• Anonym (Hon)

Varför så komplicerat?

Varför kan jag inte bara ta mod till mig och gå fram till den person som får hela min värld att vändas upp och ner och tala om att hon är den mest fantastiska människa jag någonsin har träffat. Att hon får mig att bli helt förvirrad och snurrig i hennes närvaro...  Att jag vill vara nära henne, alltid!

Att jag skulle kunna göra vad som helst för henne!

Att jag vill ta henne i min famn och kyssa henne passionerat och intensivt...

Varför ska kärleken vara så komplicerad? Så tillkrånglad på något vis... Jag menar ad är det värsta som kan hända? Att hon avisar mig... jo men då har jag iaf gett det hela en chans!?

Men å andra sidan är det kanske bäst att bara försöka glömma henne... Varför skulle hon ha känslor för Mig liksom?!  Jag menar, hon som är så mkt äldre än mig, vad skulle hon tro om mig?!  Knepigt... Kärleken är knepig!

Tar tacksamt emot tips på hur man gör för att visa sitt intresse men ändå lite diskret... Hur tar man reda på om hon eventuellt kan har känslor för mig??

• Svar på tråden Varför så komplicerat?
  • Anonym (kör på)

Ja vad är det värsta som kan hända? Följ din känsla tycker jag....

Men vem är hon och vad har ni för relation idag? Hela historien?

• Anonym (Hon)

Nä det västa som kan hända är väl att hon tycker att jag är hel knäpp eller något i stil med det....

Hela historien är liksom en aning kompicerad...

Vi träffades för 1 1/2 år sen, där hon jobbar. Träffas då och då... Har lite kontakt via intrenet men inte mycket mer än det! Hon är super trevlig, jätte snygg och absolut den sexigaste kvinna jag någonsin fallit för!

Har träffat och pratat så pass mkt med henne att jag vet en hel del om hennes privat liv och hon vet en massa om mig...  Vi har aldrig träffats utanför jobbet, men skulle såklart mer än gärna göra det?

Så tips... hur/vad skriver man till henne?

• Anonym (kör på)

hur ser hennes liv ut är hon singel`?
    Har du kännt av några vibbar från henne som kan tolkas som intresse? Ni borde ju gå¨ut tillsammans, lite fest lättar alltid upp en nervös stämning:) eller så tar du kontakt som vän, skicka ett sms??? ;)

• Anonym
    Anonym (kör på) skrev 2011-08-07 13:01:08 följande:

hur ser hennes liv ut är hon singel`?
    Har du kännt av några vibbar från henne som kan tolkas som intresse? Ni borde ju gå¨ut tillsammans, lite fest lättar alltid upp en nervös stämning:) eller så tar du kontakt som vän, skicka ett sms??? ;)

Från en som också tycker att man ska ta lite chanser i livet Flört
  • Anonym

Hur mycket äldre är hon än dig? Jag skulle iaf bli jättesmickrad om någon yngre kvinna blev intresserad av mej =) Lite förtjust i en men skulle aldrig våga göra något närmande eftersom hon är yngre...

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-07 13:33:26 följande:
    Hur mycket äldre är hon än dig? Jag skulle iaf bli jättesmickrad om någon yngre kvinna blev intresserad av mej =) Lite förtjust i en men skulle aldrig våga göra något närmande eftersom hon är yngre...
    Jag är själv mycket förtjust i en några år yngre man, men skulle inte våga ta något riktigt initiativ till att tala om det för honom. Kan knappt titta på honom utan att längta efter att prata med honom och röra vid honom. Det är inte så lätt sådant här. Kanske börja med vänskap och uppvisa eoner av tålamod? Så jobbigt då allt man vill är att veta är om ens känslor är aldrig så lite besvarade.
  • ETSS
    Anonym (Hon) skrev 2011-08-07 12:42:27 följande:
    Nä det västa som kan hända är väl att hon tycker att jag är hel knäpp eller något i stil med det....

Hela historien är liksom en aning kompicerad...

Vi träffades för 1 1/2 år sen, där hon jobbar. Träffas då och då... Har lite kontakt via intrenet men inte mycket mer än det! Hon är super trevlig, jätte snygg och absolut den sexigaste kvinna jag någonsin fallit för!

Har träffat och pratat så pass mkt med henne att jag vet en hel del om hennes privat liv och hon vet en massa om mig...  Vi har aldrig träffats utanför jobbet, men skulle såklart mer än gärna göra det?

Så tips... hur/vad skriver man till henne?
     TS, tips:

1. Skicka ett mail eller ett sms,om du inte har de uppgifterna sök upp dem på nätet, de flesta kvinnor tycker om tanken på att någon tänker på oss så jag tror inte att hon kommer att bli tvär över det.

2. Säg att du tycker att hon är en spännande person/kvinna som du skulle vilja träffa mer och prata med. Typ: "Ska vi hitta på något?"

3. Bjud in henne till något du vet ni båda är intresserade av.

4. Kör på och börja bara prata jobb eller gemensamma intressen efter en kortare hälsning, lite gåpåigt, men det kan fungera på en del.

Känns det som om något av detta skulle kunna funka?
  • Anonym (bix)

Jobba på att bli kompis, tycker jag. Är du rädd att bli avvisad eller göra bort dig har du ju mer på fötterna om ni lär känna varandra lite först. Du kanske får veta viktig information som pojkvän/man, syn på homosexualitet osv som bidrar till ditt beslut att berätta eller inte. 

Jag tycker du ska fortsätta skriva lite då och då och eftersom ni pratar lite om privatlivet också, är det väl inget problem att fråga om ni ska ses på en kopp kaffe nån dag? Känns det helt omöjligt, för fikaställen på tal, eller nåt annat ni kan göra ihop som är "kompisaktigt". Så fort du märker att det finns en lucka, tar du chansen att föreslå att ses i all enkelhet utanför jobbet. Jobbar ni tillsammans eller möter du henne i hennes yrkesroll förresten? 

OM du bestämmer dig för att berätta hur du känner, och det visar sig att hon inte känner likadant, kom ihåg att du inte gjort något fel - du får känna som du gör!

Lycka till och berätta här hur det går!! 

• Anonym (Chubby)

Det lät som om jag hade kunnat skriva ditt första inlägg.

Jag skrev ett inlägg häromdagen om hur svårt jag tycker allt är.

Är också (vet inte om ja är förälskad, men klart intresserad) av en tjej som är ca 10 år äldre än mig 

Jag har vetat vem hon är i ett par år men det är först nu som ja har upptäckt att det finns något där (från min sida i alla fall), jag jobbar med att få kontakt med henne och träffas som vänner och göra vänn-saker tillsammans först och sen se vart det leder.
    Jag vill verkligen inte förlora en jätte bra vänskap och därför jag känner att ja kanske borde ta de lite lungt men ja är väldigt impulsiv av mig

• Anonym (Hon)
    Anonym skrev 2011-08-07 13:33:26 följande:
    Hon är... 16-17(!!!!) år äldre än mig! Jag vet.. det är mkt men det hindrar dessvärre inte mina känslor för henne :/ Jag skulle kunna ge upp allt för henne om jag vetat att mina känslor varit besvarade.....

Jag tycker helt klart att du, precis som jag borde ta kontakt... =)
Svar på tråden Varför så komplicerat?