• pusskalas

Regelbunda värkar som avtar??? :(

jag hade regelbundna värkar från 22-01 inatt... "visste" att det var på gång för de va exakt så de startade med sonen... sen bara försvann allt o jag somna o sov hela natten... nu är allt borta:(

Nån som haft så? O hur lång tid tog de isf?

Va fan, jag skulle ju in o föda barn idag ;) Grymt frustrerande...

Känner lite smått molvärk nu men absolut inte som inatt!

• Svar på tråden Regelbunda värkar som avtar??? :(
  • Drömmarmamman

Grattis till bebisarna!! Är någon ens gravid härinne fortfarande? :)

Imorse gick slemproppen, och lite mer nu så nu hoppas jag på att det inte är långt kvar! Men har inget sagt till maken än då han redan är lagom spänd och på sin vakt.

• NIÑITA

grattis till bebbarna. 

jag är forttfarande gravid och trött pà det...... är i v 38+6 och har under ca 3 veckor haft mer o mer regelbundna förvärkar som sedan avtagit helt de senaste 2 dagarna. slemmisen släppte i omgàngar för ca 2 veckor sen, och de senaste 4 dagarna har det inte kommit mer. imorse kom helt plötsligt en stor bit till... vad är detta!!!! är det inte meningen att det ska sÄtta igàng pà riktigt snart????? ja ja det blir väl bara till att vänta och se vad som händer ....

lycka till ni andra som väntar.     

• Drömmarmamman

Imorse kändes det som en karatespark i magen och vattnet gick! 13.08 är vår lilla Kevin född!

Jag fick inte ut moderkakan så jag fick sövas och ta ut den. Ny myser vi på BB:):)

• RedTopaz

Grattis Drömmarmamman! Då gick det ganska fort iaf? Hur stor var han?

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • alven85

Hej tjejer! Lite dålig på att uppdatera... det har gått i ett sen man blev tvåbarnsmamma Skrattande Vi kom in till förlossninge vid 21.00 i måndags... hade iof oregelbundna värkar mellan 3-10 minuter. men dom gjorde aaasont! Väl där hann jag inte mer än att lägga mig i sängen så gick vattnet. In fort med lustgas och jag var öppen 8 cm!!! så dom hemska förvärkarna gör nog mer än vad man tror.
    Inom kort började jag att krysta och 23.36 kom våran prins! Han är fantastisk fin och vi mår toppen!

strort grattis till dig siie och mlic till era små underverk!   

• Siie

Oh mer bebisar, me like :)

En annan fick äntligen åka hem idag och läkaren förklarade för första gången varför vi var inlagda.. Tydligen hade Julie haft ett litet hål på ena lungan så att det kommit luft mellan lungan och bröstkorgen.. Ibland är det medfött och ibland kan orsaken vara temporär om bebis sväljer bajsvatten och det var ju det Julie hade gjort, så nu var luften på rätt ställe..

Jag mitt klantarsle hade inga men efter förlossningen och såg fram emot en promenad imorn.. Men icke, gjorde en för snabb rörelse när jag skulle öppna en dörr och sträckte en sena i ljumsken, så kan knappt gå :(

Och fy vad ont man har i tuttarna, men då vet man att hon blir mätt och belåten ;)
    Var en upplevelse att komma hem, storasyster har sökt extremt mycket uppmärksamhet och varit hyper, vilket är förståeligt men jobbigt för en extremt trött mamma som har gått upp var tredje timme för att väcka för att sedan mata.. Men allt blir ju bättre med tiden..

Hur går det för er andra?

• Birgers

Grattis milc och tigertesa till era små. Inatt blev jag påmind om sömnbristen man får av att ha en bebis:) hon knorrar en del då hon sväljer mkt luft när hon äter. Jag har börjat med miniform för att hjälpa henne lite på traven. Det tar ju några dagar innan man ser resultat. Någon annan med samma problem? Kram på er

• Tummelisa06
    Birgers skrev 2011-09-10 10:49:01 följande:
    Grattis milc och tigertesa till era små. Inatt blev jag påmind om sömnbristen man får av att ha en bebis:) hon knorrar en del då hon sväljer mkt luft när hon äter. Jag har börjat med miniform för att hjälpa henne lite på traven. Det tar ju några dagar innan man ser resultat. Någon annan med samma problem? Kram på er

Så var min lilltjej också när hon va nyfödd.. körde minifomdroppar i ca 3 mnd innan hon blev helt bra.. då BVC sa att hon hade kolik.. missa jag dropparna ettt mål så skrek hon i timmar.. gick bra om hon fick dom i efterhand.. men hände ju tyvärr att man råka glömma dom hemma, men men.
  • alven85

Har inte börjat knorra så mycket ännu...men det är klart lite är det ju. Rapar ni efter VARJE amning? jag gör inte alltid det, ofta så vaknar han ju på en gång om jag ska rapa han och då vill han ju så klart ha tutten igen för att kunna somna om...
    Vi har börjat öva på napp, men den funkar bara ibland... 

