Inlägg från: ÖnskarHoppas |Visa alla inlägg
  • ÖnskarHoppas

Regelbunda värkar som avtar??? :(

Jag har ganska täta sammandragningar varav vilka några gör rätt ont och några knappt känns. Imorse kom en liten bit av slemproppen. Igår var jag hos BM och jag var öppen för ett finger, totalt uppmjukad och framåtriktad. Men det händer inget mer. Jag har mått illa och varit lite yr idag också. När jag skulle få första barnet höll värkarna på i 4 nätter först och sen sista vändan tog 36 timmar innan hon kom ut med sugklocka.

Jag är SÅÅÅ frustrerad nu! Trodde och hoppades på att det skulle gå fortare denna gången men det ser inte ljust ut. Dessa "värkar" är inte ens en fjärdedel av va d det var förragången heller så jag lär få vänta. Kanske veckor. Första barnet kom till slut ut 38+2 och idag är jag 37+1 så HELT omöjligt är det ju inte. Vill bara gråta av tanken att det kan dra ut på tiden. Är på skithumör verkligen,

• ÖnskarHoppas

Igår tror jag lite av proppen kom ut. Jag hade ganska kraftiga sd, galet tryck nedåt och molvärk som var rätt jobbig. Sprang på toa en del och mådde allmänt skumt.

Det avtog vid middagstid och efter det har jag sovit HELT ok, inte haft särskilt mycket sd, ingen molvärk osv. Och då har jag kört rätt hårt idag. Tur till 4H-gård med dottern, kört en del bil, handlat overall till dottern, handlat mat, burit kassar, gått i trappor och INTENSIVdammsugat under sängar, uppe på hyllor osv. NADA händer!! Knappt en sd och har jag det så känns det inte.

Jag lovar att jag blir tokig snart.

• ÖnskarHoppas

Gud vad jag är trött på detta!! Har haft världens lugnaste dag trots alla ansträngningar!! Skit skit skit. Och jag sov ju helt ok natten till idag så jag kan leva med att sova skitdåligt i natt om det innebär värkar och bebis! Känner mig som en flodhäst! Försökte raka bikinilinjen förut i duschen. Undrar hur det ser ut egentligen... När jag skulle föda dottern sa BM till MIN MAN!! (Som om han tänkte diskutera saken med henne.) "Men asså jag FATTAR inte hur gravida kvinnor orkar hålla på och raka sig!" Skit i det du tänkte jag men hade för ont för att orka be henne dra åt helvete. 

• ÖnskarHoppas

Ja nej men för fan. Skit i det då. Stanna därinne till jul och se om jag bryr mig! *bitter och sur* Idag har jag mer sd och dem känns. Har redan varit på toa två ggr. Som om det skulle betyda nåt. Buhuhuhuh! JAG ÄR SÅÅÅÅ TRÖTT ! Har sovit ok men är sur och grinig i alla fall. Ska fika med en kompis och montera spjälsäng idag. Måste sysselsätta mig!

• ÖnskarHoppas
    Carolinalovetobias skrev 2011-08-13 17:22:27 följande:
    Tänkte bara påminna att det e fullmåne inatt ;)

Hitta den här tråden nämnligen! www.familjeliv.se/Forum-2-13/m42186224-1.html

Får väll se hur många utav oss som de stämmer på ;) hehe!!
    OH OH OH!!! Nu blev jag hoppfull!. Igen... Hahaha. TÄNK om det kunde funka!
  • ÖnskarHoppas

Gud vad jag avundas dem som inte känner nåt förrän det är dags och då "vet" dem att det är på riktigt och så tar det x antal timmar och sen får dem åka till förlossningen. Själv sitter man som en padda i soffan och tolkar signaler som inte leder nånstans. SUCK!!!

• ÖnskarHoppas

Luras på det där sättet!! Fy kroppen! Jag avskyr verkligen detta. Känns liksom inte som om det kommer komma igång på veckor! Det är bara en känsla jag har. För mig alltså. För dig vet jag inte.

• ÖnskarHoppas

Hahaha, jag kollade just på månkalendern för september 2008 när vår dotter föddes. Hon föddes den 21a men värkarna, latensfasen visade det sig senare, startade den 15e. Guess what? Fullmåne då... Tog alltså nästan en vecka innan hon föddes men det hade många förklaringar visade det sig så det betyder inte att det inte kommer gå fortare nu ju!

• ÖnskarHoppas

Wohoo för er där det händer nåt! Jag håller tummar och tår för söndagsbebisar! Här är besvikelsen stor. Har sovit i stort sett ingenting. Alltid så när det är fullmåne. Men inte en sd. Ingen molvärk. Ingenting! Fan också. Bara jag slippr vänta tills NÄSTA fullmåne. Då har jag gått över tiden 2 veckor ca. Fan igen!

• ÖnskarHoppas

Fan vad skumt jag mår. Det trycker enormt neråt och molar. Och så mår jag ILLA! Kan inte riktigt vara still på nåt sätt. Äck... Kul om detta fortsätter varje dag i några veckor. Så trött på att ha ont till ingen nytta.

Svar på tråden Regelbunda värkar som avtar??? :(