• Karisma

Aprilbebis 2012

Godistroll:

Har du någon koll om Bergs har öppet i helgen? Vi tänkte ta en tur dit isf. Hoppas verkligen för då har jag stora chanser att få köpa en helt ny Emmaljunga. Skrattande De har ju suveräna priser där, hittade deras hemsida.

/Kristina
  • Karisma

Trots att jag gjort två snitt, första akut så gick allt väldigt smidigt ändå. Kunnig personal som stöttade och var coollugna själv. :) Efter första snittet for jag  hem efter 3 dagar, ville inte va kvar där trots första barnet. Var ju sååå tråkigt. :P  Andra snittet hem efter 2 dagar. De ville ju se att jag kunde gå själv och att jag kissade helt själv innan jag skulle hem. Det enda jag vill ha ändrat till detta snitt är att innan få ngt så jag inte blir så illamående direkt efter operationen. Väldigt ont i snittet har man ju alltid första tiden, men det är det ju värt. :)

/K

• Karisma

Idag  blev det så att vi köpte en ny barnvagn. Blev en Emmaljunga classic sport fast med färgen Charleston som eg är citycrossens tyg. Den kostade 3700kr inkl fotsacken. Ingen liggdel köpt ännu vet inte vad jag vill  ha ännu, mjuklift eller citykorg :) Den är i vitt läder med bruna detaljer. Skitsnygg just nu men får se när den börjar användas om man ångrar färgvalet. :P

/K

• Karisma
    Hemlighet skrev 2012-01-07 21:31:26 följande:
    Karisma: Beställde en nitro city i färgen charleston idag också:) så snygg, men om den är praktisk återstår att se;)
    Enligt säljaren så ska den vara lätt att torka av. Fanns en fläck på den i butken så  jag bad dem hämta en trasa. Bara med vatten på trasan försvann det. :) Hoppas alla andra fläckar som kommer uppstå försvinner lika lätt. :P

/K
  • Karisma
    lima76 skrev 2012-01-09 13:35:15 följande:
    är det ngn som har kolla på vart man kan hitta mamma-mjukisbyxor? förra graviditeten köpte jag ett par på hm i velour och det är typ i dem jag bor numera.. jeans har jag mer när jag ska ut men när jag bara går hemma så känns mjukisar mysigare. men hittar inga... hm verkar inte ha iaf..

http://www.hm.com/se/product/96691?article=96691-A

Sånna här går jag i och sen velourbyxor har jag åxå (8år gammal) men de är ung två strl för stor så jag är extra snygg i dem.  Tungan ute Jeansen tar jag när jag lämnar huset. Flört Annars har jag åxå vanliga mjukisbyxor som bara har mjuk mudd, både breda och de som hamnar under magen. Fungerar bra det åxå. Skrattande

/K   
  • Karisma

Snacka om att tempen går upp snabbt för mig. Har sovit på soffan ett tag och skulle nu börja med korvstroganoffen. MEN då har karln lagt in korven i FRYSEN!!!! Skrikandes Åhhhhhh snacka om att jag hetta och han (som är på jobbet) fick sig en redig utskällning! Nu är korven i micron för upptining men vad tusan mitt matschema stämmer ju som inte tidsmässigt längre. Tungan ute Blev inte som jag planerat det och det är livsfarligt om ngn kommer ivägen för mina planer just nu, aningen kort stubin. Flört

/K  

• Karisma
    hemmakatten skrev 2012-01-09 16:43:03 följande:
    Appropå mamakläder.. Vet ni var man kan köpa amningsbehåar som inte är alldeles jättedyra i "ovanliga" storlekar? På de vanligaste affärerna finns det bara upp till D-kupa i 75 och jag behöver DD eller E..

Ingen aning, hoppades på att twilfit skullle ha ngn bra till mig men priserna lär ju vara höga tyvärr. Säg till om du hittar ngt bra ställe där de är billiga. :)
    Kaosmamma skrev 2012-01-09 16:45:51 följande:
    Ang bh... Har E kupa i vanliga fall och mina blir groteska när de fylls. Men hörde att change, heter dom det? Hmm, tror det. Iaf, att de har stora stlk, fina och prisvärda... Jag ska kolla där för jag måste prova, kan inte beställa vis nätet.

Change har jag aldrig hört talas om, måste nog googla. :P

/K
  • Karisma
    Kaosmamma skrev 2012-01-09 16:55:20 följande:
    Jupp. Change :) vet dock inte om de finns överallt men är iaf en kedja.

Härligt de finns ju i Umeå, ska in och testa där. Ska kolla in Ingrids åxå och se vad de har inne. Måste snart få det bortgjort. Annars lär jag ju glömma bort med mitt superdåliga minne. :P

/K
  • Karisma
    Lovis 1 skrev 2012-01-09 17:56:12 följande:
    Nu har jag fått min tid för kejsarsnitt och det blev 8 dagar innan bf denna gången Det känns helt rätt. Så 12 v kvar i morgon då, helt ok!

Testade socker i morse på mvc, hade över 11 men fick då reda på av bm att de ENDAST gör en glukosbelastning per mån på en, så nu vidtas inga åtgärder alls... Känns extremt konstigt. Jag ringde till spec mvc bara för att kunna få svar på frågor eftersom bm inte kunde svara på en enda fråga, och jag kunde tidigast på en tid till läkare om 2 v. Jag fick prata med en diabets-barnmorska och hon sa att de måste göra en ny glukosbelastning på mig igen nu eftersom jag har över 10 i socker. Då sa jag att "men de kommer inte göra det förrän om 4 v". Det tyckte hon var icke lämpligt och väldigt konstigt.

Visst är det jobbigt när man "faller utanför" de egetligen rutinerna för att man liksom inte passar in i de i förväg uppsatta mallarna de har. Och således måste kämpa sig blå för att få den vård man behöver. Allt handlar ju om att jag ligger så nära gränszonen för grav.diabetes och därför måste jag kollas mer regelbundet.

Men så verkar det inte bli?!

VAD hade ni gjort? Hade ni ringt bm igen och sagt det som diabetesbm sa och typ "krävt" en ny belastning eller hade ni bara låtit allt "vara"...?
    Du kan inte ringa din vårdcentraloch be dem göra det där testet. Din bm tycker jag agerar konstigt, snacka om obrydd!

Men har du redan fått tid för k-snitt. Vad spännande, hoppas jag åxå får tid snart. :) Minns aldrig sist hur långt i förväg de ringde mig. Till när var du beräknad?

/K
  • Karisma
    Aaglars skrev 2012-01-09 17:30:27 följande:
    Haha Karisma, känner igen mig ang kort stubin-;)

Tur jag inte tar ut min irritation på ungarna iaf, karln har varit med så länge så han slår bara lock och fortsätter med sitt. Sen slår han på hörseln igen när jag pratat klart. Tungan ute

/K
Svar på tråden Aprilbebis 2012