• Siie

Regelbunda värkar som avtar??? :(

Är det inte underbart att vakna på morgonen och gå in och läsa att det både har fötts bebisar och att det satt igång för andra :)

Grattis till lilla Linn :)

Och hur går det pusskalas?

En annan känner som vanligt inget alls, det igår kväll var som jag misstänkte att bebis låg och tryckte konstigt.. Nu ska man masa sig upp och väcka den lilla morgontrötta sessan vi har här hemma, hon kan lätt sova till 10 :)

• Siie

Idag tänkte jag ta mig upp på stan och hitta en klänning till ett bröllop i Kumla imorn.. Har ju hela tiden trott att jag inte ska gå på det, har trott att jag ska vara nyförlöst och inte orka gå.. Men tji fick jag så är bara att försöka hitta något som passar..

Sen ska vi nog ut och äta ikväll, men då kommer man till det vanliga dilemmat vart?!

8 dagar kvar idag men det kan ju bli plus 17 dagar och jag får panik på bara tanken.. Jag vill ha känningar nu, nu vill jag föda barn..

Hur har ni andra tjejer det?

• Siie

Grattis till Theo :)

Hoppas allt gick bra..

En annan har fått tillbaka sd men inget mer.. Skulle upp på stan, men vart visst att sova hela dagen istället :) Nu sitter jag i soffan med mini-Me och kollar barnfilm.. Var en otroligt trött tjej jag hämtade från skolan som bröt ihop i bilen, stackarn.. Så blir en lugn stund i soffan innan jag beger mig ut på klänning jakt :)

• Siie

Ja pusskalas befinner sig nog på förlossningen :) synd att inte jag gör henne sällskap, fast i ett annat rum..

Vi ska ut och äta god mat vi i våran lilla familj, så bebis borde känna sig utanför och vilja komma ut ;)

Tror jag har fått foglossning nu på slutet, kan man få det?? Har så sjukt ont i ljumskarna så kan inte gå helt normalt..

• Siie

Grattis till er båda :) Lät som allt har gått bra, underbart.. Jag är väldigt väldigt avundsjuk :)

Jag är så fruktansvärt kvar, går dock inte på övertid än, men det känns som det.. Vaknar varje morgon i besvikelse och på råga på allt har Jag tydligen blivit morgonpigg..

Idag ska vi på bröllop, ett bröllop jag faktiskt hoppats på att få slippa.. Men men är bara att göra sig så snygg man kan, men får lämna mina kära Foppatofflor hemma :( Och få mingla med den enormt stora släkten jag aldrig träffat.. Får se hur många som säger "har du några känningar? Det är dax snart va? Oh vilken fin mage? Har ni några namn?" etc. Är därför jag hatar stora tillställningar när man är så nära förlossning.. Man kanske kan gömma kulan? ;)

Det är som tur är i Kumla så då kan jag skylla på att man inte mår helt hundra och åka hem till kära mormor :)

• Siie

Har inte hunnit uppdatera mig helt i tråden :) men verkar inte ha blivit några nya bebisar sen igår morse iaf, synd..

Igår var vi på ett jättebra bröllop, dom hade styrt upp med lekledare för barnen.. Så vi var kvar enda till 23.30 för dotterns skull, var så kul och se hur roligt barnen hade.. Älska brudpar som tänker så mycket på barnen som är med..

Ingen som helst närhet till att bebis är på väg här..

Trodde min slemmpropp skulle komma igår faktiskt, gick på toa och hade jätte ond sd och så kändes det som om nåt lossna inuti mellan bena och det lät konstigt (sorry för specifikationen), men inget kom ut då, jätte skumt..

Så jag räknar med att gå över denna gång nu faktiskt, blir nog lättare att hantera.. Tillochmed sambon är kritiskt till att vi får snart.. Jag ville hämta barnvagnen igår, men det tyckte han var onödigt, att den står här och tar plats utan bebis och idag fick han även medhåll från min mamma.. Grr, vill ha min fina barnvagn hemma ju :) Men får hämta den på måndag..

Hur har ni det? Ni verkar få uppleva era slemmisar iaf :)

• Siie

Ja, men det vart nog så bra tack vare att dom verkligen hade engagerat sig så i att barnen fick det bra och att se sitt barn ha så kul gör att man orkar med allt :)

"skönt" att jag inte är den enda som väntar på något så äckligt ;)

Jag skulle ha ringt, man ska gå på sin magkänsla..

• Siie

Jag tror jag nyss upplevde en riktig värk.. Men jag vet inte, men är nästan säker på att det var en värk..

Hallå är mitt andra barn, jag borde ju veta om det är det.. Men jag vet inte, blir galen..

Men det jag kände, kändes inte som det brukar eller har känts utan detta var nåt annat.. Vart som ett bälte runt rygg och nedre magen som höll i sig i 1,15 min.. Och när det släppte så började det stråla ner i skinkorna lite.. Vad kan det varit?

• Siie

Behövde inte andas, men den gjorde väldigt ont..

Vågar inte säga något till sambon än, kan ju vara en förkänning bara..

För jag har inte sett någon slempropp eller något..

Svar på tråden Regelbunda värkar som avtar??? :(