• Anonym (förlovning)

Förlovningsringar

Hur mycket kostade era förlovningsringar? Var köpte ni dem?
    Var kan man köpa fina, men ändå inte URDYRA förlovningsringar?  

• Svar på tråden Förlovningsringar
  • rednose
    Anonym skrev 2011-08-04 22:01:22 följande:
    även om en förlossning går snabbt och man mår bra efteråt så kan jag ärligt säga att jag såg för djävlig ut efteråt. Jag var svettig, okammad, ofräsch och bara allmänt äcklig även om det bara tog 7 timmar.

Förlossningskort är inte vackra och hade jag förlovat mig då hade jag ju velat ha något fint kort att titta på sen. Men att förlova sig i blodig sjukhusrock är inte romantiskt.

Sonen föddes mitt i natten och jag ville bara sova och dagen därpå vaknade jag av att bindan halkat på snedden så jag blött ner hela sängen och jag läckte mjölk över hela sjukhusrocken. Fet ful och plufsig.

Förlovning - nej tack - inte i det skicket.
    Hahaha! nej det kan man ju haja. :) Men din kille tyckte säkert du var vacker som aldrig förr i alla fall. :)
  • Anonym

Är det inte lite riskabelt att förlova sig vid en förlossning?

jag menar bebis kommer ju ut när den vill och inte när datumet i ringen är.

Graverar man dom vill man ju förlova sig på "rätt" dag menar jag. och vad gör man då om bebis tittar ut kanske 5-6 veckor för TIDIGT? Eller man kanske går över tiden med två veckor?

Rent realistiskt - kan ni genomföra förlovningen som ni önskar?

(våra förlovningsringar kostade ca 2000 kr, vanliga släta men något tjockare.)

• Anonym (coachen)
    Anonym skrev 2011-08-04 22:23:53 följande:

Är det inte lite riskabelt att förlova sig vid en förlossning?

jag menar bebis kommer ju ut när den vill och inte när datumet i ringen är.

Graverar man dom vill man ju förlova sig på "rätt" dag menar jag. och vad gör man då om bebis tittar ut kanske 5-6 veckor för TIDIGT? Eller man kanske går över tiden med två veckor?

Rent realistiskt - kan ni genomföra förlovningen som ni önskar?

(våra förlovningsringar kostade ca 2000 kr, vanliga släta men något tjockare.)

psst!

man kan gravera senare!
  • Jensan 76

Jag ville med förlova mig på den dagen då sonen tittade ut. Men - jag kommer nog inte bli förlovad, annars hade jag gärna det. Jag hade inte kunnat tänka mig ett bättre tillfälle än efteråt när jag hade duschat o tagit på mig mysisar. När smörgås brickan kommer in med cider i champagne glas o med det lilla underverket breve oss. Känslan jag har haft just då med alla mina förlossningar slår allt! Perfekt hade det varit!! Datumet kan man ju gravera in efteråt. Lycka till

• Anonym

sengel guld i stokholm (bakom sturegallerian).. 6500:- för två tjocka rediga guldringar.
    de gav underbar service och var inte dyrare än guldfynd om man nu inte går på deras billigast tunna ringar ;) 

• Anonym

(jag skrev även inlägg 35)
    storlekarna på våra ringar var 14,25 och 17 mm
    dvs hans ring är väldigt stor skulle jag säga
    men samtidigt har jag väldigt smala fingrar så det jämnar väl ut sig prismässigt..

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-04 22:01:22 följande:
    även om en förlossning går snabbt och man mår bra efteråt så kan jag ärligt säga att jag såg för djävlig ut efteråt. Jag var svettig, okammad, ofräsch och bara allmänt äcklig även om det bara tog 7 timmar.

Förlossningskort är inte vackra och hade jag förlovat mig då hade jag ju velat ha något fint kort att titta på sen. Men att förlova sig i blodig sjukhusrock är inte romantiskt.

Sonen föddes mitt i natten och jag ville bara sova och dagen därpå vaknade jag av att bindan halkat på snedden så jag blött ner hela sängen och jag läckte mjölk över hela sjukhusrocken. Fet ful och plufsig.

Förlovning - nej tack - inte i det skicket.
  • Anonym
    Lejonhane skrev 2011-08-04 21:48:17 följande:
    Man vet väl vad man har för storlek?
    nja, jag har aldrig haft en ring på det fingret i mitt vuxna liv. Och även om jag haft ringar på andra figrar, så har det varit rätt tunna och då blir det ju inte samma storlek som med en bred förlovningsring.
  • Nyfiken gul
    Anonym skrev 2011-08-04 22:53:07 följande:
    (jag skrev även inlägg 35)
    storlekarna på våra ringar var 14,25 och 17 mm
    dvs hans ring är väldigt stor skulle jag säga
    men samtidigt har jag väldigt smala fingrar så det jämnar väl ut sig prismässigt..
    fast 17 mm på en killes ring är ganska litet faktiskt.  standardstorlek på en manlig ring är ca 20-21 mm
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Baby Girl

Vilken tur jag hittade den här tråden. Hoppas att det blir förlovning inom kort för oss med. Är också på jakt efter guld förlovningsringar. Jag kikade på guldfynd.se , det verkar som de har 25-70% rabatt på hela sortimentet just nu. Men en sak som jag inte förstår på deras sida som jag hoppas någon kan hjälpa mig reda ut. När jag klickar på en ring kommer det upp en sida som visar hur ringen ser ut och det står "Ringar, Guld, Förlovning" och sedan ett pris (1798 . Gäller detta priset för bägge ringarna då eftersom det står ringar? Låter väldigt billigt. Jag kan länka här:

www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=1350834&articleNo=&priceRange=&articlesPerStep=8&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E&step=5&productType=1&&attributeType_4=471&attributeType_2=&attributeType_1=

Grattis ts till både bebisen och förlovningen!

ღ It is not about length of life, but depth of life ღ
Svar på tråden Förlovningsringar