• Siie

Regelbunda värkar som avtar??? :(

Stort lycka till Sara.. Ha en mentalbild hur vi här i tråden står med pompoms och hejar, speciellt vi som fortfarande är fruktansvärt mycket gravida, det får en nog att vilja ta i lite extra :P

Och hoppas du får en tid relativt snart Blue topaz..

En annan har en nervös sambo som är helt säker på att det kommer ske idag, men idag känner jag inget alls så idag blir det nog inte..

• Siie

Är så glad för eran skull ni som fått..

Här är det dött som vanligt, sambon är däremot säker på att det kommer sätta igång inatt, varför vet jag inte.. Tror dock han har fel.. Allt med förvärkar, sd och värk är bortblåst..

Eftervärkar kommer jag ihåg var otroligt smärtsamma med ettan.. Så det ser jag inte fram emot, inte heller tuttar som Dolly Parton och såriga bröstvårtor.. Eller va fan det gör jag ju visst, för då har vi ju våran bebis att snusa på :)

• Siie

Önskarhoppas.. Så fort ni har kommit in i att vara 4 istället för 3 kommer det kännas bättre.. Man måste bara vänja sig själv, för man är van att bara ge all uppmärksamhet på sitt älskade barn bara att helt plötsligt har man två älskade barn.. Och det tar tid att anpassa sig..

Det är en sak som även jag oroar mig över, Kahlyn har haft mig för sig själv i 6 år. Jag vet inte hur jag ska ha tid eller ork till att ge så mycket uppmärksamhet och kärlek till två barn.. Men jag vet att det gör man ju, man måste bara vänja sig på nytt.. Precis som när man blev mamma för första gången, då var man tvungen att vänja sig..

Kram

• Siie

Grattis saranen.. Skönt att det gick bra..

Idag har jag en bitterdag.. Från att haft sammandragningar tidigt och fått bricanyl till att i Bf-3 fortfarande vara supergravid och inte känna något gör mig riktigt bitter..

Jag inkl alla har hela tiden trott på augusti bebis.. Men tji får vi..

• Siie

Lät som en mysig dag Önskarhoppas..

Putsa fönster har jag gjort en gång i mitt liv, min kära far är en gammal fönsterputsare så han får alltid göra det :) Just nu sitter jag och planerar inredning här i hemmet, flyttade i mitten av juli.. Men eftersom vi har ett sommarhus så får all den inredningen vara kvar där, så nu måste man börja om och jag ser bara hur mycket pengar det kommer kosta, usch..

Inga känningar förutom lite regelbundna sd och att det känns som om något lossnar mer och mer varje gång jag går på toa, bara att det inte kommer ut något :P

En fråga angående vagn.. Ska man ha täcke och kudde i den? Hade det inte med dottern, men har sett att många har det, känns som om det blir väldigt mycket med täcke..

• Siie

I våran vagn så är det som en mjuk del så funderar på om man behöver en kudde då.. Filtar hade jag med dottern, hon är född 29 oktober.. Så då hade man fleeceoverall som gav värme och så hade jag filt för mysfaktorn mer och var så jag tänkt att det skulle bli denna gång med.. Men vart så osäker när man ser att de flesta bäddar med täcke och kudde..
    Min tanke är att det blir väldigt varmt..

Är det inte någon som känner något? Jag vill ha lite action i tråden ;)

• Siie

Samma som här då, fast jag har ju inte slitit.. Har mest sovit hela dagen :P

Ska sova nu med, men imorn vaknar man lika gravid och utan värkar som vanligt.. Hoppas på att man får något kul att läsa här då iaf :)

• Siie

Stort grattis till killen, tänk om en annan kan få lika "skön" förlossning..

Här är man fortfarande gravid, 2 dagar kvar till Bf och det är september månad.. Trodde verkligen inte att jag skulle gå augusti ut.. Det som gör en ännu mer bitter är att jag har haft bricanyl för att få sd mindre intensiva under andra trimestern och nu är allt som bortblåst..

Och på Facebook får man uppmuntrande ord som "jag gick över 20 dagar.. Jag gick över 3 veckor.. Jag gick över xx.." det är ABSOLUT inte det jag vill höra.. Är livrädd att bebisen ska bli stor, jag är så liten i mig, riktigt petite så är verkligen min stora fasa att bebis ska växa sig stor..

Usch vilken bitterF jag är idag, haha..

• Siie

Samuel tycker jag är fint och Jacob, men det är namn jag inte fått igenom..

Vi vet inte vad vi ska få så våra namn är nu Kean och Julie :)

Jag vaknade inatt kl 5 och hade as ont, det gjorde sjukt ont verkligen.. Sen fortsatte det regelbundet i ca 1 h sen lyckades jag somna.. Nu gör det bara lite ont jämfört med inatt men det känns fortfarande, men ingen slemmpropp eller något så tror att det är falskt alarm, bet ihop när sambon var hemma så att han inte skulle bli orolig.. Men sa att han behöver inte åka bort till Nyköping och jobba idag, räcker med Katrineholm som ändå är 10 mil här ifrån..

Sen upptäckte vi att en töntig granne hade sett till så vi fått 400 kr i böter (inte mycket men en principsak) för att sambon råkade ställa sig på fel ruta. Vi har inga siffror som visar vilken ruta som är vilken och han råka ställa sig på den bredvid våran och stod så i 1 h innan jag såg det.. Svårt att ställa sig på våran ruta då.. Usch töntiga männsikor, men vi bor ju i Närke här är folk bittra :P

Hur går det för er andra?

• Siie

Jag "vet" faktiskt ett par vars tredje son heter lillebror.. Trodde det var ett smeknamn tills de sa att han heter så.. Så det går ju att heta så :P

Svar på tråden Regelbunda värkar som avtar??? :(