• Siie

Regelbunda värkar som avtar??? :(

Jag är inte ens vid Bf, det är ju hela 12 dagar kvar om jag har räknat rätt och redan börjar folk fråga lite.. Men mest frågar dom min kille..

Vad är grejen med det kan man undra..

• Siie

Grattis.. Hoppas det smittar av sig nu :)

• Siie

Oh håller tummarna för saranen..

En annan har sovit som en stock hela natten.. Sambon frågade faktiskt när vi la oss om vi skulle färdknäppa och om han skulle göra iordning kanelte, haha han är redo han med nu.. Men sa faktiskt nej, ville få sova..

Idag känner jag inget alls, nada, nietch, nothing.. Fick däremot se min stora tjej bli lämnad på skolgården imorse, det kändes i mitt lilla hönsmammehjärta :)

• Siie

Idag var det tvärtom för oss med lämningen, var snarare jag som började gråta och inte ville lämna, haha.. Hon är ju stor nu och ska klara sig själv tycker hon.. Men de dagar när man lämnar en jätteledsen knodd på dagis är inte kul, jag ringde alltid efter 10 min och fråga hur det var och varje gång hade det redan gått över.. Men nu är det ju skolan som gäller för henne så är förhoppningsvis slut på hjärtskärande lämningar..

Grannar kan vara för jävliga.. Jag är ganska duktig på att klaga då det finns befogenhet, för även om man bor som man gör anser jag att man visar ömsesidig respekt..

Jag känner fortfarande inget alls, knappt en enda sd.. Är däremot tröttare än vad jag någonsin varit känns det som.. Så är avundsjuk på er som känner lite smärta..

Sambon tycker jag ska vara aktiv idag, behöver fixa gardinerna i sovrummet och tvätta och städa.. Det är bara det att jag är helt jäkla slut ju så orkar verkligen inte och sålänge man känner så här kommer ju inte kroppen orka en förlossning.. Så kommer nog dröja.. Finns en dag imorgon ;)

• Siie

Statistiken passar inte in på mig iaf, dottern är född 38+0 och jag befinner mig just nu på 38+3 :( jag har också enda sen jag plussa trott på ett augustibarn och även 28/8 och fick det datumet under ul men sen ändrade dom precis i slutet av ul till 3/9..

Så enligt mig så går jag nästan redan på övertid :P

• Siie

Jag tror jag har en teori om varför inte min bebis vill komma än.. Jag har stökigt hemma.. Brukar alltid ha det rent och så.. Men den senaste veckan då sambon knappt varit hemma (jobbar 7 mil hemifrån) så har hemmet förfallit lite..

Så ikväll efter svärmorskalas ska jag sätta igång och strunta i tröttheten..

Vad tror ni, kan det vara så att man mentalt blockerar för att hemmet är stökigt? Haha låter knäppt när jag skriver det, lät mer logiskt nyss när jag tänkte det :P

• Siie

Men fasen trodde min teori om städningen stämde, får testa iaf, för man mår ju inte bättre av att ha skitiga golv direkt..

Det är dumt att man omedvetet ställer sig in på att få ungefär som tidigare.. Det är dumt att tänka att man ska få tidigare, men det är ju så jäkla svårt när man fått det tidigare.. Iofs bara en gång, men ändå :)

På ett sätt är jag inte bitter då jag har ca 1,5 vecka kvar till Bf. Men ändå på något konstigt sätt känns det som om det aldrig kommer sätta igång, att man ska få ha en enorm kula på magen förevigt.. Att vi bara kommer vara 3 i familjen och inte alls 4 denna julafton som man tänkt.. Haha men nej jag är absolut inte närking och bitter ;)

• Siie

Här händer det grejer :) Hoppas värkarna kommer igång för dig Carolina :)

Här är det dö lugnt.. Har varit på kalas hela eftermiddagen och kvällen.. Och inatt får det inte sätta igång.. Sambon är i Vingåker hos sina föräldrar och sover då han ska till Nyköping och jobba imorn..

• Siie

Mm väldigt spännande :)

Men tyvärr gör dom väl inget på fl förrän värkarna kommit igång, om inte bebis bajsat eller så i vattnet.. Har en kompis vars vatten gick och hon gick gå hela 2,5 dagar innan de satte igång henne.. En annan vars vatten var grönt fick åka in till fl, men de satte aldrig igång henne utan efter 20 timmar satte det igång.. Så jag hoppas att värkarna kommer igång för dig Carolina..

När jag födde dottern kom värkarna efter ca 10-15 min efter vattnet gick och 6 timmar senare var hon ute :)

• Siie

Ja tänk om det kunde smitta och speciellt smitta av sig genom cybervärlden :)

Svar på tråden Regelbunda värkar som avtar??? :(