Inlägg från: pusskalas |Visa alla inlägg
  • pusskalas

Regelbunda värkar som avtar??? :(

Men ring o prata med dom iaf ulrika... Usch, tycket synd om dej!!

Lycka till Carolina! Håller tummarna att de blir bebis idag!!!!!

Håller tummarna för er anda oxå såklart! Hur mår ni?
    Jag har fortfarande lite lite lite mensvärk... Så kul har jag :p får nog oxå bebis 2012 känns de som :p

• pusskalas
    ÖnskarHoppas skrev 2011-08-25 10:47:24 följande:
    Ingen aning. Vågar inte ringa och prata med dem ens. Nu kommer värkarna tätare så snart blir jag nog tvungen. Men dem är ju fortfarande absolut hanterbara och rätt korta...
    Men det låter ju som det är förlossningsdax snart för dig eftersom dom kommer tätare.. HOPPAS HOPPAS :D:D
  • pusskalas
    Maloma skrev 2011-08-25 11:26:44 följande:
    Känner mig lurad igen.... går o lägger mig o sover, så går iaf tiden snabbare....
    Så snopet med all adrenalin i morse, gick ju ganska fort med nr 1 o så blev det platt fall av alltihopa. :(
    Tur man har denna gnälltråden att klaga i :)

Fast å andra sidan är jag glad om jag slipper en 2-timmarsförlossning, hellre ett dygn.
    men va tråkigt :( Det är så jobbigt att bli lurad gång på gång..
    vila du, o samla krafter så hoppas vi att det drar igång snart :D
  • pusskalas

Siie: vilken dag!!!!!! Härligt det lät!

• pusskalas

Caroliiiinna.....ulriiiiiika.......?? föder ni!?!!??? Dör av nyfikenhet här!!:D

• pusskalas

nu sitter jag med värkar, ganska onda med ca 6-10 min mellanrum... vågar man hoppas tro???

• pusskalas

Det gör lite ondare nu men de kommer inte oftare. Kom nyss lite ljusrosa i trosan??? Vad kan detta vara???

• pusskalas

kl 12 igår kom våran andra son till världen. 3400 gr 51 cm o allldeles underbar. Hann bara va inne på förlossningen 2 timmar innan han va ute. Allt gick snabbt o jättebra!!!

STORT grattiis till er andra om fått... har inte kollat så mkt i tråden men har sett att Carolina, Ulrika o  maloma har fått. Underbart!!!

• pusskalas
    ÖnskarHoppas skrev 2011-08-27 08:16:29 följande:
    Åh vad många bebisar! Underbart! Grattis allihop! Linn har skrikit i stort sett hela natten. Jag har sovit ca 3 timmar sammanlagt sen kl 3 i torsdags morse och dessutom gått igenom en förlossning under den tiden. Jag börjar bli trött. Ha ha ha. Kom igen nu ni som inte har fått bebis än. Jag vet att ni kan!
    Samma här.. en riktig liten skrikis som bara vill suga på tutten helst hela tiden.. o min första son va tvärtom,han sov hela tiden.. haha.. detta blir spännande..
    känner mig oxå ganska trött!! :)
  • pusskalas

Tack för alla grattis!! Håller tummarna för er alla att de snart kommer bebis. Åh, va underbart det är:) är så lycklig att jag nu har två söner:D

Han är så snäll o go... Första natten va spännande... De sluta med att vi alla 4 låg i samma säng.. Bröderna väckte varann o tillslut skrek båda. Haha. Helt slut o trött mamma här...men fantastiskt lycklig:)

• pusskalas

Ulrika! De där med dåligt samvete känner jag igen! Har gråtit floder sen bebisen kom för min son blev plötsligt så stor.. O jag känner jättedåligt samvete för att jag känner mig otillräcklig mot storebror.
    Känner även att HUR ska detta gå, sen när sambon börjar jobba o jag ska ta hand om båda själv??? Storebror har precis börjat dagis, är igång med inskolning denna vecka. Vi hinner knappt i tid nu o nu är ändå sambon med, fattat inte hur de ska gå sen när han börjar jobba??!!
    Oroar mig så mkt för hur saker o ting ska gå, så typiskt mig.. Men jobbigt :(

Jag är såklart världens lyckligaste med nya bebisen o allt... Men de är så mkt känslor o jag har själv gråtit som en bebis senaste dagarna !

Kram på er! Hoppas ni mår bra!

• pusskalas

Grattis till alla er som fått! Har inte varit inne på tråden på ett tag... Haft fullt upp med att amma, byta blöja, sova, gråta o allt annat som hör till ;)
    Så vilka har fått bebis o vilka väntar fortfarande?

• pusskalas

nån som har förslag på pojknamn? Han är en vecka imorn men fortfarande namnlös!
    Storebrorsan heter wille :)

• pusskalas

Så fina namn! Jag gillar oxå Milo o Mio.. men icke! Min man är svår att ha o göra med... ahah
    Bebisen får väl heta lillebror resten av livet.. eller Bror kanske ;) hihih

• pusskalas
    Siie skrev 2011-09-07 06:12:18 följande:
    Inatt 04.27 efter 7 h värkar och 4 h på förlossningen föddes lilla Julie, 51 cm lång och 3750 g,,

Tyvärr blev det lite stressigt så lilltjejen bajsa i vattnet och svalde så nu ligger hon en våning upp, men mår betydligt bättre :)

En intensiv förlossning men helt utan bristningar och stygn :)

Hur går det för er andra??
    grattis!!! Vad underbart!
Svar på tråden Regelbunda värkar som avtar??? :(