Inlägg från: ÖnskarHoppas |Visa alla inlägg
  • ÖnskarHoppas

Regelbunda värkar som avtar??? :(

Birgers skrev 2011-08-22 11:12:18 följande:
    Ahhh... skit med.. Man blir så irriterad för man tänkter ju såklart att NU är det på G. Förstår att du blir frustrerad. Jag höll på i 4 dagar med My. Fick täta onda sammadragningar i flera dagar och hann besöka sjukhuset 2 gånger, hemskickad med smärtstillande för att kunna sova. När jag åkte in på tredje dagen var jag öppen 4 cm. De tog vattnet och jag gjorde allt för att hjälpa till. Men det hände ingenting. Då fick jag ryggbedövning och värkstimulerande dropp eftersom jag var så slut att jag bara grät. Så jag håller med dig. Jag orkar inte med det där utdragna. Kan det inte bara komma igång och sedan så går allt lite snabbare. Vad säger BM när du pratar med dem? Kan de inte undersöka dig och se hur läget ser ut.. ? 

Tänk att hon hade det toppen hos sin mormor. Å nu får vi tyvärr vara lite värdelösa mammor:( Men jag förstår hur du känner. Man får så dåligt samvete. Det viktigaste är att du försöker VILA och samla energi..

kram på dig 
    Känns rätt skönt att veta att man inte är ensam om såna där skitförlossningar även om jag tycker synd om dig med! BM och läkare uppe på sjukhuset har kollar sammanlagt 3 ggr men jag har bara varit öppen för ett finger. Är iofs framåtriktad, mjuk och förkortad men det verkar inte hjälpa. Iofs har med av slemproppen släppt sen sist de kollade och vi ska till BM imorrn igen men jag tror inte det har hänt nåt. Det gjorde inte det sist och jag fick precis som du dropp och så tog dem hål på hinnorna men det hjälpte knappt det heller. Trodde liksom inte det skulle bli samma sak denna gången och eftersom jag mått så väkldigt mycket sämre denna gången hoppades jag att bebis skulle komma ut tidigare faktiskt. Ida föddes 38+2 och jag är nu 38+5 enligt UL men förmodligen egentligen 39+3 eller nåt eftersom vi har fått räkna om då jag om UL stämmer fick plus innan ÄL och det känns aningen osannolikt.

Kram tillbaka!
  • ÖnskarHoppas
    emsika skrev 2011-08-22 14:18:10 följande:
    NU kanske det äntligen är på g??!? Vågar knappt hoppas... La mig att vila middag när sonen sov och vaknade efter en halvtimme med sammandragningar som faktiskt gör ont Skrattande Klockade dem efter ett par stycken och de första kom med 9 min mellanrum men redan nu, efter mindre än en timme, är de nere på 5 min mellan... Hmmm, får se hur det här fortsätter. Kommer säkert att avstanna totalt igen, men i  vilket fall har jag ringt hem mannen, han har en dryg halvtimme att köra. Vi måste åka och lämna sonen på vägen till bb så vi får inte vänta så länge denna gången. Sist åkte vi när jag inte klarade av att vara hemma längre, vilket inte var en bra idé. Bilresan tog 45 min och när vi kom in var jag i princip redo att börja krysta. Sen avtog värkarna visserligen så det tog 2 timmar innan han var ute, men ändå...

Mobilen är knäpp men ska försöka uppdatera vad som händer Skrattande Håll tummarna tjejer!
    Guuuud så spännande!!!! Jag håller tummarna! Har missat när BF var/är för dig?
  • ÖnskarHoppas
    RedTopaz skrev 2011-08-22 15:04:04 följande:
    Heja Emsika!!! :) många som haft ont i natt! Ingen av er som känner något nu oxå förutom Emsika? Jag sover knappt men det beror på fogar och klämda revben och galla för min del. Det är kolugnt i magen nu.... Dessutom har han IGEN dragit upp sitt huvud från fixerat läge. Det här kommer dröja.... 4dgr till BF.
    Kan dem dra upp huvudet?!  Herregud... Man kan ju vara gravid till jul som sagt! Min bebis har inte varit fixerad helt än utan ruckbar och BM säger att alla barn inte fixerar sig. Speciellt inte andra gången då man är liksom uttöjd sen innan. Läkaren vi träffade förra veckan sa att man aldrig "läker" helt efter en förlossning. Inte ens om det så går 20 år. Så kan det gå.

Jag har badat, färgat ögonfransarna, fixat fötterna, skrubbat kroppen och så vidare. Kände mig så deppad och nersunkad så jag behövde piffa lite. Till vilken nytta vet jag inte men det känns bra! Allid gläder det nån typ mig själv. Hahaha. 

Jag har tryck och LITE onda sd men inget som är direkt värt att nämnas egentligen. Känns mer än andra dagar men det kan lika gärna vara bättre imorrn.
  • ÖnskarHoppas
    Carolinalovetobias skrev 2011-08-22 15:32:27 följande:
    Hejja Hejja hoppas de e ngt på gång och att du drar igång en trend här i tråden så vi är fler som snart ligger och klockar onda värkar =) hehe!

Här e de iaf lugnt förutom SD =/ Så segt :(
    Men men de kommer väll när man minst anar det troligtvist så de e ingen idé att försöka tänka på det men de e ju såååå svårt att inte tänka på det :(
    Jag skulle behöva vara medvetslös. MINST! För att inte tänka på det alltså.
  • ÖnskarHoppas

Jag tror svärfar behöver söka för det där. Hahaha. Kan ju bara inte vara normalt att tycka det är kul?!

