:58 följande:
    Ja, det låter som det enda rätta...dock är ju barnen "halvsvenska" eftersom sambon är svensk, eller de kanske ser för osvenska ut för det...fy vad jobbigt allt blev helt plötsligt!!! =P

Seså, var stolt över ditt ursprung nu och gift bort barnen! Kom bara ihåg att de de ska giftas bort med ska ha rätt astrologi, det är viktigt i din kultur! :P
  • Dorian Ertymexx
    anne h skrev 2011-08-11 18:02:46 följande:
    NEJ! Barn=exportera dem genast! De kostar i form av skattepengar för skola och vård!!

Men vem har sagt att de ska giftas bort med SVENSKAR? GIVETVIS ska indierbarnen giftas bort till medinidier!
Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?