Inlägg från: ÖnskarHoppas |Visa alla inlägg
  • ÖnskarHoppas

Regelbunda värkar som avtar??? :(

Saranen skrev 2011-08-21 22:12:23 följande:
    Men hmm, du har väl all rätt att ha Ida på förskolan heltid (om det är de ni har henne i vanliga fall) fram tills dess att bebis är 4v gammal. Jag är själv förskollärare och jobbar på en förskola inne i stan. Tänkte för din skull att det är jobbigt att försöka roa henne när man inte är på topp själv.

Ja hade man bara fått må bra så man hade orkat bege sig ut på lite lagom äventyr så hade ju dagarna gått så mkt snabbare också.
    Det gäller först när bebis är född trodde jag? Och då får man ha den där första månaden som du säger. Kanske är värt att kolla iofs. Vår förskola blev privatiserad 1/8 så det kanske ör annorlunda då?
  • ÖnskarHoppas
    pusskalas skrev 2011-08-21 22:15:47 följande:
    För mig är det fortfarande lugnt... Har haft mkt sd idag men inget mer. Nu är jag så trött! Går o kramar kudden nu. Gonatt på er allihopa! Hoppas ni får en natt med värkar o bebis! Kram kram
    Godnatt! Vila dig till värkar nu! Kram!
  • ÖnskarHoppas
    ÖnskarHoppas skrev 2011-08-21 22:20:37 följande:
    Det gäller först när bebis är född trodde jag? Och då får man ha den där första månaden som du säger. Kanske är värt att kolla iofs. Vår förskola blev privatiserad 1/8 så det kanske ör annorlunda då?
    Hahaha insåg att jag skrev att man får ha BEBIS där första månaden. Kanske lite taskijgt att skola in den redan på väg hem från BB. Menade Ida såklart!
  • ÖnskarHoppas
    Birgers skrev 2011-08-21 22:24:01 följande:
    Jag är rätt pigg. Inga känningar men jag som många andra försöker hitta lite ont lite här och var men jag vet ju att när det väl drar igång så gör det oooont:) så natten lär bli lugn (hoppas inte).. Syns imorgon tjejer! Hoppas vi får mycket värk:)
    Nä man hoppas ju verkligen inte det! Varje morgon utan att nåt hänt är en besvikelse! Men jag hoppas er bebis kommer ut på BF!
  • ÖnskarHoppas
    Siie skrev 2011-08-21 22:23:12 följande:
    Går in på denna tråd för att sambon kollar på en asdålig film och hittar Örebroare, en från kumla jag tror jag vet vem det är :) kul..

Är själv gammal kumling och bor i Örebro, och är 26 år (85:a) :) Har Bf 3/9..

Varför jag gick in på tråden också var för att rådfråga om det är normalt att känna det som om man har ägglossning? Har verkligen glömt bort hur allt känns på slutet..
    Tror det mesta är normalt. Kan kännas lite så tycker jag ocksp. Som att det drar i ljumskarna. Så känner i alla fall jag när jag har äl.
  • ÖnskarHoppas

Sara, Ida går på Tallen. Ska nog fråga imorrn. Kan ju var abra om detta drar ut på tiden. Kanske bara några timmar till eftersom Ida blir helt galen av att vara hemma med tråkiga mig. Vill du säga var du jobbar?

• ÖnskarHoppas

Jävla skit vad ont det gör nu. Sd var 5e minut ca som gör ONT! Får nog gå upp för då lär det ge sig. Förvärkar gör ju det om man ändrar ställning för det mesta. Trött jag är på detta nu!

• ÖnskarHoppas

Nä inte gav det med sig. Och de flesta sd gör riktigt ont men det blir liksom inte värre och nu har det hållit på sen 5.30. Alltså bara förvärkar. Vill bara gråta.

Siie hur blev det för dig? Blev det skolan med dottern?

• ÖnskarHoppas

4 timmar med kraftiga sd som gjorde riktigt ont emellanåt. Ca 6-8 minuter emellan. Sen som om inget hänt var dem borta. Har fortfarande sd och det trycker lite nedåt men inte mer än så.

Grät lite förut eftersom jag känner att det kommer bli likadant som sist och då var jag så trött när det väl var dags att jag inte orkade med förlossningen riktigt. Kände mig maktlös och det som gjorde det hela ok till slut var att Ida inte tog stryk av den utdragna förlossningen. JAg är inte rädd för att föda men jag är rädd för att det ska ta en vecka igen.

Ida är ju inte på dagis idag men hon fick åka till mormor några timmar för jag har noll tålamod och känner mig som en värdelös mamma idag. Orkar inte leka med henne ju! Och gå ut och leka funkar inte heller för jag kan inte hålla samma takt som hon.

• ÖnskarHoppas
    Birgers skrev 2011-08-22 11:03:58 följande:
    Jag lämnade min dotter imorse och ska hämta henne 15.30. Man får lämna dem 100 % fast jag är hemma och är fl med barnet i magen. Jag får även lämna in henne 100 % de första fyra veckorna som bebisen är här hos oss på rikigt. Prata med dem. De trivs ju bättre på dagis än hemma med oss som är trötta och orkar inte vara så påhittiga just nu. 

Funderar faktiskt på att ta en liten promenad. Men betoning på liten. Jag har lite problem med fogarna om jag härjar för mycket men idag känner jag mig rätt pigg. I eftm ska det regna här så kanske lika bra att passa på:) Ska bara ta mig till strumplådan och sedan försöka kränga på mig ett par skor. Det i sig känns som ett stort projekt, hehe.. 
    Undrar om det funkar så även för oss... Ska kolla det imorrn när vi lämnar på dagis. Vi får ha dem 4 veckorna efter förlossning men vårt dagis blev privat i augusti så jag antar dem får bestämma själva om hur man får göra innan bebis kommit ut. Verkar tyvärr lite "jag vet inte, fråga nån annan" i nya ledningen.
Svar på tråden Regelbunda värkar som avtar??? :(