Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Är det rätt att adoptera sn-barn?

butterflower skrev 2011-08-14 13:13:33 följande:
    Iranier var bara ett exempel, du kan ta vilken nationalitet du vill. Det fungerar likadant med alla.

Svarade jag inte på din fråga tycker du?
    Jag försöker inte vrida på det alls.
    Men du skriver så många omogna och fåniga inlägg, så det blir lite rörigt tillslut.

Va inte frågan vad barnet blir om det är det föds i Köpenhamn men bor i Malmö?

OK, så vår blivande knugska, Vickan, är alltså inte svensk enligt dig. Inte knugen heller. Då förstår jag med ens varför SD-fans tycker att Sverige är "invaderat", om vi har blatteknug. ;)
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    butterflower skrev 2011-08-14 14:26:45 följande:
    Våran kronprinsessa är inte svensk, nej.

Inte knugen heller.
  • Dorian Ertymexx
    Plutteli skrev 2011-08-14 17:03:12 följande:
    Japp! Så måste det ju vara, det är bara de som i rakt nedstigande led på båda sidor som härstammar ifrån första urinvånarna som kom via inlandsisen som verkligen är svenskar!

Det finns inga svenskar alltså. Intressant. ;)
  • Dorian Ertymexx
    Plutteli skrev 2011-08-14 18:09:26 följande:
    Ja, det måste ju bli den enda logiska slutsatsen eftersom man ärver vad man "Är" från de som man föds av, så föds man av kineser i Sverige blir man ju kines, och då måste ju dennes barn också vara kines, och barnet efter det och efter det osv...även om varje generation stannar i Sverige.

Spännande. Då finns det inga svenskar, bara uralier, eftersom germanerna kom från Uralbergen. Klart, innan det kom de någon annanstans ifrån, och innan det kom de ju från Afrika, så vi är alla Afrikaner. Skitbra jue! ;)
  • Dorian Ertymexx
    Emeli skrev 2011-08-14 18:36:55 följande:

Ja, det är den enda rimliga slutsatsen man kan dra, i synnerhet som Sveriges gränser har ändrats många gånger under årens lopp. Under stormaktstiden  hörde ju Finland, delar av Norge, Estland, Ryssland till Sverige. Innan freden i Roskilde var ju t.ex. Skåne och Gotland danskt. Och människor har flyttat runt ....   

Nej nej, ingen flyttade någonstans före 1950-talet, det har SD sagt! :P
  • Dorian Ertymexx
    butterflower skrev 2011-08-14 19:53:16 följande:
    DU kanske ser dig själv som svensk. Men folk som du möter på gatan gör det inte. 

Vad tusan vet du om vad folk på gatan tror? De flesta tror att jag är svensk, för jag ser svensk ut. Det står liksom inga etniciteter/kulturer inbrända i pannan på mig vet du.
  • Dorian Ertymexx
    Kevin2011 skrev 2011-08-14 21:27:58 följande:
    Vad spelar de för roll vad dom tror? Folk på gatan tror jag är ca 18 år gammal. Gör det mig till 18 fast jag är 26? Nä, precis.

JO!!!! :P
  • Dorian Ertymexx
    Kevin2011 skrev 2011-08-14 21:27:58 följande:
    Vad spelar de för roll vad dom tror? Folk på gatan tror jag är ca 18 år gammal. Gör det mig till 18 fast jag är 26? Nä, precis.

(Litet OT, men i vissa domstolsfall är det litet så just nu - en erotisk bild på en vuxen kvinna som ser ut att vara minderårig ses som barnporr numer; domaren bedömer hur gammal man ser ut att vara, om jag förstått det hela rätt.)
  • Dorian Ertymexx
    butterflower skrev 2011-08-14 22:10:53 följande:
    Du är inte så "insatt" som du verkar tro, märker jag.

Inte? Upplys mig då.
  • Dorian Ertymexx
    Emeli skrev 2011-08-14 22:15:20 följande:
    Det är klart att det finns. Hela västkusten var ju danskt fram till freden i Roskilde. Om Butterflowers släkt har levt i göteborgstrakten sedan urminnes tider måste det ju betyda att Butterflower är dansk, eller hur?

"DANSKDJÄVLAR!!!" ;)
  • Dorian Ertymexx
    butterflower skrev 2011-08-14 22:46:07 följande:
    Hur många generationer tillbaka som jag är svensk? Tillbaka till 1500 talet i alla fall.
    Min släkt har bott i Göteborg sedan 1600-talet.  

Då är du en 20-generationens invandrare. :P
  • Dorian Ertymexx
    butterflower skrev 2011-08-14 22:50:32 följande:
    Det vet jag inte. Vi har inte släktforskat längre tillbaka än så ännu.

Men vi kan ju inte bara anta att folk är svenskar sådär. Tänk om du har polack i dig eller nå't!
Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?