• Karisma

Aprilbebis 2012

TusenTankar skrev 2011-12-06 18:27:56 följande:
    Jag är fortfarande i fasen då jag skjuter upp på alla tankar kring förlossning... Så det går inget vidare :( men när jag läst inläggen ovan så känner jag inte direkt igen mig i att jag är rädd för själva smärtan. För mig är det hela "situationen", den utlämnande biten att behöva hjälp av andra och vara den sårbara. Känns konstigt då jag jobbar inom vården och alltid varit den som tagit hand om andra. Eftersom jag lever med våldtäkt i historiken så gör denna situationen sig inte lättare och detta är ju den största biten. själva tanken på att någon ska stå å sy, mäta och hålla på mellan mina ben kan få mig att gå och kräkas. Känns som att man har fått ett BF för ett övergrepp inplanerat. Missförstå mig rätt nu... Såhär tänker jag om jag tänker på själva förlossningsprossesen. Men jag vill ju självklart kunna föda mitt älskade barn vi ska få.
    De flesta lär säga : väl där kommer du vara så fokuserad eller ha så ont att du kommer inte bry dig om allt folk osv. Jag tror och hoppas det stämmer. Men det är själva tiden fram tills dess som är sååååå jobbig OM jag tänker på det.
    Som sagt, hatar att prata om det och drar mig för att behöva ta upp det med bm (som vi bara sett 1 gång).

Jag hade lika många hemska tankar innan förlossningen. (Har dock inte din historia) Ingen j***la student skulle få röra mig och absolut ingen karl skulle va inne i rummet där jag låg och fläkte ut mig. + en massa andra tankar. Var otroligt stressad. Men som sagt av någon konstig anledning ändrade jag mig helt när jag låg där. Låg inne 12tim ung så jag hann med en hel del olika personal och väldigt mga studenter grävde i mig. : P Börja tänka att jag hellre ser till de får den bästa praktiplatsen innan de blir färdiga barnmorskor än att de alltid bara stått bakom hela tiden. :) Hoppas du får lite lugn inom dig fram till förlossningen.

/K
  • Karisma
    hannisfashionista skrev 2011-12-06 13:34:33 följande:
    Hur går era tankar inför förlossning? 

Är det några här inne som skall ha planerat snitt eller försöker få planerat snitt? Glad 

Jag hade en tuff förlossning med sonen som slutade med akut snitt så jag kommer att försöka få planerat snitt, mest för att jag aldrig vill hamna i samma sits igen, att gå igenom "två" förlossningar...  

Vad gjorde att du fick akut snitt?

Efter att jag legat inne i ca12tim med Liam så fick jag tillslut akut snitt då han inte ville sjunka ner och hjärtljuden blev sämre i vissa liggställningar. Efter snittet fick jag göra en bäckenröntgen där de såg att jag inte kan föda vaginalt då min "kanal" (vet inte vad man kallar det) Var helt rund och den ska vara som en amerikansk fotboll för att barnet ska kunna vrida till huvudet rätt. Så jag får planerat snitt nu med alla mina barn. 3e snittet nu då.

/K   
  • Karisma

Jsg var på inskrivning i v12 sen var jag där i v15 och nu ska jag dit den 13dec och är då i v22-23.Sen vet jag att jag ska träffa någon läkare i v32 men mellan 22-32 har jag ingen aning. :)

Med mina tidigare graviditeter har jag gått runt v12 på inskrivning och sen inte förrän efter ul nästa gång. 

/K

• Karisma
    Aaglars skrev 2011-12-07 19:29:19 följande:
    Karisma. Varför går du på så täta besök?

Ingen aning, en helt vanlig graviditet. Frågade bm själv och de hade lagt till ett besök extra för alla men hon gjorde inge mer än kolla blodtryck och blodet och så. V32 är det läkaren pga planerat snitt. Tror det var typ om jag har frågor lr så. Vilket jag inte har, vet ju redan vad som kommer hända och att bebisen kommer troligen 5 eller 6 april beroende på vilken dag nus har för planerat snitt. :)

/K    
  • Karisma
    vicki 83 skrev 2011-12-08 19:52:26 följande:
    hej tjejer!!
    behöver lite ideer, synpunkter och tips från er!
    Jag och sambon har pratat lite om namn..men kommer inte fram till så mycket
    Har en son som heter Oliwer sen innan,vill ha nåt namn som passar lite med det.
    De ända namnen vi pratat om är Melwin och William..kom gärna massa förslag

Eftersom vi har en Oliver och en Liam röstar jag för Oliver och William som du hade som förslag. :) Bla Melwin och Hugo är förslag som vi har till vår 3e pojk. :)

/K
  • Karisma
    Aaglars skrev 2011-12-08 20:02:07 följande:
    Vicki
    Vet ni att det är en pojke?
    För mig är både William och Melvin ganska så uttjatade namn...Heter var och varannan pojke...

Oliwer som er förste son heter är sååå fint!

Oliwer och Oskar
    Oliwer och Hugo
    Oliwer och Alex (ander)

Oliwer och Ossian passar också bra ihop. Men jag tycker inte om namnet Ossian

Beror nog på var man bor, här finns väldigt få Melvin och William, desto fler Wilmer. :) Hade jag inte kännt så mga som döpt sina pojkar till Wilmer hade vi tagit det namnet direkt, känns bara som man tjuvar någon annans namn. Får hitta på ett eget istället. :) 

/K
  • Karisma
    Hemlighet skrev 2011-12-08 22:10:25 följande:
    Våran dotter heter Embla och vi funderar på att ge våran kommande son namnet Vincent .
    Eller låter det helt galet?!

Låter perfekt i mina öron. :)
  • Karisma
    emeilee skrev 2011-12-09 09:04:16 följande:
    Haha, stackars stackars mig som då heter Emma Flört

Emma som är så fint. :) Hade somklar favorit att döpa bebien till om vi fått en flicka. :)
  • Karisma

Har just insett att mitt snitt kommer bli på skärtorsdag eller långfredag. :O Blir spännande att se hur de lägger planerade snitt över påsken. För det lär inte kunna vänta tills efter påsk för då har jag gått för långt istället och det blir för många risker. Vet inte hur långt före bf som de gör snitt? Kan det vara längre än 10dagar före bf?

/K

• Karisma
    godistroll skrev 2011-12-09 13:30:20 följande:
    Det är nog olika men här vet jag att de gjorde 14 dagar innan bf tidigare! Men nu har de ändrat sig för att de har insett att bebisarna mår bäst av att komma så nära bf det bara är möjligt! Men som sagt det är säkert olika från landsting till landsting och sjukhus till sjukhus,.?
    Senast jag gjorde snitt ville jag flytta fram datumet 7 dagar men läkaren vägrade. Var alldeles för nära bf, då jag inte har något val ang att snittas. Får väl datum där i mars någon gång, men vore trevligt att slippa ligga inne på påsken. Vill det ska finnas mga läkare tillhanda så jag kan bli utskriven snabbt. :) vill inte va på bb längre än nödvändigt, trots att jag fått enkelsal och tvåsal tidigare så är det inte kul. Kan ju bero på vilka jag hamnat i salen med åxå iof.

/K 
Svar på tråden Aprilbebis 2012