• Anonym (Hon)

Varför så komplicerat?

Varför kan jag inte bara ta mod till mig och gå fram till den person som får hela min värld att vändas upp och ner och tala om att hon är den mest fantastiska människa jag någonsin har träffat. Att hon får mig att bli helt förvirrad och snurrig i hennes närvaro...  Att jag vill vara nära henne, alltid!

Att jag skulle kunna göra vad som helst för henne!

Att jag vill ta henne i min famn och kyssa henne passionerat och intensivt...

Varför ska kärleken vara så komplicerad? Så tillkrånglad på något vis... Jag menar ad är det värsta som kan hända? Att hon avisar mig... jo men då har jag iaf gett det hela en chans!?

Men å andra sidan är det kanske bäst att bara försöka glömma henne... Varför skulle hon ha känslor för Mig liksom?!  Jag menar, hon som är så mkt äldre än mig, vad skulle hon tro om mig?!  Knepigt... Kärleken är knepig!

Tar tacksamt emot tips på hur man gör för att visa sitt intresse men ändå lite diskret... Hur tar man reda på om hon eventuellt kan har känslor för mig??

• Svar på tråden Varför så komplicerat?
  • Anonym (Hon)
    Anonym (kör på) skrev 2011-08-07 13:01:08 följande:

hur ser hennes liv ut är hon singel`?
    Har du kännt av några vibbar från henne som kan tolkas som intresse? Ni borde ju gå¨ut tillsammans, lite fest lättar alltid upp en nervös stämning:) eller så tar du kontakt som vän, skicka ett sms??? ;)

Ja vad jag vet så är hon singel.... hon har pratat om en del x men aldrig om någon partner nu... Jag har helt klart kännt av vibbar som jag har tolkat som intresse.. men det e svårt... Många blickar är ganska intensiva! =) Har inte hennes nr... bara via nätet!
  • Anonym (Hon)
    Anonym (bix) skrev 2011-08-07 18:13:37 följande:
    Jobba på att bli kompis, tycker jag. Är du rädd att bli avvisad eller göra bort dig har du ju mer på fötterna om ni lär känna varandra lite först. Du kanske får veta viktig information som pojkvän/man, syn på homosexualitet osv som bidrar till ditt beslut att berätta eller inte. 

Jag tycker du ska fortsätta skriva lite då och då och eftersom ni pratar lite om privatlivet också, är det väl inget problem att fråga om ni ska ses på en kopp kaffe nån dag? Känns det helt omöjligt, för fikaställen på tal, eller nåt annat ni kan göra ihop som är "kompisaktigt". Så fort du märker att det finns en lucka, tar du chansen att föreslå att ses i all enkelhet utanför jobbet. Jobbar ni tillsammans eller möter du henne i hennes yrkesroll förresten? 

OM du bestämmer dig för att berätta hur du känner, och det visar sig att hon inte känner likadant, kom ihåg att du inte gjort något fel - du får känna som du gör!

Lycka till och berätta här hur det går!! 
    Jag mötte ( dock inte längre!) henne i hennes yrkesroll....   Nej hon är inte min läkare, tarapeut, psykolog... ;)
  • Anonym (en till)

Jag har en liknande historia... som tyvärr är slut... men det var min absolut mest spännande vår någonsin!
    Hon, underbar människa och galet snygg, 15 år äldre...
    Vi jobbade (och ska fortsätta jobba ihop i höst) på samma arbetsplats. Känslorna kom liksom krypande tills det var ett faktum. Trodde aldrig i livet att hon kunde finna något intresse i mig men ....
    För att göra en lång historia kort så tog jag mod till mig (efter en del vin) och berättade för henne om mina känslor.   Hon sa inte så mycket mer än att det inte skulle förändra hennes bild av mig. Efter några dagar utan att vi komenterat det hela säger jag att jag inte kunde hjälpa det men att det skulle gå över....
    Några dagar senare är vi hemma hos henne och hon överraskar mig med att kyssa mig... Detta var startskottet för en superhemlig underbar relation som jag aldrig skulle vilja vara utan även om mitt hjärta hotar att gå sönder varje gång jag tänker på henne....
    Jag vill med detta säga... Hoppa! man vet aldrig vad som kan hända.... Lycka Till!  

