Inlägg från: ÖnskarHoppas |Visa alla inlägg
  • ÖnskarHoppas

Regelbunda värkar som avtar??? :(

CMD Pete Conrad skrev 2011-08-19 16:20:00 följande:
    Ja pinvärkar är nog rätta namnet! Tack för tips och information. Hon har fått smärtstillande i form av paracetamol, och har lyckats vila en del idag. De sa ju precis så på BB, att så länge det inte är mer än 1,5-2 cm så kan de inte sticka hål på vattnet.
    Vi får helt enkelt bita ihop och vänta. Jag får tänka ut någon bra överraskning åt henne ikväll så att vi kan koppla bort pinan lite :)

Hoppas det går bra för er! 
    Tack! Det gör det säkert! Hoppas det gör det för er också. Det kommer det säkert göra också bara din sambo får vila. Bra att hon kunnat det idag! Hoppas ni får en mysig kväll trots allt! Skriv GÄRNA och erätta när ni fått er lilla bebis!
  • ÖnskarHoppas

Mer tryck och lite illamående och MASSOR med sd men inga värkar. Är ju inte säkert att proppen betyder nåt så jag vågar inte hoppas.

• ÖnskarHoppas

Tror inte jag orkar det. Har haft ca 80 sd idag. Skojar inte. HELT slut i musklerna!

• ÖnskarHoppas
    RedTopaz skrev 2011-08-20 00:33:20 följande:
    Nähäpp ingen på väg till BB idag :(. Ikväll är mina förvärkar klart mildare igen och inte tätare än 20 min mellan iaf. Borde kunna sova på det. Hade iaf en superfin bröllopsdag idag!! Tack till min älskade man :). Har proppen gått för allihopa nu? Fattar inte varför min inte kommer med de där värkarna....? Lycka till med färdknäppen Carolinalovetobias, hehe ;) Jag heter Karin förresten.
    Sova? Nu förstår jag inte. Är det nån ny grej man kommit på? Kanske borde testa det nån gång i så fall. SUCK!!

Jag har ont överallt och höger arm är nästan bortdomnad. Har SD ungefär var 5e minut och det är rejält tryck i dem men dem gör liksom inte ont på rätt sätt. Mer som ont för att magen har träningsvärk och det trycker neråt symfysen. Känns som om magen ska spricka och mellan sd är bebis helt galen och försöker trycka sig ut genom bukväggen typ.

Vad härligt att ni fick en fin bröllopsdag! Vi har vår den 16/9. Hoppas jag inte är mer eller mindre nyförlöst då med tanke på att jag riskerar att få gå till den 14e innan jag får igångsättning.

JÖSSES vad det regnar här! I Uppsala alltså. Vräker verkligen ner. Rätt mysigt faktiskt.

Hoppas ni sover gott allihop! Kram på er!
  • ÖnskarHoppas

Lugnt men har sovit som en kratta. Har fortfarande domningar i höger arm och ben. Orkar inte med detta längre snart.

• ÖnskarHoppas

Man domnar för att man råkat lägga sig på höger sida eller på rygg i sömnen. Eller såklart även med flit ibland också. Då kläms stora hålvenen av lite och orsakar domningar, stickningar och ibland en känsla av andnöd.

Det kan också vara så att domningar i armarna beror på att man har en släng av karpal tunnelsyndrom vilket betyder att även om man inte ser på utsidan att man är svullen så har det svullnat inne i handlederna runt nervflätorna och då känns det som värk eller domning/stickning.

• ÖnskarHoppas

Vi funderar också på vad vi ska göra idag. Det regnar oavbrutet sen igår eftermiddag och är i stort sett mörkt som på kvällen. Mysigt men jävligt enerverande att bara vara inne och snart har nog Ida tröttnat på mamma och pappa som inte leker hysteriskt och oavbrutet med henne. Hahaha.

Det är ett ENORMT tryck i mina sd nu. Magen är ÄNNU hårdare än förr och det köööööör ner i blygdbenet/bäckenet. Lite mer ont gör dem men inte så det betyder nåt. Det kom ut mer slemmis idag men det verkar heller inte hjälpa. SUCK!!!!!!!!!!!!!

• ÖnskarHoppas

Nu har vi varit på IKEA och ätit korv och köpt ett skohorn. Sen var vi och köpte nya dagiskläder till Ida. Sen åkte vi hem. Det ÖSREGNAR här sen ett dygn. Jag är helnöjd! Nu är Tomas och Ida och köper lördagsgodis och sen ska vi ha gårdsfest med bostadsrättsföreningen. Dock så ska vi vara inne eftersom gården påminner om en sen ur en översvämningskatastroffilm efter allt regnande.  Om inte annat så kanske jag får värkar av blotta tristessen av att umgås med grannarna. Man kan ju hoppas...

Vad har ni gjort idag då?

• ÖnskarHoppas

Då var vi hemma igen då. Började kl 16 så det räckte nu. Men det var trevligt och god mat! Och jag kände såklart mindre än innan bara för att kroppen ville jävlas. SKIT!!

• ÖnskarHoppas
    Carolinalovetobias skrev 2011-08-20 19:54:45 följande:
    Nu är jag också hemma. Inte mycket till känningar här inte :( Dumma kropp vill ha ont nu ju..
    Hmm.. har iaf hunnit med en färdknäpp ikv & en till ska de bli ;) Blev ju ingen igår =P

Blir de inget inatt så blir ja förbannad :(
    Att du orkar! Hahaha!

Jag har glömt vilken vecka du är i?

Jag tänkte just på det förut att man lääängtar efter en obeskrivlig smärta som får en att vilja hoppa ut genom fönstret mer eller mindre. Och man längtar inte LITE heller!
Svar på tråden Regelbunda värkar som avtar??? :(