Evli skrev 2011-12-20 09:41:20 följande:
är hemma från Spec. bb nu, dem konstaterade att jag varit för hårt belastad och detta har lett till en inre stess som ger mig mina magsmärtor, dem är alltså inte borta, men jag har fått åka hem nu...
Skönt, den miljön gör inte att man mår bättre,vilka historier man har fått höra!
Låg i samma rum som en tjej som öppnat sig i v.18, där dem gått in och satt ett"snöre" kring livmodertappen, men att det ändå kommit en blåsa, så hon har varit säng liggande sedan dess, var i v.26 nu. Går bara från sängen för toalett och dusch. O så kommer det vara till bebisen är född :O
Samma för den andra tjejen som drabbat avblödningar och förtidiga värkar, som dem lyckades stoppa, v.27.
Men den värsta historien kom nog från tjejen som fått vattenavgång och mist sin ena tvilling i v.24-25 kanske? dem hade fått stoppa förlossningen flera gånger och nu kunde hon inte mer än vänta på att någon tvilling ville komma ut så kom dem andra på köpet.... FY FÖR så påfrestande, kunde inte ens ta in hennes histora, kan den ens vara sann... Galet!
Det gjorde inte saken bättre, med en stressad mage, men jag har också "bara" en stressad mage och sammandragningar och än så länge en glad bebis!
Kan inte vara roligt att ligga inne för stressmage och sen få höra sånna där historier. Stressen minskar ju knappast då. Tur du fått komma hem nu iaf. Man får vara glad att rul visade ett friskt barn med all kroppsdelar intakt.
/K