• Drömmarmamman

Vi ligger kvar på BB då jag fick operera ut moderkakan, den ville inte släppa samt att jag hade dåligt HB som blev uruselt efter 1,6 L förlorat blod. Så kan det gå. Kevin vill inte amma riktigt även om han verkar hungrig så vi får kämpa där med. Men mysigt är det att ha honom hos mig i alla fall :)

• Birgers

Jag rapar inte efter varje måltid. Det är precis som du säger då ska det ätas igen.. Nattetid ligger hon vid mitt bröst när det ska ätas och då orkar jag inte alltid sätta mig upp och rapa. Det händer ju att jag somnar under tiden:) miniformen verkar börja funka:)

• ÖnskarHoppas

Hej på er! Vad härligt med alla bebisar!! Vi har det bra men Linn knorrar VÄÄÄLDIGT mycket på natten på jag sover inget vidare. Har börjat med Sempers Magdroppar men tycker inte det funkar... Funderar på Minifom också. Tyckte inte det hjälpte på  Ida dock...

• Siie

Här har vi en till som knorrar, men bara på kväll och nätter.. Vi försöker rapa men det är sällan det kommer någon rap..
    Då jag har varit lite handikappad har vi börjar gett henne nåt mål i flaska (med min mjölk) och det funkar fint och även napp..

När ska man börja på att fundera på droppar?

Julie tappade sin navelsträng redan igår, är det verkligen bra, 3,5 dag gammal?

Sen ni som nu fick barn nr 2 hur har ettan hanterat detta?
    Vi har det lite tufft hemma ibland just nu, vilket idag slutade med en gråtande mamma på ett kalas.. Inte så kul, men hormonerna spelar en ett spratt, plus att man känner sig rätt otillräcklig.. Vill verkligen ge K all uppmärksamhet som hon kräver och vill inte säga till henne tusen ggr men jag måste ju mata Julie när hon ska och jag måste hela tiden påminna om faror eller att kanske inte vara hyper på hela tiden.. Är det bara jag som har så? Känner mig som en hemsk mamma..

Så nu tog älsklingen båda barnen på premiärtur med vagnen så att jag skulle få en liten stund för mig själv..

• Birgers

Jag har läst att man både kan ta sempers droppar och miniform. Sempers för magfloran och miniformen för bubblorna. Så jag tar båda. Det har faktiskt börja hjälpa. Hon fiser mer och har blivit lugnare:) My verkar tycka om sin syster och hjälper till mycket. Men ibland kommer det klagan som min mamma och min pappa, inte bebisen. Vi håller bara med henne när hon säger så. Hon förstår ju att det är så men vi behöver inte bråka med henne om det. Det kommer nog bli jobbigare nästa vecka då sambon börjar att jobba. Då ska man ta hand om båda och kommer inte räcka till. Ngn som har tips på hur man ska hinna med allt? Kanske ska vi starta en ny tråd som inte ligger under förlossningen? Ngn som kan? Skönt att ha er här;) kram

• Birgers

Förresten så tappade Nea sin navelsträng oxå redan efter några dagar men jag tänkte inte på om det var bra Elle dåligt. Ngn som vet?

• ÖnskarHoppas

Ida tappade navelgrejen efter 4 dagar och LInn hade sin i ca 10 så det är olika men det spelar ingen roll när den ramlar av bara det inte blir infekterat. Fråga BVC om det ser ok ut under så att säga.

Jag startar en tråd och länkar här!

• RedTopaz

Sam tappade navelsträngen igår, 10 dagar gammal, skönt för den luktade apa!! Jag har det precis likadant, han knorrar till och från mellan 23-06 och inte sover jag mkt... Sover ikapp så gott det går på fm (han sover 06-14 som en stock, måste väcka för mat) men det är ju stressande att hålla på så här och halva dagarna försvinner... Hoppas det inte utvecklar sig till kolik! Sam äter både Minifom och Semperdroppar sedan dag 2.

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
Svar på tråden Regelbunda värkar som avtar??? :(