Skadeglad - Ta Dig I Röven!
Tänk att du ser någon fastna och riva sönder sin tröja. Tappar det sista ägget mitt i bakningen. Ramlar lite lustigt och slår sig. Välter ut kaffe i knät. Visst är det roligt? Jätteroligt! Om du är en skadeglad människa som behöver se en annan människas olycka för att känna glädje.Jag försöker att lära min dotter att inte skratta åt andra olycka. Att hon skall sträcka fram en hjälpande hand. Tycka synd. Stötta. "-Man skrattar inte när kompisen slår sig." Jag har under denna tid, när jag uppfostrar mitt barn, upptäckt att det finns så otroligt många skadeglada människor. Jag verkligen avskyr skadeglädje. Jag tycker det är ett sjukt beteende att skratta rakt upp i ansiktet åt andras olycka i vardagen. Det är ouppfostrat hos barn och pinsamt hos vuxna. Jag skäms verkligen för er. Att skadeglädje är den enda sanna glädjen är en bluff. Ett uttryck som ett fyllo kom på när han slog sin fru.
Det enda vettiga som jag har läst om skadeglädje i vardagen (ja, man får vara skadeglad om fuskare åker dit osv. Jag pratar om vardagens skadeglädje där vi skrattar åt varandra.) är att de är de avundsjuka som känner skadegläjde. Avudsjukan gör Ont - Skadeglädjen lindrar.
Alla Skadeglada Kan Ta Sig I Röven.
men det visar ju en känsla iaf och det är bättre än att inte visa något.