• Karisma

Aprilbebis 2012

Miss Giggle skrev 2012-01-01 15:46:07 följande:
    Karisma: kvalitetsmässigt är jag väldigt nöjd. Har vänner som har classic o är nöjda med. De har haft den till i somras, då dottern var 2,5 år.

Jag har inga sammandragningar. Inte mer än om jag anstränger mig eller så. Hade jag iofs inte förra gången heller

Bytte de då bort den för att hon var för stor för den eller för att de tyckte det räckte med en mindre vagn? Ska som sagt testa vår 3åring på affären och se om han ryms i en classic. Är ju inte hela världen om den ite räcker längre än till 2.5år då vi har en typ Sulky och en stor Emmaljunga (men solblekt vilket stör mig enormt!) idag.

/K
  • Karisma
    A85 skrev 2012-01-01 17:29:37 följande:
    Någon som har erfarenhet av Stadiums bike bag som skötväska?

Men oj vad bra du frågade om det. Ska kolla upp den, var ju superbra pris ju. :)

/K
  • Karisma
    Miss Giggle skrev 2012-01-01 21:33:20 följande:
    Karisma: de ville ha en mindre och smidigare vagn så de bytte till en sulkyvariant.
    Men så vitt jag vet berodde bytet bara på det.
    Vi har stadiums skötväska. Rymlig men osmidig att sätta på vagnen. Spec om man ska hänga den på pataplyskuly för det är ju inte ett helt handtag.
    Önskade att karln min var ledig idag så man fick åka in till stan och kolla in barnvagnar. MEN så fort han kommer hem åker jag på jobbet. Surt!! Och på fre lär väl barnenshus ha stängt då det är röd dag.Värdelöst att måsta vänta enda till på lördag innan man får kolla in barnvagnar. Vill ju provsätta oliver i Crescenten så jag vet om det är värt att köpa den till den här bebisen. :)

/K  
  • Karisma

Ni som är sjukskriven 50%hur fungerar det om ni tex får magsjuka? Är det fk som tar över direkt eller blir det jobbet som betalar 50% sjuklön i en vecka för magsjukan innan sjukinttyg behövs för den 50%s delen av dagen.

Om ni förstår mitt svammel. :) 

/K

• Karisma
    Kaosmamma skrev 2012-01-02 13:08:31 följande:
    K: haha jag blir helt snurrig av FK, trots fjärde barnet... Vet faktiskt inte vad som gäller då... Men en vecka är det väl ok att vara sjuk och sen tar Fk över? Då är väl arbetsgivaren som står för dessa dagar vid v magsjuka... Men jag är också totalt förvirrad ;)

Får väl hoppas jag inte blir sjuk utöver ryggen/höften MEN känns ju surt om jag ska fortsätta krångla med fk om jag nu råka blir förkyld/magsjuk. Känns nämligen som en förkylning är på g. Eller för övrigt om jag är totalt orörlig någon dag då blir det ju ändå krångligare då det är samma "sjukdom".

/K
  • Karisma
    Kaosmamma skrev 2012-01-02 13:08:31 följande:
    K: haha jag blir helt snurrig av FK, trots fjärde barnet... Vet faktiskt inte vad som gäller då... Men en vecka är det väl ok att vara sjuk och sen tar Fk över? Då är väl arbetsgivaren som står för dessa dagar vid v magsjuka... Men jag är också totalt förvirrad ;)

Vad har ni förresten för bil nu när ni har fyra barn snart? Är bilbyte som känns mest bökigt om vi skulle bestämma oss för fyra barn. Är ju så nöjd med vår Opel Vectra. Tungan ute

/K
  • Karisma
    A85 skrev 2012-01-02 21:23:24 följande:
    Jag får en ny högre lön från och med 1 jan, då måste det väl vara den nya lönen som räknas?

Jag har ny lön from 1feb och jag anmäler den. Har ju varit anställd i flera år på samma företag. Har inte tidigare varit nga problem när jag ändrat lön. Har fått fp beräknat på den nya direkt. :)

/K
  • Karisma
    Kaosmamma skrev 2012-01-02 13:36:31 följande:
    K: tror att du kan vara hemma i 7 dagar och då är det mellan dig och arbetsgivare. Men ring fk och hör så vet du :)

Hihi bil är alltid lite bökigt :) men vi har en Volvo XC 90 och är jätte nöjda med den. Funkar bra och man kan stuva om efter behov. Haft den ett år nu :)

Jasså en volvo xc90. Ja de fungerar ju helt klart. Tungan ute Det enda kravet karln min har är att det INTE får bli den typiska minibussen. Han vägrar. Så vi får väl kolla på bilar innan vi bestämmer oss för ett ev 4e barn. :)

/K
  • Karisma

Ang bilbarnstol så har våra barn alltid suttit bak, är säkrast så därför är det bara för ungarna att gilla läget. ;) Från början sitter någon av de äldre barnen i mitten bak men sen när man byter bort babyskyddet blir det nog mitten bak för lilla. Hur som haver så sitter ungarna bak, jag vägrar sitta någon annanstans än fram, vilken ego mamma alltså. haha

/K

• Karisma
    TusenTankar skrev 2012-01-03 12:17:41 följande:
    Hur lång tid bör man räkna med att fk tar på sig innan man får svar på sin ansökan om gravidpenningen? Jag skickade in min den 21 dec. Vore ju skönt att iallafall få svar någon/några veckor innan det är dags att gå hem.

De har 30dagar på sig så senast 21jan borde du får veta. :) Jag ska skicka in mina papper idag, allt har dragit ur så hemskt på tiden för mig. Hoppas bara man blir godkänd. :)

/K  
Svar på tråden Aprilbebis 2012