godistroll skrev 2011-12-05 11:40:12 följande:
I klädväg kan jag rekommendera någon knyt body (eller omlott body) som kan vara skönt att ha med till förlossningen så man slipper dra över huvudet direkt, det tyckte jag var skönt iallafall. Man är ju som så rädd att man ska ha sönder de små liven från början! Men köp i storlek 50-56 det brukar passa i början om bebisen är i normalvikt vid födseln.
Jag tyckte om bodysar, såg nu när jag var på stan att det fanns massor av småtröjor till bebisar i de minsta storlekarna, men jag tyckte det blev mest knövligt och så bättre med body som satt där den satt och så blev det ingen glipa som de kunde bli drag i.
Men mjuka och mysiga kläder är alltid bra!
April är ju en svår månad kan jag tycka, det kan ju vara riktig vår eller så är det kallt och snö. Och så hur mycket man är ute direkt när bebisen är ny?!
Är ju mysigt att bädda i liggdelen. En liten madrass, och täcke tror jag räcker. Sen har man ju oftast (tappade ordet vad det heter) ett "överdrag" över själva liggdelen!
Hoppas du fick lite råd iallafall.

Ja precis är ju stor skillnad var man bor i sverige åxå, i södra sverige blir det ju som vår och varmare snabbare. Håller med, omlottbodys är så söta.Händer ju som lite mer på tröjan. :) och smidiga att ta på.
/K