• Anonym (Hon)

Wow! Ja där ser man... Hur lyckas man hamna i en situation med massa vin då? Bjuda ut henne? "råka" hamna på samma fest? Hmm får nog samla en väldig massa mod känner jag! :)

• Anonym (Hon)

Skickade ett meddelande till henne igår kväll... Bara allmänt men ändå!! :) Fler som varit i samma sits eller omvänt? Om du som äldre kvinna blivit uppvaktad av en så pass mkt yngre, hur hade du reagerat??

• Anonym (bix)

Blir så nyfiken....ni träffades genom jobbet, har aldrig setts utanför det, nu ses ni ibland, nu ses ni inte via hennes yrkesroll....du måste självlklart inte men vill du förtydliga lite vad ni har för roller i förhållande till varandra? Vad i nuläget gör det komplicerat att fråga om att gå och fika helt enkelt? 

Bra att skicka lite mejl sådär, hoppas du får svar! 

• Anonym (Hon)

Ja vi träffades genom hennes yrke... Vi har träffats till och från via hennes arbete innan... Nu mer ses vi sälln...Nej vi har aldrig umgåtts utanför hennes arbete men har dock kontakt via dator nu! Hänger du med?!

Kanske jag som rört till det haha ;)

Jodå svar får jag...  Svårt bara att veta vad man ska skriva!

• Anonym (Hon)

Idag har vi inga direkta roller till varandra... Det som gör det hela komplicerat är att jag inte har en jävla anin g om hon ens gillar tjejer... (hon uttryckte en gång att hon hade tänkt i dem banorna) Men jag vet ju inte... Och det som skrämmer mig är att jag inte vet hur hon kommer att reagera om jag berättar hur det ligger till!! :/

Vi umgås ju som sagt inte som vänner, därför är det kompicerat att ens fråga om vi ska ses, fika etc...

• ETSS
    Anonym (Hon) skrev 2011-08-08 08:08:11 följande:
    Skickade ett meddelande till henne igår kväll... Bara allmänt men ändå!! :) Fler som varit i samma sits eller omvänt? Om du som äldre kvinna blivit uppvaktad av en så pass mkt yngre, hur hade du reagerat??
    Jag är hetero, jag tog kontakt med mitt ex via sms utan att veta just något om vem han var annat än att han var intressant och bjöd hem honom på fika om jag minns rätt.
    Det var såpass spännande dygn innan han svarade att jag inte riktigt (med ålders rätt) skulle utsätta mig för den pärsen igen Men det funkade ju :)
    Har du fått något svar?
  • Anonym (Chubby)
    Anonym (Hon) skrev 2011-08-08 12:32:08 följande:
    Idag har vi inga direkta roller till varandra... Det som gör det hela komplicerat är att jag inte har en jävla anin g om hon ens gillar tjejer... (hon uttryckte en gång att hon hade tänkt i dem banorna) Men jag vet ju inte... Och det som skrämmer mig är att jag inte vet hur hon kommer att reagera om jag berättar hur det ligger till!! :/

Vi umgås ju som sagt inte som vänner, därför är det kompicerat att ens fråga om vi ska ses, fika etc...
    Ähh vänskap måste börja någonstans, fråga om hon vill ta en fika eller hitta på något, du kan ju inte få mer än nej
    de e svårt att bli kompisar om man inte träffas.

Jag har lite det dilemmat med den flicka ja gillar också, jag vet inte om hon gillar tjejer jag vet att de gått rykte om de för några år sedan och jag tror hon var tillsammans med en tjej då men ja är inte säker. därför kommer ja sattsa på att bli vän först...

Svar på tråden Varför så komplicerat?