Är det nån mer än jag som har GALEN klåda på kroppen? Framför allt på armarna och huvudet/ansiktet. Håller på att bli tokig!! Det har varit så nån gång ibland ett par veckor men nu är jag inne på 3e dagen. Spelar ingen roll vad jag gör det tokkliar i alla fall! Läser på nätet om graviditetshepatos som tydligen är en leversjukdom som inte är farlig för mig men KAN vara det för bebisen. Vet inte om man ska ringa nånstans och fråga? Ska ju till BM imorrn och jag är sån att jag hatar att ringa till sjukvården i onödan som jag känner det för jag vill inte vara jobbig och besvära... Och så tänker jag att tills imorrn kan jag stå ut och så fråga BM.

• ÖnskarHoppas
    Siie skrev 2011-08-22 17:11:21 följande:
    Angående klåda så har jag det också, jag har tagit massa tester, har högre levervärden som tydligen orsakar klådan, men ingen galla eller vad det är som läcker till bebis iaf.. Men kolla med bm imorn, jag fick lämna prover dagen efter och samma dag fick jag svar..

Här är det coollugnt, bara sd nu.. Men det gör inget nu känner jag, är helt slut efter natten.. Så nu ska jag tvinga mig upp och laga mat, dottern fick ju lunch i skolan så har inte orkat gjort något än att äta..

Var hos bm idag, förhoppningsvis sista gången..

Vill också fixa mig, men blir lite snål.. Då jag har både bryn- och fransfärg i sommarhuset.. Men funderar på att våldgästa mitt gamla jobb imorn och få färg där :) Man känner sig som en helt ny människa med lite bryn och fransfärg..
    Ok så det är bara galla som kan påverka bebis? Tycker man läser så mycket och jag vågar inte läsa FÖR mycket för då blir jag nervös... Kliar inte på händer och fötter som det står att det oftast gör utan som sagt på armar och huvud/ansikte. Tog en allergitablett nyss. Brukar hjälpa lite. Men jag ska prata med BM imorrn. Hoppas inte jag äventyrar bebis hälsa bara om jag väntar men det verkar ju inte vara så vanligt att det är nån fara. Läste nåt om att 1-1,5% av alla gravida får hepatos. Men jag har ju fått all annan skit den här graviditeten så jag skulle inte bli förvånad. Hahaha.
  • ÖnskarHoppas
    Siie skrev 2011-08-22 17:34:20 följande:
    Önskarhoppas: har hört många som har extrem klåda och inte ens har höjda levervärden.. Jag har ju klåda på just händer och fötter, men är du orolig så ring.. Men som min läkare sa (hon ringde tillochmed en söndag och var jätte duktig och angelägen) så är det stora doser en längre tid som tydligen är farligt för bebis.. Som jag fattade det som..

Och om det varit i ca 3 dagar så är nog inte det jättefarligt, men jag är bara en simpel vanlig människa så vad vet jag :)
    Jag har ju haft det nån enstaka gång tidigar eockså men nu är det extremt. Blev bättre med antihistaminet dock. Ska kolla med BM imorrn samtidigt som jag gnäller om allt annat. Hon är nog den enda inom sjukvården jag "vågar" gnälla inför. Hon ska få äran at undersöka mig också så får vi se om det öppnats mer och i så fall om hon kan hinnsvepa lite så jag får ett slut på detta!!
  • ÖnskarHoppas
    Siie skrev 2011-08-22 18:08:30 följande:
    Ja gnäll på, man kan få något i tablettform..
    Jag var hos bm idag och vågade inte fråga om en undersökning, hade iofs dottern med mig..

Haha sambon vill nog ha ut bebis nu.. Han kom hem med kanelstänger (han har väl hört mig prata om det med vännerna)..

Är det någon som vet hur man ska göra? Det funkar säkert inte men kan var värt att testa iaf :)

Kan man ha i mjölk eller förstör det kanske?
    Tror man ska koka dem i vatten. Som ett té typ. Läste att man ska ta ca en stor mug vatten och slänga i 3 kanelstänger och sen koka detta i 10 minuter och sen tillsätta socker efter smak. Mjölk sabbar ju det mesta trist nog så det kanske är dumt att chansa.
  • ÖnskarHoppas
    pusskalas skrev 2011-08-22 18:42:40 följande:
    Oj,  verkar va på g för nån?? Spännande...!!! Hoppas de så de händer nåt i denna tråden :D

Ulrika, va härligt de lät me piff.. DET är lyx för mig!!! Brukaroxå göra det då och då o mår mycket bra efter det!! Kanske oxå borde satsa på det nu... iaf måla tånaglarna HHAHHAHA...

Hos mig är det LUUUUUUUUUUGGGGGGNNNNNT!!
    Jag känner mig fräsch och alldeles mjuk och len. Måla tårna orkar jag inte. Når dem inte ju. Min kompis fick bannor på förlossningen för att hon hade nagellack. Tydligen vill dem kunna se på naglarna om man syresätter sig om nåt händer. Hade aldrig hört om det innan. Tror jag hade målade tånaglar när jag födde sist och ingen sa nåt. Fast dem kanske insåg att jag hade slagit dem om dem gnällt. Var liksom lite less på allt då.
  • ÖnskarHoppas
    pusskalas skrev 2011-08-22 18:59:32 följande:
    hahah är de sant.. jag hade nog målade naglar sist oxå.. har typ alltid det:D
    nä de börjar bli svårt att nå, men ska man va fin så :D
    Jag har inte det nu för första gången på flera år känns det som och fötterna ser liksom konstiga ut. Nagelfärg på tånaglarna känns ju inte naturligt! Brukar ha grått, lila, glitter osv. Fast ingen ser det när man har skor så känns det skoj.
Svar på tråden Regelbunda värkar som avtar??? :(