• Anonym (förlovning)

Förlovningsringar

Hur mycket kostade era förlovningsringar? Var köpte ni dem?
    Var kan man köpa fina, men ändå inte URDYRA förlovningsringar?  

• Svar på tråden Förlovningsringar
  • Frogstomp

ca 700 kr för båda med gravyr, på guldfynd, silver ringar!

• Nyfiken gul

Tänk bara på att du under en graviditet förmodligen inte har din ordinarie ringstorlek.

Betänk att du faktiskt kanske inte kan ha ringen när du ska förlova dig pga alla gravidkilon och förlossningshormoner. Alternativt att den  efter tre veckor trillar av dig för att du tappat i vikt....

Tanken är fin men tänk dig för! Ringar kan vara dyra att fixa till om du har otur.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Lejonhane
    Nyfiken gul skrev 2011-08-04 21:47:22 följande:
    Tänk bara på att du under en graviditet förmodligen inte har din ordinarie ringstorlek.

Betänk att du faktiskt kanske inte kan ha ringen när du ska förlova dig pga alla gravidkilon och förlossningshormoner. Alternativt att den  efter tre veckor trillar av dig för att du tappat i vikt....

Tanken är fin men tänk dig för! Ringar kan vara dyra att fixa till om du har otur.
    Man vet väl vad man har för storlek?
  • Anonym (förlovning)

Visserligen kanske de svullnar upp tills dess, men jag kanske kan utgå ifrån en av mina ordinarie ringar och ha runt halsen eller något tills mina fingrar är normal storlek igen? Fast det kanske ser fel ut? =/
  • Frogstomp

på guldfynd kostar det 300 kr att göra om ringen.
    iaf till mindre.. 
  • Anonym (dåligt skick)
    Anonym (förlovning) skrev 2011-08-04 21:40:05 följande:
    Tack för tipset! Glad Sen måste jag fråga, är det en dum idé att förlova sig på förlossningen? Efter att man har fått barnet? Får man ha ringar på sig? Funderar på att fråga min man, även om jag egentligen är ganska traditionell och tycker killen ska fria... Men det måste ju nästan planeras isåfall om det ska ske på bb... Om det ens går.
    I det skicket jag var på min ganska normala 44-timmars förlossning hade jag aldrig orkat bry mig eller tänka på det. Det viktiga var, andas bebisen, hur ont gör det att bli ihopsydd, kan jag kissa, kan jag stå, hur ammar man? Jag hade varit vaken i 3 dygn i sträck och hela förlossning/bb-tiden är ett töcken, de få korten vi orkade ta ser bedrövliga ut.

Jag hade hellre väntat tills vi kom hem eller kanske i samband med dop/namngivning eller vad som helst annat. Och min förlossning ses inte som komplicerad ur medicinsk synvinkel. Du kan ju råka ut för vad som helst som du inte är beredd på.
  • Anonym (dåligt skick)
    Anonym (förlovning) skrev 2011-08-04 21:48:36 följande:
    Visserligen kanske de svullnar upp tills dess, men jag kanske kan utgå ifrån en av mina ordinarie ringar och ha runt halsen eller något tills mina fingrar är normal storlek igen? Fast det kanske ser fel ut? =/
    Jag vet personer som inte återfått sin normala ringstorlek efter graviditeten utan fått vidga sina ringar så du kan ju aldrig veta vilken storlek du har efteråt. En slät ring kan bankas ut relativt lätt med har du stenar i måste dessa tas ut först och sedan sättas tillbaka, inte billigt!
  • Anonym
    Frogstomp skrev 2011-08-04 21:48:49 följande:
    på guldfynd kostar det 300 kr att göra om ringen.
    iaf till mindre.. 
    Har man blandat vitt & rött kostar det mer, dom kan inte göra om ringen, utan man får en ny... (sa dom för några år sedan iaf)
Svar på tråden Förlovningsringar